nieuw pio cdjs  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mforge    posted on 07-02-2007 17:25
2 lead : ik lees net een stukje dat pioneer weer met nieuwe cd spelers komt binnenkort? en dat het unieke spelers gaan worden?
is dat zo?

What do you think about nieuw pio cdjs ??

Vote :   

Nvie    posted on 07-02-2007 17:29
Alsof die wat gaat zeggen voordat ze daadwerkelijk uit zijn :p

Waar heb je het bericht vandaan trouwens? Wel interessant om eens door te nemen lijkt me!
PatrickBeuken    posted on 07-02-2007 17:34
Wel interessant, idd. Maar ik kan het me lastig voorstellen... ze hebben pas 2 nieuwe spelers gereleased. Op het 'budget' vlak hebben ze nog niet zo lang de CDJ-200 en op het DVD vlak is er sinds kort de DVJ-1000. Daarnaast dacht ik dat wij, djr-members, als eerste over zoiets geïnformeerd zouden worden :P Van de andere kant... de Musik Messe in Frankfurt staat voor de deur, alhoewel ik niet denk dat Pioneer daar iets zal introduceren... Pioneer doet zoiets eerder op de Namm of Plasa.
Ferrox    posted on 07-02-2007 17:36
Een dubbelaar met cdj-1000 functies??

Zou ik wel leuk vinden Happy, laughing
Illusion    posted on 07-02-2007 17:36
hmm lijkt me onwaarschijnlijk dat deze komen. Aangezien de afgelopen releases nog maar kort zijn geweest.

natuurlijk als het zo zou zijn, zou ik het maar met alle plezier willlen testen, en willen weten:d
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MaxvEck    posted on 07-02-2007 17:53
een nieuwe koptelefoon van pioneer lijkt me ook wel wat
Mforge    posted on 07-02-2007 17:56
op www.love2party.nl staat er intervieuw met kerri chandler die dus werkt voor pioneer.....ff lezen, naar mijn idee praat hij niet over de mk3
User edit by Mforge on 07-02-2007 @ 18:00:16 (7%)
Ferrox    posted on 07-02-2007 18:01

Kerri Chandler: "Dan werk ik voor Pioneer, en help ik het bedrijf met de ontwikkeling van nieuwe dj-apparatuur. Ik kan je alvast verklappen dat de nieuwe dj cd-spelers echt uniek zijn. Ik mag je er nog niets over vertellen, anders verkopen ze de oude spelers niet meer. Maar als die nieuwe spelers uitkomen, ga ik zelfs overstag en ga ik Finalscratch combineren met cd's in plaats van vinyl. Begrijp me niet verkeerd: het liefst draai ik met platen, maar nadat er in Japan tijdens een twaalf uur durende set vijfhonderd platen zijn gestolen, ben ik overgestapt op Finalscratch, gestuurd op platenspelers. De cd-spelers van nu voel ik niet goed aan, maar die nieuwe Pioneers wel."

Mjah.. gezien de datum zou hij wel over nieuwe cd-spelers kunnen hebben.

Wat ik nog meer kan concluderen is dat hij een draaiende platter zal hebben. denk ik

Twello    posted on 07-02-2007 18:07
misschien een soort HDX van pioneer
Mforge    posted on 07-02-2007 18:10
het kan zijn dat het intervieuw erg oud is, en nu pas geplaatst, maarja toch curious wat lead hierover kan zeggenConfused

ScottB    posted on 07-02-2007 18:10
Ja dat lijkt me ook dan. Een Pioneer met een draaiende platter, zoals de CDX/HDX ofzo. Of een kleine (draaiende, S-3500)platter zoals de Denons hebben. Mmm nu word ik wel heeel erg benieuwd :D
PatrickBeuken    posted on 07-02-2007 18:18
Nee, Pioneer zal nooit een draaiende platter krijgen.
ScottB    posted on 07-02-2007 18:21
Poster: PatrickBeuken
Nee, Pioneer zal nooit een draaiende platter krijgen.

Waarom niet? Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken om een nog betere draaitafel imitatie te krijgen. En aangezien Pioneer dat nu niet heeft.
PatrickBeuken    posted on 07-02-2007 18:23
Past niet binnen het plaatje 'Pioneer'.
jelektronic    posted on 07-02-2007 18:28
kben het helemaal eens met patrickbeuken, en anders zou ik het jammer vinden!
ik vind het juist iets typisch pioneer
Cyspoz    posted on 07-02-2007 18:46
Het is in iedergeval iets wat de huidige cd spelers zou moeten kunnen vervangen.
mag je er nog niets over vertellen, anders verkopen ze de oude spelers niet meer.

En hij zou Final Srcatch ervoor aan de kant doen, iets wat in mijn ogen niets te maken heeft met cd spelers.

Als ik een wilde gok zou moeten doen dan denk ik dat de volgende cd speler van hun niet persé meer cd's hoeft te slikken om muziek af te spelen Happy, laughing
Ik zit te denken aan een CDJ met USB aansluiting. Ze hebben reeds een software paket op de markt (zelf nog nooit iets van gezien of mee gedaan) en misschien willen ze dat een boost gaan geven. Dat zou voor mij ook de referentie naar Final Scratch in het verhaal verklaren.
Het revolutionaire bij hun is misschien dat de muziek nog wel daadwerkelijk door hun nieuwe CD-Speler zelf wordt afgespeelt en niet de geluidskaart van de PC.
Op gebied van digitaal dj-en in de zin van mp3, flash memory, usb hd's enzo loopt Pioneer nu nog wel een beetje achter.

Maar we zullen het zien.

P.S. Ik mis een stukje essentiële kennis, Lead en PioneerConfused
User edit by Cyspoz on 07-02-2007 @ 19:11:49 (10%)
PatrickBeuken    posted on 07-02-2007 18:50
Lead = Pioneer Pro DJ Nederland
Zuur    posted on 07-02-2007 19:01
Poster: Cyspoz
Als ik een wilde gok zou moeten doen dan denk ik dat de volgende cd speler van hun niet persé meer cd's hoeft te slikken om muziek af te spelen Happy, laughing
Ik zit te denken aan een CDJ met USB aansluiting. Ze hebben reeds een software paket op de markt (zelf nog nooit iets van gezien of mee gedaan) en misschien willen ze dat een boost gaan geven. Dat zou voor mij ook de referentie naar Final Scratch in het verhaal verklaren.

En dat is weer niet uniek, want die bestaan al (Cortex, Denon [bijna] en Numark). In het verhaal zeggen ze dat het uniek is!
ScottB    posted on 07-02-2007 19:04
Maar dan is het dus ook geen draaiende platter. Mischien iets met touch-screen? Zoals op die nieuwe telefoons? Dat is volgens mij in de DJ-wereld uniek. En super vet :D Mits het goed werkt natuurlijk, maar daar twijfel ik bij Pioneer niet aan Winking my eye
Cyspoz    posted on 07-02-2007 19:09
Wat ik bedoelde te zeggen bestaat nog niet. Wat ik voor me zie is een stukje software wat uitgebreide informatie over je muziek nummer weergeeft op een computer scherm en communiceert met de nieuwe CDJ.
Echter in tegenstelling tot alle andere, stuurt de PC de af te spelen data gewoon naar de CDJ. Dus geen gehassel met trage geluidskaarten, nukkende audio drivers of wat dan ook. De muziek wordt gewoon op de CDJ afgespeelt.
Alleen heb je daarbij de gebruikersvoordelen van een PC. Snel zoeken met een toetsenbord door een bijna oneindig lang muziek archief. Playlist functionaliteit, geen gehassel met ongesynchroniseerde SD kaarten met de CUE points en loops.

Wat ook nog mogelijk is dat ze iets gaan doen met Digital Input (Pioneer Link). De DJM 1000 is momenteel de enige mixer die het ondersteund volgens mij, maar zolang er geen bron apparaten zijn heb je er niks aan. En de EFX 1000 ondersteund het. Ik moet zeggen dat ik het vreemd vond dat de DJM 800 het niet heeft en had het terug verwacht op de CDJ 1000 MKIII.
User edit by Cyspoz on 07-02-2007 @ 19:16:38 (4%)
Illusion    posted on 07-02-2007 19:09
P.S. Ik mis een stukje essentiële kennis, Lead en PioneerConfused

Slecht.... heel slecht....!!:d:D

By the way Alex is online... das erg lang geleden, volgens mij ken ik die niet eens:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 07-02-2007 @ 19:10:36 (61%)
Cyspoz    posted on 07-02-2007 19:13
Poster: Illusion
Slecht.... heel slecht....!!:d:D

Ja ik weet dat ik het had moeten weten.  Maar afgezien van vragen, stond het hier ookConfused In iedergeval niet tijdens de signup :P
sonik    posted on 07-02-2007 19:21

En hij zou Final Srcatch ervoor aan de kant doen, iets wat in mijn ogen niets te maken heeft met cd spelers.

Hij gaat Final Scratch combineren met die nieuwe cd-spelers, ipv TT.
Cyspoz    posted on 07-02-2007 19:23
Poster: sonik
Hij gaat Final Scratch combineren met die nieuwe cd-spelers, ipv TT.

Dat kan nu ook al, je kan gewoon een final scratch time code cd gebruiken.
sonik    posted on 07-02-2007 19:31
Ja, maar hij vind het huidige aanbod van cd-spelers niet de moeite waard om de overstap te maken.
Met die nieuwe Pioneers dus wel
Cyspoz    posted on 07-02-2007 19:32
Poster: sonik
Ja, maar hij vind het huidige aanbod van cd-spelers niet de moeite waard om de overstap te maken.
Met die nieuwe Pioneers dus wel

Vandaar dat ik denk dat het iets met hardware<-->pc moet zijn. Aangezien ze daar nog niks voor hebben.

71 Users online: 5 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 20.463
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.408.837