Trance heeft zijn beste tijd gehad (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMixing    posted on 04-02-2007 19:05
Ik vroeg mij eens af..heeft trance (wat ik in mijn ogen trance noem) zijn beste tijd gehad?

Hierbij doel ik op muziek die rond 2000 uitkwam. Meestal is het muziek die je maar even hoeft te horen en dan denk je al 'oh ja, dit ken ik'.

Denk dan aan:
Milk inc. - Walk on water
Delerium - Silence (Tiesto remix, Airscape mix, maakt niet uit welke ze zijn allemaal tof :P)
Kamaya Painters - Wasteland (en zat andere nummers van hun)
Robert Miles - Children (Dream version)
The Moon - Blow up your speakers (ofzo)
PPK - Resurection (ook heel popi geweest)
Barthezz - On the move

Waar is de tijd gebleven dat deze nummers gedraaid werden? Worden ze uberhaupt nog gedraaid? Ik ben van plan deze gouwe ouwe trance (om het zo maar te noemen he Patrick Happy, laughing ) weer te gaan draaien. Dit is, wat ik vind echte trance, toen het op zijn hoogtepunt was.
User edit by DJMixing on 04-02-2007 @ 19:09:51 (3%)

What do you think about Trance heeft zijn beste tijd gehad ??

Vote :   
Hansje    posted on 06-02-2007 10:35
Toen ik begon met draaien, was trance echt mainstream, en heb zelf ook plaatjes gedraaid van delerium, kamaya painters etc, etc...
Maar om vernieuwend te blijven, kun je dit niet 7 jaar lang gaan draaien...
Ikzelf zit nu meer richting de kant van Marcel Woods, Randy Katana en draai veel remixwerk van Mac Zimms o.a de remix van Take me away van 4 strings (klassiekertje).
Ik denk niet dat trance dood is, maar meer underground is geworden.
En voor diegene die er blij mee zijn, dat trance dood is (hun mening) omdat ze liever alleen maar hard, harder, hardst willen horen....dat zal op een gegeven moment ook weer minder worden
Illusion    posted on 06-02-2007 10:43
Poster: Hansje
En voor diegene die er blij mee zijn, dat trance dood is (hun mening) omdat ze liever alleen maar hard, harder, hardst willen horen....dat zal op een gegeven moment ook weer minder worden

Ik betwijfel het.

Momenteel is dit erg aan het groeien. Misschien over 10/20 jaar dat het niet meer in is. Dat weten we niet. We weten niet wat de toekomst ons bied.

Trance is nog lang niet dood, en zal naar mijn mening ook nog een mooie tijd doorgaanWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 06-02-2007 @ 10:43:43 (2%)
Hansje    posted on 06-02-2007 10:49
Poster: Illusion

Ik betwijfel het.

Momenteel is dit erg aan het groeien. Misschien over 10/20 jaar dat het niet meer in is. Dat weten we niet. We weten niet wat de toekomst ons bied.

Trance is nog lang niet dood, en zal naar mijn mening ook nog een mooie tijd doorgaanWinking my eye

Je weet inderdaad niet wat de toekomst brengt.
En naar mijn mening zal trance ook nog wel even een mooie tijd doorgaan
Maar of het wordt zoals het ooit was?
Illusion    posted on 06-02-2007 11:15

Wat vroeger trance was is nu bijna Dance, en de sfeer erom heen was veel vrolijker vond ik zelf. Milc Inc was destijds 1 van mijn favourieten!

Toen was ik wel weer een stukje jonger:D.

Het is jammer dat de oude muziek een beetje achterblijft. Er zijn nog zoveel mooie nummers die nu ook nog best goed zijn. Allereerst draaide ik Trance, nu Hardstyle. Misschien dat het is gekomen door de verandering binnen de trance.
ArCee    posted on 06-02-2007 11:27
Wat ik wel grappig vind is dat er hier en daar "oude tranceplaten" in een hedendaags jasje gestoken word. Airbase met airwave en children van Robert Miles zijn heerlijk geremixed waardoor ze weer prima gedraaid kunnen worden. Momenteel vind ik veel lekkere trance uit Engeland komen maar Airbase, Selu Vibra etc doen het nog steeds erg lekker (ik zal niet weer over Sean Tyas beginnen)
DJMixing    posted on 06-02-2007 13:24
Je weet inderdaad niet wat de toekomst brengt.
En naar mijn mening zal trance ook nog wel even een mooie tijd doorgaan

Ja dat bedoel ik dus. Er is nogsteeds trance, maar waar is die meesterlijke trance gebleven? (Ook al is het zo oud, ik vind ze nogsteeds keigoed).

Ik zeg ook niet dat trance dood is. Ik zeg dat trance, wat ik in mijn ogen de beste trance vind, over zijn hoogtepunt heen is. (zo rond 2000, 2001)

Alles evolueert, natuurlijk dat hoort ook zo. En daar kan je ook niks aan veranderen, maar ik vind dat toch wel jammer dat zulke leuke nummers op de achtergrond raken. Ikzelf was ze ook 'vergeten' totdat ik weer eens een oude nummer tegenkwam, en daardoor heb ik mijn 'passie' om te mixen weer gevonden. Dit is de muziek die ik wilde mixen.

Ik heb namelijk even een kleine 'storing' gehad in het draaien. Het zat allemaal niet echt lekker. Ik wilde eerst dance, daarna hardstyle en daarna wilde ik ook weer een klein beetje jump draaien. Dat viel me niet goed en dat mixte niet lekker. Ookal vind ik de muziek soms wel leuk. Nu begon ik dus een tijd terug weer met deze oude nummers, en ik kreeg de smaak weer helemaal te pakken.

@ArCee, in een nieuw jasje kan, als het maar niet een totaal ander nummer wordt. Als het gewoon een beetje opgefrist word is er niks mis mee (maar het moet natuurlijk nogsteeds die klassieke tune hebben hé :D)

Vernieuwend of niet, ik blijf dit nogsteeds draaien!
ArCee    posted on 06-02-2007 16:01
In mijn topic waarin ik mezelf voorstel lees je iets over radio. Als dat begint kan ik je garanderen dat al die platen weer voorbij komen Dj Mixing
DJMixing    posted on 06-02-2007 16:48
:D:D
User edit by DJMixing on 06-02-2007 @ 16:49:07 (100%)
sjefkuh    posted on 06-02-2007 17:23
bart claessen, sander van doorn, randy katana, e-craig, ronald van gelderen, abel ramos, mark norman, jochem miller, divini & warning, cosmic gate, richard durand;; om nog maar wat voorbeelden te noemen van de modernere trance die ik veel draai. ik vind dus niet dat trance 'uit' is. ik ben juist blij dat deze stijl verandert is.:P
User edit by sjefkuh on 06-02-2007 @ 17:25:03 (36%)
ArCee    posted on 06-02-2007 18:08
 Sjefkuh......aangevuld met o.a: Icone, Signalrunners, Samuelzone, Guiseppe Ottaviani, Phynn, Re:locate en Capetown om er ook eens een paar te noemen
sjefkuh    posted on 06-02-2007 19:55
Poster: ArCee
 Sjefkuh......aangevuld met o.a: Icone, Signalrunners, Samuelzone, Guiseppe Ottaviani, Phynn, Re:locate en Capetown om er ook eens een paar te noemen

idd en zo kun je nog wel even doorgaanWinking my eye
Leoo    posted on 06-02-2007 20:01
Poster: sjefkuh
bart claessen, sander van doorn, randy katana, e-craig, ronald van gelderen, abel ramos, mark norman, jochem miller, divini & warning, cosmic gate, richard durand;; om nog maar wat voorbeelden te noemen van de modernere trance die ik veel draai. ik vind dus niet dat trance 'uit' is. ik ben juist blij dat deze stijl verandert is.:P

Ik vind dit een prettige verandering, van alle artiesten die je noemde komen mijn recentste platen.
Winston    posted on 06-02-2007 23:57
Poster: DJMixing
Ik vroeg mij eens af..heeft trance (wat ik in mijn ogen trance noem) zijn beste tijd gehad?

Hierbij doel ik op muziek die rond 2000 uitkwam. Meestal is het muziek die je maar even hoeft te horen en dan denk je al 'oh ja, dit ken ik'.

Denk dan aan:
Milk inc. - Walk on water
Delerium - Silence (Tiesto remix, Airscape mix, maakt niet uit welke ze zijn allemaal tof :P)
Kamaya Painters - Wasteland (en zat andere nummers van hun)
Robert Miles - Children (Dream version)
The Moon - Blow up your speakers (ofzo)
PPK - Resurection (ook heel popi geweest)
Barthezz - On the move

Waar is de tijd gebleven dat deze nummers gedraaid werden? Worden ze uberhaupt nog gedraaid? Ik ben van plan deze gouwe ouwe trance (om het zo maar te noemen he Patrick Happy, laughing ) weer te gaan draaien. Dit is, wat ik vind echte trance, toen het op zijn hoogtepunt was.

Deze tijd komt niet terug. Een bepaalde stijl hoort bij een bepaalde tijd. Trance is zodanig geevolueerd dat het eigenlijk weer een totaal andere stijl is. Ik zelf maak me niet zoveel druk om muziek in hokjes te plaatsen. Zolang het goed klinkt en de track past in mijn set draai ik het.

Maar er wordt nog steeds trance gemaakt die je meteen goed kunt vinden. Weliswaar is het moeilijker om die tracks te vinden. (Jewel van 4-Strings vond ik bv. meteen super). Het is nu makkelijer leuke house, electro, minimal tracks te vinden.

Voor jezelf kun je goeie ouwe trance draaien, maar niet voor publiek.

Tic Toc
Hansje    posted on 07-02-2007 09:11
Poster: Winston

Geloof mij, laatst in onze discotheek draaide ik tijdens mijn set Delerium - Silence (Tiesto remix) ff er doorheen en het dak ging er compleet af...
barthawk    posted on 07-02-2007 10:09
quote:
Poster: Winston

Oh neeConfused, ik weet niet wat jij dan draait, scooter ofzoConfused? lul niet zo stom man....
Illusion    posted on 07-02-2007 10:32
Nou Nou moet dat nou weer zo!

Maar ik ben het er wel een beetje mee eens. Nog steeds worden er wel klassiekers gedraaid in discotheken. Nou is er wel een verschil met het draaien van trance. Ik denk persoonlijk niet dat het aanslaat als je 2 uur lang old Trance draaid. Mensen verwachten nieuwere Trance.

Wanneer je een drive-in show heb is het natuurlijk ook wel beetje logisch als je oudere muziek draait. Drive-in show is grotendeels All-Round. Ligt er natuurlijk aan op wat voor feest je draait

Maar ik ben het er ook met Winston over eens, dat de Trance zich heeft geevolueerd. Daar doen we niks aan. En dat zal zo blijven. Sensation The Anthem 2003 is voor de meesten ook al weer een klassieker, terwijl het nog maar net 3 jaartjes oud is.

Muziek veranderd. Grotendeels ligt het aan hoeveel succes een nummer heeft. Hoe meer succes het nummer heeft, hoe langer deze mee gaat.
the-melody    posted on 07-02-2007 13:38
de mensen apprecieren toch yves deruyter, die draait tot 2uur retro...Happy, laughing
Illusion    posted on 07-02-2007 15:09
Yves deruyter draait Trance Hardtrance en Techtrance.

wat valt precies onder retro:p hehe klinkt dom, maar is niet echt mijn stijl.
the-melody    posted on 07-02-2007 15:10
Retro=Klassiekers. Yves draait inderdaad Trance, hardtrance en techtrance, van die genre's de klassiekers met af en toe een nieuwtje ertussenHappy, laughing
Illusion    posted on 07-02-2007 15:15
Poster: the-melody
Retro=Klassiekers. Yves draait inderdaad Trance, hardtrance en techtrance, van die genre's de klassiekers met af en toe een nieuwtje ertussenHappy, laughing

Jaah oke:d

Toch draait Yves zijn setjes altijd lekker. Vooral Sensation 2005.
DJMixing    posted on 07-02-2007 16:14

Geloof mij, laatst in onze discotheek draaide ik tijdens mijn set Delerium - Silence (Tiesto remix) ff er doorheen en het dak ging er compleet af...

Ben blij dat het publiek zulk muziek goed opvat!
Illusion    posted on 07-02-2007 17:37
Poster: DJMixing

Ben blij dat het publiek zulk muziek goed opvat!

maar Delerium heeft ook gewoon lekkere muziek:D

This is an old Topic

No new postings for 6.806 days.
 Post CommentThat would be 226.9 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

228 Users online: 34 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 23.832
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.675.844