Ableton (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 02-03-2007 17:48
wie gebruikt hier allemaal ableton en zijn jullie er tevreden over?
hoeveel kost het en is er een winkel waar ik het kan kopen (omgeving van gent)
Mod edit by Nvie on 04-03-2007 12:46 (5%)

What do you think about Ableton ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 14-08-2007 22:55
Als je een schuif verdraaid worden ze die kleur

Boven in de balk naast OVR het rode balkje (bij play in de buurt)
Op klikken en het is weer in orde
Leon    posted on 15-08-2007 12:12
Poster: Dj-RK
Als je een schuif verdraaid worden ze die kleur

Boven in de balk naast OVR het rode balkje (bij play in de buurt)
Op klikken en het is weer in orde

ja dat klopt. Maar als ik daarna weer op play klik gebeurt weer hetzelfde. Dus als ik 'm wil renderen/opslaan als wav dan blijf ik het zo horen zoals het boven staat dus zonder dat effect.
Mforge    posted on 05-11-2007 09:30
ik had even een vraagje, ik heb met gister met reason wat drumloops gemaakt, en die op me computer opgeslagen, als audio file (wav).
Als ik die nu in Ableton open, en druk op play speelt de loop wel af, alleen zit er een soort : wooosh wooshie whooshie geluid onder.
Is dat omdat ik de loop goed moet warpen omdat ie de beat niet vind? of iets anders?
User edit by Mforge on 05-11-2007 @ 09:30:17 (1%)
Gagarin12    posted on 16-01-2008 15:03
dat het probleem niet kunnen zijn denk ik.
Maar ik heb ook enkele vragen:
*hoe maak je een degelijke climax in ableton, welke effecten gebruik je en welke paramters binnen die effecten, in welke mate en wnnr?
*ik zie een pitch effect bij de midieffecten, maar hoe kan je de audio pitchen?
*de midi effects in ableton kan je dus enkel gebruiken op een stukje met midnoten, maar is dit bv enkel goed om door een hardware synth te gooien of om dan op te slaan in als midibestand en af te spelen in reason of andere vst's? hoe kan je midieffects gebruiken in je EINDsequence/EINDarrangement in ableton?
RIKIE    posted on 16-01-2008 17:38
Voor diegene die het zien zitten om tot Antwerpen te komen: Je kan te Trix een héél erg interessante cursus volgen over Ableton!

Niet haalbaar? Online kan je ook een leuke Tutorial DVD kopen.
Gagarin12    posted on 16-01-2008 18:33
Voor diegene die het zien zitten om tot Antwerpen te komen: Je kan te Trix een héél erg interessante cursus volgen over Ableton!

Niet haalbaar? Online kan je ook een leuke Tutorial DVD kopen.

klinkt wel een beetje spammig

Poster: Gagarin12
*hoe maak je een degelijke climax in ableton, welke effecten gebruik je en welke paramters binnen die effecten, in welke mate en wnnr?
*de midi effects in ableton kan je dus enkel gebruiken op een stukje met midnoten, maar is dit bv enkel goed om door een hardware synth te gooien of om dan op te slaan in als midibestand en af te spelen in reason of andere vst's? hoe kan je midieffects gebruiken in je EINDsequence/EINDarrangement in ableton?

RIKIE    posted on 16-01-2008 21:25
quote:

klinkt wel een beetje spammig

Hey, ik heb er zelf geen enkel voordeel bij om dit te posten. Enkel diegene die verder willen geraken met bv. Ableton kunnen hier iets aan hebben.

Ik kan mezelf nog goed de dag herinneren toen ik voor het eerst Ableton op een scherm zag verschijnen. Ik wist niet wat ik zag maar wilde er graag meer van weten.
Na het nodige opzoekwerk te hebben verricht ontdekte ik dat ik er cursus over kon volgen met als gevolg dat ik me snel heb ingeschreven, Ableton aanschafte en een boel heb bijgeleerd op korte tijd. Later ontdekte ik de DVD, bestelde hem en gebruik hem nu als naslagwerk.
Ik ken nog lang niet alles en wegens tijdsgebrek kan ik er helaas niet intensief mee bezig zijn. Ook ben ik jammer genoeg een deel vergeten van hetgeen er tijdens de cursus werd verteld.

Wanneer ik na het lezen van deze 3 pagina's over Ableton graag de andere forumgangers vertel waar ze een hele boel van kunnen leren en jij vindt dat dit wel een beetje spammig klinkt... Tjah...

We zijn hier toch om mekaar te helpen, niet?
Gagarin12    posted on 18-01-2008 21:09

ik vond het geen spam, ik vond het wat klinken als spam, daarom zei ik ook dat het KLINKT als spam.
Maar het kan heel handig zijn, ben ik van overtuigd. Misschien kan jij dan wel mijn vragen helpen oplossen.

ps: ik dacht dit ook omdat jij nog maar 4 posts had toen, en alle spammers die ik hier al ben tegengekomen houden het meestal ook bij een paar posts.

This is an old Topic

No new postings for 6.439 days.
 Post CommentThat would be 214.6 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

271 Users online: 134 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 31.326
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.292