stress : vast met producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJW    posted on 31-01-2007 19:04
hej mense, ik heb echt weinig veel stress, ik ben al een paar maande bezig met het maken van een nummer, alleen ik heb et idee dat het niet allemaal wil lukken.
ik heb et gevoel dat de ideeen er wel zijn maar ik krijg et niet voor elkaar om ze tof te maken.
Kan dit liggen aan dat ik alleen maar FL studio gebruik om nummers te maken?
Mod edit by Lead on 31-01-2007 19:23 (1%)
[MOD Edit] topic title omschrijvend

What do you think about stress : vast met producen ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 31-01-2007 19:07
ik heb voor jou een tip veel oefenen en luisteren.. het maakt niet uit dat je eerste nummers bagger zijn je leert toch elke keer weer nieuwe dingen FL is zo groot daar kun je best mooie dingen mee maken... gebruik anders VST als je meer insturmenten en effecten wilt..Happy, laughing

KLIK (met dank aan SjefkuhWinking my eye)
User edit by RenéKuppens on 31-01-2007 @ 19:08:47 (15%)
DaDragon    posted on 31-01-2007 19:08
Poster: DJW
hej mense, ik heb echt weinig veel stress,

Misschien ligt het eraan dat je veel EN Weinig stress hebt :d

ff zonder gekheid:
Heb je al eens geprobeert om andere programma's te gebruiken?

Heb je wel eens eerder een nummer gemaakt? (niet negatief bedoeld)
Want meestal begin je met een deuntje dat je in je hoofd hebt. En daarna ga je de beat e.d. eronder zetten.
Want er zijn meerdere topics waarin staat hoe en waarmee je leuke muziek kan maken.
User edit by DaDragon on 31-01-2007 @ 19:09:45 (21%)
jerzz    posted on 31-01-2007 19:10
rook eens een jointje en probeer te relaxen tijdens het produceren.. Inspiratievoer Winking my eye
DJW    posted on 31-01-2007 19:10
oke, maar kijk ik heb echt al mega veel junk (ofjah junk gewoon best vette nummers alleen qua mixen enzo lukt et allemaal niet) en nog iets de enige saws die ik gebruik komen van de sytrus af, weet jij miss waarmee ik men eigen saws kan maken enzo?
DJW    posted on 31-01-2007 19:11
ik zal wel even me nummer uploaden miss helpt dat met wat tips geven e.d?
DJW    posted on 31-01-2007 19:25
Reemz    posted on 31-01-2007 19:25
Poster: jerzz
rook eens een jointje en probeer te relaxen tijdens het produceren.. Inspiratievoer Winking my eye

Klinkt misschien heel achterlijk maar ik ben het wel met jerzz eens. Ik blow ook af en toe en ik moet zeggen dat tijdens het producen je op de meest bizarste maar ook mooie dingen komt.
DiscJunkie2    posted on 31-01-2007 19:48
Poster: Reemz

Klinkt misschien heel achterlijk maar ik ben het wel met jerzz eens. Ik blow ook af en toe en ik moet zeggen dat tijdens het producen je op de meest bizarste maar ook mooie dingen komt.

Weet je dat het misschien in jou hoofd leuk klinkt door die Joint, maar iemand met zijn volle verstand het op dat moment echt bagger vind klinken?
Kwestie van veel oefenen, en het anders een laten rusten voor een aantal dagen.

Forceren van iets werkt ook vaak averechts....
Reemz    posted on 31-01-2007 20:41
@Discjunkie2:
Daar heb je zeker een punt alleen speelt dat probleem zich niet af bij mij.
jerzz    posted on 31-01-2007 22:11
oja: puntjes willen ook weleens werken Winking my eye

Nah: gewoon veel oefenen; dan een joint roken. Laat de sounds je leiden naar Jamaica man.

Reemz    posted on 31-01-2007 23:23
Poster: jerzz
oja: puntjes willen ook weleens werken Winking my eye

Nah: gewoon veel oefenen; dan een joint roken. Laat de sounds je leiden naar Jamaica man.

DaDragon    posted on 01-02-2007 07:31

Hmm hier ben ik dus niet mee eens ..

Waarom drugs (ok softdrugs dan) gebruiken om iets te kunnen produceren?
Ik vind dat je pas goed en leuk kan produceren als je met je volle verstand ermee bezig bent.
Inspiratie komt meestal op momenten dat je ergens anders bent.
Neem een voicerecorder mee, en neurie je deun in de voicerecorder. Of schrijf op wat je wil op het moment dat het in je opkomt.

Maar (soft) drugs gebruiken om inspiratie te krijgen ..... vind ik persoonlijk beetje maf.
Illusion    posted on 01-02-2007 11:18

Is beter dat jij het zegt dan iemand met vol verstand:D hehe geintje hoor. Die was wel ff weer te:D

Nee niet gaan blowen of roken. Inspiratie doe je niet op door te blowen. Inspiratie dat zit in je, en dat komt er vanzelf uit, alleen je moet jezelf soms even een extra zetje geven.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 01-02-2007 @ 11:20:04 (2%)
DNR    posted on 01-02-2007 11:22
van nummers in reverse afspelen krijg je ook inspiratie.. ik tenminste:P
k produce nog niet maar k krijg wel al wat ideeen voor nummers daardoor.
Reemz    posted on 01-02-2007 12:21
Poster: Djillusion

Is beter dat jij het zegt dan iemand met vol verstand:D hehe geintje hoor. Die was wel ff weer te:D

Ach ik weet wie het zegt Ach ik denk dat het allemaal persoonlijk is ik ken zat bekende DJ's die voor het draaien een lijntje leggen of een pilletje nemen. Kortom drugs in het DJ wereldje is geen taboe. Ik heb bijvoorbeeld DJ Jean regelmatig met z'n strakke hoofd en dopogen achter de draaitafels gezien.

Maar goed on-topic maar weer....
jerzz    posted on 01-02-2007 12:31
Van mijn kant uit was het enkel een geestverruimende suggestie. Iedereen is vrij om te doen en laten wat ie zelf wil. Bij mij werkt het vaak positief om tijdens het producen te roken.  Met m`n volle verstand erbij Winking my eye

Maar xou zeggen: experimenteer; draai aan de knoppen en probeer door dat knoppengedraai je eigen sounds te vinden/creeëren....

suc6!

This is an old Topic

No new postings for 6.796 days.
 Post CommentThat would be 226.5 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

333 Users online: 258 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 51.746
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.137