Poster: Kiwi
Maar F.S. (en alle andere systemen) werken op alle draaitafels die goed geaard zijn.
Zeg er wel even bij dat je het dan over een referentie aarde hebt en niet over een randaarde

Randaarde heb ik namelijk nog nooit gezien bij een SL en ook de derde aarde draad is eigenlijk ook niet nodig om FS te kunnen laten functioneren, het enige waar die derde draad echt voor nodig is is wanneer je ook normaal vinyl af speelt via de thru functie.
3é draad is eigenlijk een beetje onzin op de OEM bakken, zowel de versies met als zonder derde draad zijn op het chassis geaard en die zit weer op de randaarde. Randaarde is echter niet nodig voor een referentie aarde, trek bij een OEM bak maar eens de derde draad los en knoop hem aan een ongeaard stopcontact.... signaal blijft goed.
Wat betreft FS en het werken met de T120C, zelfs zonder aarde draad werkt het systeem dus nog prima. Je kunt zelfs bij een SL de aarde draad niet aan sluiten en dan nog werkt Final Scratch, en dat terwijl de SL eigenlijk wel een aarde draad nodig heeft om een goed signaal door te geven. Je moet echt heel erg hard je best doen wil FS de tijdcode niet meer herkennen, ik heb hier een setje Stanton 500AL MKII naaldjes liggen die echt op zijn... Als ik ze echter op een FS plaat mik is Traktor nog steeds in staat het signaal goed uit te lezen.
Als je de zooi niet gekalibreerd krijgt loop je gewoon ontiegelijk te prutsen. Kalibreren is namelijk appeltje eitje, sterker nog.... ik heb het nog nooit hoeven doen. Het enige wat er gekalibreerd word is de tijdcode en als dat niet in 1 keer wil is het een kwestie van scratchamp software matig resetten en je hebt het werkend.
Ik las ook nog iets van een ground loop isolator... dat is heel iets anders dan een aarde draad van een draaitafel en totaal irrelevant aan het hele verhaal.
Ik denk dat de DJ in kwestie gewoon zijn broek vol aan het poepen was uit angst voor de T120 en dat ie daar geen fatsoenlijke set op weg kon zetten. In normaal nederlands noemen we zo'n iemand een bange poeperd of een mietje

Poster: lolbroek
@Stephanie, daar kan hem ook het probleem zitten, de Stanton TT's zijn namelijk geaard via het stopcontact, en als die dan op een niet geaard contact zit aangesloten (zoals zoveel!) kan dit soms tot problemen leiden!
Maakt geen hol uit, ook zonder geaard stopcontact werkt alles nog steeds zoals het hoort

Het hele randaarde verhaal is hier niet van toepassing en er is maar 1 punt waar het mis kan gaan en dat is alle bekabeling die aangesloten zit op de scratchamp. Als die in orde is en je krijgt het niet gekalibreerd is je scratchamp rot en heb je een probleem. Een geaard of ongeaard stopcontact zal echter niet voor problemen zorgen.