Poster: NIekh
je kan ook zo'n apparaatje kopen die ze er zo goed mogelijk uit filterd dat heeft me pa ook en werkt prima !
Poster: tairip
Laten we het maar rondzingen noemen en niet een rondzinger! Het is niet iemand die rondzingt. Het is de feedback die vanaf de microfoon komt en een loop veroorzaakt waardoor het signaal vele malen versterkt word en je zo de vervelende piep krijgt!
Poster: djmamo
laten we het maar wel een rondzinger noemen want dat wordt als algemene benaming in de AV wereld gebruikt......
er wordt dan namelijk gezegd:....... we hebben een rondzinger.........
(weet niet sinds wanneer jij de AV taal schrijft?)
Mag ik je AV woordenboek even lenen?
Trouwens AV taal... Algemeen VlaamsMensen in de audio en video wereld spreken gewoon ABN!
Trouwens AV taal... Algemeen VlaamsMensen in de audio en video wereld spreken gewoon ABN!
Poster: PatrickBeuken
Iets minder aangebrand mag ook wel, djmamo :P Ik heb een 'rondzinger' nog nooit gehoord. Wat ik hoor en zeg is 'Het geluid zingt rond' of 'We hebben last van feedback'.
Poster: DeafDJ
ok post aangepast. Ik vermoed dat acht = super nier?
Poster: djmamo
het plaatje van de bovenste is een vlakgrens mic.
Poster: djmarcelm
gaat er toch om dat er voor een dj respectabel geluid uit komt
Nu wil ik niet bijdehand doen maar het is een Grensvlak en geen vlakgrens.
Poster: Cyspoz
Ik vind dat nogal een betreurswaardige attitude als ik dat mag zeggen djmarcelm. Waarom zou een DJ minder goed hoeven te klinken dan een presentator van een willekeurig evenement? Het is wel zo fijn dat jij als DJ verstaanbaar bent richting je mensen zodat wat je zegt ook effect heeft.
Daarvoor is het belangrijk dat je begrijpt wat je doet en kennis hebt van zaken. Daarbij hoort ook Microfoon techniek. Ik hoor regelmatig bijvoorbeeld fluiters bij DJ's omdat ze gewoon niet begrijpen wat ze aan het doen zijn.
In de discussie hierboven wordt wel erg in detail op bepaalde zaken ingegaan maar het is erg belangrijk dat je een groot deel van al die basics begrijpt. Als je namelijk een microfoon niet goed gebruikt krijgt zelfs de beste geluidsman met de beste apparatuur er niks zinnigs uit.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.