ik vrijwillig
voor sirrieuze reviews moet je hier ook helemaal niet zijn. dit is een DJ site en daar is de main focus dan ook op. wil je 100% producen ga dan naar een music community als ctgmusic.com
een voorbeeld van een review in CTG style:
Intro
de bass vind ik iets te zwaar me boxen ruisen soms een klein beetje. ik ben niet helemaal zeker of dit door de boxen komt maar het is grotendeels het nummer zelf.
Melodie
melodie klinkt lekker goed gecombineert met meerdere Synths maar het klinkt wat dof en heeft wat mastering nodig. de bass die er bij 1.28 ongeveer inkomt vind ik wel lekker klinken. ook de hogere gepitchde kleine noten klinken goed in samenstelling met de melodie.
Beat
ik vind de beat iets te zwak voor een breakbeat. ook is volgens mij (weet dit niet zeker) muziek voor breakdancers. dus dit qualificeert zich dan zeker niet als een breakbeat nummer. ik vind het meer iets atmosferisch hebben/ambient meer in die richting. niks mis mee maar als je voor break beat wil gaan moet je er wel een vette brug nog in doen met de meest sicke beats die jij in je natste dromen nog niet eens kan bedenken
Break
non excistend, de brug is hier de outro
Outro
beetje vage outro hij is er niet echt. ik dacht aan de hoofd melodie te zijn aangekomen blijkt het ineens klaar te zijn met het nummer. dit moet je wel veranderen
Extra:
je drums mogen wel een klein beetje reverb hebben (vooral je snares) dit zorgt ervoor dat het realistischer klinkt
+
leuke melo
synths passen goed bij elkaar
leuke opbouw
-
intro te zware bass
outro is er niet
niet echt breakbeat
6.5/10
zo heb jij weer wat leeswerk. ik hoop dat ik je zo even heb tevreden gesteld