nieuw pio cdjs  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mforge    posted on 07-02-2007 17:25
2 lead : ik lees net een stukje dat pioneer weer met nieuwe cd spelers komt binnenkort? en dat het unieke spelers gaan worden?
is dat zo?

What do you think about nieuw pio cdjs ??

Vote :   

ceesietopc    posted on 07-02-2007 19:38
Hij gaat juist final scratch gebruiken met de nieuwe cdj's (als het geen oud interview is). Eerst wilde hij niet, omdat hij het blijkbaar met TT's nog veel lekkerder vond als met de MK3, maar bij de nieuwe spelers lijkt het blijkbaar zoveel op TT, dat hij de overstap durft.

Pioneer en een draaiende platter. Ik denk het niet, maar het zou kunnen. Pioneer heeft ook veel klanten die geen denon willen, vanwege de draaiende platter.
Ben heel benieuwd wat Lead heeft te zeggen
Cyspoz    posted on 07-02-2007 19:41
Poster: ceesietopc
Hij gaat juist final scratch gebruiken met de nieuwe cdj's (als het geen oud interview is). Eerst wilde hij niet, omdat hij het blijkbaar met TT's nog veel lekkerder vond als met de MK3, maar bij de nieuwe spelers lijkt het blijkbaar zoveel op TT, dat hij de overstap durft.

Pioneer en een draaiende platter. Ik denk het niet, maar het zou kunnen. Pioneer heeft ook veel klanten die geen denon willen, vanwege de draaiende platter.

Check, heb verkeerd gelezen.
sonik    posted on 07-02-2007 19:42
Poster: ceesietopc

Dat bedoelde ik... 
Vibemaster-D    posted on 07-02-2007 20:51
hoe zit het nu de Lead heeft nog niet gereageerd
Lead    posted on 07-02-2007 21:07
Poster: Mforge
2 lead : ik lees net een stukje dat pioneer weer met nieuwe cd spelers komt binnenkort? en dat het unieke spelers gaan worden?
is dat zo?

als je bronvermelding geeft wil ik best reageren  hoor.... echter zonder bronvermelding is dit een roddel en die hoort natuurlijk niet thuis in dit forum.....
Let the BASS be louder
tairip    posted on 07-02-2007 21:51
Poster: Lead

als je bronvermelding geeft wil ik best reageren hoor.... echter zonder bronvermelding is dit een roddel en die hoort natuurlijk niet thuis in dit forum.....

Een roddel zit vaak ook een kern van waarheid in, vermeld even de bron Mforge.
Als het al iets zou moeten zijn dan moet het iets met een HD zijn of USB (ik speculeer ook maar!).
TheSupercrab    posted on 07-02-2007 22:46
zo als al gezegd is, je kan met iedere CD speler FS gebruiken, dus ik zie zo ie zo het punt niet om een CDJ te ontwerpen die beter zou werken met FS als elke CD speler dat al kan. Beetje zinloos, als pioneer met iets nieuwes komt lijkt het mij meer iets dat direct MP3 kan speelen via HD/USB ETC.
tairip    posted on 07-02-2007 22:48
Poster: TheSupercrab
zo als al gezegd is, je kan met iedere CD speler FS gebruiken, dus ik zie zo ie zo het punt niet om een CDJ te ontwerpen die beter zou werken met FS als elke CD speler dat al kan. Beetje zinloos, als pioneer met iets nieuwes komt lijkt het mij meer iets dat direct MP3 kan speelen via HD/USB ETC.

Wie heeft het over Final Scratch?
robbert    posted on 07-02-2007 22:55
Ja het enige wat ik me voor kan stellen is dat er een Pioneer product op de markt komt met een HD ingebouwd, of aansluiting via usb. Pioneer zal de concurrentie op dit punt niet uit het oog moeten verliezen willen ze in de toekomst marktleider blijven.
Cyspoz    posted on 07-02-2007 23:40
Poster: robbert
Ja het enige wat ik me voor kan stellen is dat er een Pioneer product op de markt komt met een HD ingebouwd, of aansluiting via usb. Pioneer zal de concurrentie op dit punt niet uit het oog moeten verliezen willen ze in de toekomst marktleider blijven.

Pioneer zal toch wel zo moeten blijven denken dat een DJ handig zijn muziek mee kan nemen. Een HD er vast in is niet echt een Pioneer oplossing. Ze denken namelijk altijd erg praktisch vanuit de DJ gezien. Producten zijn mede daarom zo succesvol.
User edit by Cyspoz on 07-02-2007 @ 23:54:48 (1%)
DaDragon    posted on 08-02-2007 00:17
Ok hier de bron van het bericht van de nieuwe pioneers die eraan zitten te komen

En voor de mensen die niet willen klikken (hier deels een kopie van de tekst):

Al meer dan twintig jaar draait Kerri Chandler mee in de clubs. Het liefst met platen, maar de sympathieke New Yorker, die in dienst van Pioneer dj-equipement test, heeft zijn mening na een brute diefstal bijgesteld. "Als die nieuwe Pioneer cd-spelers uitkomen, ga ík zelfs overstag!"

Wat doe je naast produceren en draaien?
Kerri Chandler: "Dan werk ik voor Pioneer, en help ik het bedrijf met de ontwikkeling van nieuwe dj-apparatuur. Ik kan je alvast verklappen dat de nieuwe dj cd-spelers echt uniek zijn. Ik mag je er nog niets over vertellen, anders verkopen ze de oude spelers niet meer. Maar als die nieuwe spelers uitkomen, ga ik zelfs overstag en ga ik Finalscratch combineren met cd's in plaats van vinyl. Begrijp me niet verkeerd: het liefst draai ik met platen, maar nadat er in Japan tijdens een twaalf uur durende set vijfhonderd platen zijn gestolen, ben ik overgestapt op Finalscratch, gestuurd op platenspelers. De cd-spelers van nu voel ik niet goed aan, maar die nieuwe Pioneers wel."

Als de link niet mag haal em dan maar weer weg. Maar ik dacht dat ik gelezen had dat de bron even geplaats moest worden. :D
Lead    posted on 08-02-2007 00:26
Ik was eerder op de avond even ergens anders op het net en kon niet uitgebreid antwoorden...

Iets wat in een interview genoemd wordt kans soms bij het online zetten ervan net even ander geformuleerd worden als het daadwerkelijk is gezegd. Ik zal eens checken wat Kerri precies heeft gedaan voor Pioneer. Ik had in ieder geval nog nooit van hem gehoord.

In zijn algemeenheid is het natuurlijk zo dat het engineers team van Pioneer niet stil zit en altijd in de weer is met 'de-volgende-cd-speler'. Wat het precies zal worden, wat hij kan en vooral wanneer hij uit zal komen (tussen nu en 4 jaar is een hele tijd) zal altijd pas bekend worden als er een persbericht wordt uitgestuurd. (of ietsepietsje eerder hier als ik een foutje maak). Tot die tijd :D

Poster: PatrickBeuken
...Daarnaast dacht ik dat wij, djr-members, als eerste over zoiets geïnformeerd zouden worden...

Tuurlijk, net zoals bij de laatste CDJ's en DJM's staan onze DJ Topics online om middernacht (ongeveer) online gezet op de datum dat het persbericht gereleased wordt. En aangezien Europa een aantal uur voor ligt op de US lees je het dus hier het eerst
Poster: PatrickBeuken
... Pioneer doet zoiets eerder op de Namm of Plasa.

Namm is net geweest, de Frankfurter Messe komt (maart) en Plasa komt weer in augustus geloof ik.
Poster: Ferrox
Een dubbelaar met cdj-1000 functies??

Hoe krijg je dat zo compact ?
Poster: Mforge
op www.love2party.nl staat er intervieuw met kerri chandler die dus werkt voor pioneer.....ff lezen, naar mijn idee praat hij niet over de mk3

Hij werkt niet fulltime voor Pioneer, is een van de vele mensen die om commentaar wordt gevraagd volgens mij. Dit interview is pas net geplaatst, maar is misschien al wel een tijd oud, ik haal dat niet op uit het verhaal.
Poster: Ferrox
Wat ik nog meer kan concluderen is dat hij een draaiende platter zal hebben.

knap, uit welke zin trek je precies die conclusie. Volgens mij wordt daar niet over gesproken.
Een draaiende platter is, zoals al eerder gezegd niet echt iets voor Pioneer, wat zijn precies de voordelen ervan ? (maar da's een andere discussie)
Poster: Cyspoz
P.S. Ik mis een stukje essentiële kennis, Lead en PioneerConfused

Bekijk deze topics eens: Lead's Story en Interview met Jeroen Groenendijk :D
Poster: Cyspoz
Ja ik weet dat ik het had moeten weten. Maar afgezien van vragen, stond het hier ookConfused In iedergeval niet tijdens de signup :P

Ik hang het niet aan de grote klok. Ik schrijf hier ook prive als Lead en niet uit naam van Pioneer Winking my eye

Poster: DaDragon
Als de link niet mag haal em dan maar weer weg. Maar ik dacht dat ik gelezen had dat de bron even geplaats moest worden. :D

Link mag, maar dat was het zelfde interview als al eeder is genoemd. Maar goed opgevolgd Winking my eye

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 08-02-2007 00:29 (3%)
Ferrox    posted on 08-02-2007 10:49
Poster: Lead

Hoe krijg je dat zo compact ?

Het hoeft niet compact, maar is mischien makkelijk mee te nemen/in te bouwen. Daarnaast was het een wilde gok. Met erg rijke fantasie :P

knap, uit welke zin trek je precies die conclusie. Volgens mij wordt daar niet over gesproken.
Een draaiende platter is, zoals al eerder gezegd niet echt iets voor Pioneer, wat zijn precies de voordelen ervan ? (maar da's een andere discussie)

Nou die conclusie trek ik uit het feit dat hij altijd final scratch heeft gebruikt, en dus een draaiende platter wilde hebben. Maar als ik het goed lees kan het ook een pc-cd combinatie zijn waar hij op doelt. Daarnaast lijkt mij een draaiende platter ook niets voor pioneer, tenzij je hem uit kunt zetten. Maar dan kost het weer enorm veel extra centen voor iets wat je niet gebruikt.

Ik denk dat hij te vaag blijft, en dat een pc-cdj combo het meest voor de hand liggende is.
User edit by Ferrox on 08-02-2007 @ 10:50:17 (3%)
Illusion    posted on 08-02-2007 11:07
Ik reken er niet op dat Pioneer een CDJ ontwikkeld met draaiende platter. Het enige dat draait op de CDJ is het schermpje (je weet wel waar je in kan zien dat de cd geladen is). Pioneer houdt het digitaal. Dat denk ik.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
PatrickBeuken    posted on 08-02-2007 12:28
De kunst van Pioneer is juist om het vinyl gevoel zo realistisch mogelijk te maken, maar zonder draaiende platter.
User edit by PatrickBeuken on 08-02-2007 @ 12:41:16 (3%)
Jorrit    posted on 08-02-2007 13:06
Nou die conclusie trek ik uit het feit dat hij altijd final scratch heeft gebruikt, en dus een draaiende platter wilde hebben. Maar als ik het goed lees kan het ook een pc-cd combinatie zijn waar hij op doelt. Daarnaast lijkt mij een draaiende platter ook niets voor pioneer, tenzij je hem uit kunt zetten. Maar dan kost het weer enorm veel extra centen voor iets wat je niet gebruikt.

Dat is een drochreden, dat Kerri nú met een draaitafel final scratch aanstuurt wil nog niet zeggen dat de nieuwe Pioneer een methode heeft om de passieve jog nog realistischer te maken. Zo realistisch dat zelfs de actieve jogwheel- of tt-fanaten over willen stappen misschien?

Ik denk ook niet dat Pioneer aan de actieve jog gaat, wel denk ik dat Pioneer binnenkort een hele grote sprong zal (en moet) maken. Numark laat nu toch wel even zien wat er al voor mogelijkheden zijn, en Pioneer doet daar nog niet aan mee (maar ook dat is strategie).
Mforge    posted on 08-02-2007 15:18
2 lead : mijn bron was het internet, dat intervieuw.

en Kerri Chandler is een hele grote house dj, je hebt er misschien nog nooit van gehoord, maar hij is een grote.

ik zei zelf ook al, dat het misschien een oud intervieuw is, die miss. nu pas geplaatst is, ik was alleen toch erg nieuwsgierig naar een reactie, van iemand die er meer van zou kunnen weten, jij dus

mocht het zo zijn, ben ik erg benieuwd, en anders, pio komt toch wel met een nieuwe, alleen misschien dan niet zo snel
Lead    posted on 08-02-2007 18:26
ls al eerder gezegd... als er iets nieuws te melden is van Pioneer is de kans groot dat je het hier als eerste leest Winking my eye
Let the BASS be louder
Twizz    posted on 08-02-2007 19:16
is er dan echt niets waarmee we lead kunnen chanteren?

oja ik weet het! we boycotten djresource en gaan met zn allen naar djforum.nlWinking my eye
haha, grapje he lead(niet dat je me dalijk van djresource afgooit of een lagere rank geeft)
User edit by Twizz on 08-02-2007 @ 19:16:59 (2%)
Laidback    posted on 08-02-2007 19:19
Poster: T4Twister

oja ik weet het! we boycotten djresource en gaan met zn allen naar djforum.nlWinking my eye
haha, grapje he lead(niet dat je me dalijk van djresource afgooit of een lagere rank geeft)

TheSupercrab    posted on 08-02-2007 19:43
Poster: tairip

Wie heeft het over Final Scratch?

eve beter leesen hoor Happy, laughing. (het interview waar dit topic om draait).

Denk iig dat het nog evetjes duurt voor de nieuwe cd spelerts uit kommen, eerst eve in cashern op de CDJ800 MK2 and 1000MK en de CDJ 200.
Basrose    posted on 08-02-2007 21:01

jawel pioneer even mailen waarom de prodj stickers op zijn :P
Twizz    posted on 08-02-2007 21:08
of zoiets:

...

dit in een mailtje zetten en naar de top van pioneer sturenWinking my eye
Alert :  ! En voor je het weet quote iemand dit op een andere website en dan....
Mod edit by Lead on 08-02-2007 23:51 (69%)
tairip    posted on 08-02-2007 21:43
of zoiets:

dit in een mailtje zetten en naar de top van pioneer sturenWinking my eye

*ZUCHT*
Laidback    posted on 08-02-2007 21:58
Poster: tairip

*ZUCHT*

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

171 Users online: 54 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 29.278
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.979.837