Poster: Devotion
Okay... maar hoe komt het dat het kantelpunt zo vaak hetzelfde is qua percentage?
Dat is een goede vraag..daar weet ik de juiste antwoord "nog" niet op, dan dat ik moet zeggen of bijna concluderen dat ook de percentages vaste percentages zijn.
Als je een set van 5 tracks hebt en bij alle platen de zelfde procedures hanteert zul je inderdaad merken dat de percenstages niet zo veel zullen verschillen dan dat de conclusie vast moet zijn. (je komt steeds de zelfde variatie percentages tegen) op den duur weet je gewoon dat het goed zit en vertrouwd erop dat het goed gaat. en 9 van de 10 keer gaat het ook goed. (zijn heel weinig tracks die afwijken)
@ Sandr:: vaak gebruiken producers idd de zelfde BPM voor een bepaald Gerne, maar dat verklaard de percentage verhaal niet echt..
Vaak hebben muziek programma's bpm's met hexidecimaal (achter de komma) waar dit topic mee begonnen is dacht ik.
uit wel ingelichte bronnen wordt dit niet gebruikt en zal ook geen issue zijn bij het maken van een track.
wat betekend dat er vaak gebruik wordt gemaakt van volle bpm's. BV 135.00
De speler meet als volgt de BPM en geeft daarbij de ruimte in percentages ipv hexidecimaal (achter de komma) kantel start, dus de eerste stap in de meeting zal altijd correct zijn om te kunnen mixen. (als je ergens in het midden begind zal je altijde moeite hebben met pitchen of je zal blijven bij pitchen een te lange proces)
nu de volgende vraag waar ik helemaal geen antwoord op hebt:
zijn de stappen in percentage net zo groot of klein als in hexidecimaal...
In elk geval vind ik dit een super topic!! hier heb je nog wat aan

Know your gear!!