Poster: Stephanie
En in die aarding zat volgens hem nou juist het probleem, de TC120C van Stanton heeft geen aparte aardingsdraad. En dit verbaasd mij nou juist omdat Stanton ook de producent van Vinyl Scratch is en deze draaitafels ook op haar website als "prefered" aangeeft.
Poster: TheSupercrab
Mischien een tip voor die gast om wat ground loop isolaters te koopen, (kosten 9 euro per stuk) Verhelpt de meeste storing en is het signaal ook duidelijk en is de calibratie moegelijk..
Gisteravond had ik in een van onze zaken een dj uitgenodigd om in de R&B zaal te komen draaien. Deze jongen draait met Vinyl Scratch van Stanton. In deze zaal hebben we een Stanton RML06 Mixer staan en 2x T120C draaitafels. Hij kreeg het echter niet voor elkaar zijn Vinyl Scratch hierop aan te sluiten. Volgens hem komt dit omdat de T120C draaitafels geen losse aardingsdraad hebben.
Bovenstaande verbaasd mij omdat deze opstelling ook op o.a. de website van Stanton staat. De T120C's kunnen zelfs naar een line signaal worden omgezet, maar ook hierop kreeg hij het niet voor elkaar. Volgens hem werkt Vinyl Scratch alleen met Technics.
Iemand hier ervaring mee? Weet deze jongen nou duidelijk niet waarme hij bezig is of is het inderdaad zo ingewikkeld Vinyl Scratch aan te sluiten op twee Stanton draaitafels?
O ja.....de afloop zal ik jullie ook niet onthouden. Betreffende dj is naar huis gestuurd, onze altijd flexibele Marcel M is in de R&B gaan staan en Danny was zo vriendelijk om met z'n map en koptelefoon zo snel mogelijk langs te komen om in de zaal waar Marcel M gepland was te gaan staan.
Poster: Zuur
De T120C is een Super oembak, net zo als de SynQ XTRM-1 (heb ik) en die hebben een omschakelbare phono/line out. Volgens mij zijn deze TT's intern geaard, waardoor de 3e (aarde) draad niet meer nodig is en er dus ook niet op zit.
.
Klopt, deze tafels zijn intern geaard. Maar door de Line schakeling moet het dus gewoon mogelijk zijn via de line-ingang van FS te draaien.
Poster: Kiwi
Maar F.S. (en alle andere systemen) werken op alle draaitafels die goed geaard zijn.
Poster: lolbroek
@Stephanie, daar kan hem ook het probleem zitten, de Stanton TT's zijn namelijk geaard via het stopcontact, en als die dan op een niet geaard contact zit aangesloten (zoals zoveel!) kan dit soms tot problemen leiden!
Poster: Kiwi
Ook leuk is altijd als clubs (Simplon en Winkel van Sinkel bijvoorbeeld) draaitafels hebben waar ze nieuwe stekkers aan de Technics hebben gezet (meestal de 2e zaal setup natuurlijk) en het niet zo nauw hebben genomen met het linker en rechter signaal en die omdraaien tijdens het solderen.......sta je ook lekker even te kutten voordat het werkt.....
Poster: djmarcelm
had mijn eigen oem bak erstaan van imq en die werkte wel en daar werd de aarding naar de mengtafel gestuurd met het signaal naar de fs module de stanton speler had idd een interne aarding en die kreeg ie niet gekalibreerd zij die. meende het zelf ook te zien want zijn pc gaf op die speler een rode balk voor de wave aan!
Poster: Reind
En jij denkt dat ik nooit buiten de deur draai?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.