Goedkoper Alternatief finalscratch open
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 28-01-2007 12:53
Ik wil graag met traktor 3 mixen maar finalscratch vind ik iets te duur is er nog een goedkoper maar ongeveer even goed alternatief voor.

Met deze set wil ik het gebruiken:

set

What do you think about Goedkoper Alternatief finalscratch open ??

Vote :   

IbiziX    posted on 28-01-2007 17:24
moette eens vragen aan moxegy die gebruikt een goedkoper alternatief
the-melody    posted on 28-01-2007 17:25
User edit by the-melody on 28-01-2007 @ 17:26:41 (10%)
MoXeGy    posted on 28-01-2007 17:30
ik gebruik dj decks met een u64dj geluidskaart en fs timecoded Happy, laughing
NielsR    posted on 28-01-2007 17:51
Het moet natuurlijk wel werken met traktor 3
IbiziX    posted on 28-01-2007 18:25
het systeem dat moxegy zegt werkt ook met traktor alleen moet je voor traktor mss ander timecode vinyls gebruiken maar da kost toch nie veel zo ne vinyl :p
MoXeGy    posted on 28-01-2007 18:39
hmm ik heb het nieuwe programma van tracktor niet, maar als iemand die heefd, kan ik het wel ff testen?
Reind    posted on 29-01-2007 00:18
Poster: IbiziX
het systeem dat moxegy zegt werkt ook met traktor alleen moet je voor traktor mss ander timecode vinyls gebruiken maar da kost toch nie veel zo ne vinyl :p

Niet dus, Traktor 3 werkt alleen met de eigen scratchamp van Native Instruments, de Audio 8.

Hetzelfde geld voor Serato, FS, Torq, Virtual Vinyl.
savale    posted on 29-01-2007 12:19
Ik kan ook dj decks aanraden. Werkt erg goed! Dan heb je alleen 2 timecoded vinyls nodig en een goede geluidskaart (2 stereo asio inputs) en evt een pre-amp, maar dat is niet altijd nodig.
IbiziX    posted on 29-01-2007 22:20
Poster: Reind

Niet dus, Traktor 3 werkt alleen met de eigen scratchamp van Native Instruments, de Audio 8.

Hetzelfde geld voor Serato, FS, Torq, Virtual Vinyl.

das toch zever alleen het signaal van de timecodes is wat telt, welke versterker daar dan tussen zit maakt toch niet uit?
Gery    posted on 10-04-2007 21:58
binnenkort met de traktor scratch versie ga je ook traktor kunne gebruiken met de serato amp en de finalscratch scratchamp volgens de site van native instruments.

dj decks zou ik graag eens zien werken maar jammer genoeg is hier geen mac versie voor beschikbaar, een grote fout trouwens aangezien de meeste dj's toch echt wel mac gebruiken.

Ik ga ook overstappen op een digitaal systeem. ik heb al finalscratch en serato in werking gezien en binnenkort ook de audio 8 / traktor scratch en dan ga ik beslissen.

het zal dus tussen serato of audio 8 gaan Happy, laughing
DJ - Producer
Reind    posted on 11-04-2007 09:43
Poster: Gery
binnenkort met de traktor scratch versie ga je ook traktor kunne gebruiken met de serato amp en de finalscratch scratchamp volgens de site van native instruments.

Beter lezen want je zit er helemaal naast, voor de Serato en Final Scratch gebruikers komt er een trade inn program waardoor deze mensen voordelig over kunnen stappen naar Traktor Scratch. Je oude hardware heb je geen hol aan in Traktor Scratch.

dj decks zou ik graag eens zien werken maar jammer genoeg is hier geen mac versie voor beschikbaar, een grote fout trouwens aangezien de meeste dj's toch echt wel mac gebruiken.

Als dat zo was geweest dan was er ook wel meer fatsoenlijke dj software geweest voor op de mac... nu kun je de fatsoenlijke programma's op 2 vingers tellen. Virtual DJ en Traktor.

Ik ga ook overstappen op een digitaal systeem. ik heb al finalscratch en serato in werking gezien en binnenkort ook de audio 8 / traktor scratch en dan ga ik beslissen.

het zal dus tussen serato of audio 8 gaan Happy, laughing

Koop dan de Audio8 maar want de scratchamp is beter, software is beter en het totaal plaatje is gewoon beter.

Poster: IbiziX
das toch zever alleen het signaal van de timecodes is wat telt, welke versterker daar dan tussen zit maakt toch niet uit?

Toch wel, Traktor werkt alleen met tijdcode vinyls met hun eigen audio8 geluidskaart, serato werkt alleen met de serato scratchamp, Traktor Final Scratch werkt alleen met de Stanton Scratchamp.

Leuk dus dat je aankomt met het zever verhaal, het klopt niet. Het zou inderdaad allemaal probleem loos met elkaar KUNNEN werken want het zijn gewoon allemaal asio2 geluidskaarten. Echter vereist iedere boven genoemde software bouwer dat je ook hun hardware gebruikt anders heb je er weinig aan.
Gery    posted on 11-04-2007 16:05
Poster: Reind
Als dat zo was geweest dan was er ook wel meer fatsoenlijke dj software geweest voor op de mac... nu kun je de fatsoenlijke programma's op 2 vingers tellen. Virtual DJ en Traktor.
 serato, ableton live, ...
DJ - Producer
NielsR    posted on 11-04-2007 19:22
ik ben misschien aan het denken voor de audio kontrol 1 van native instruments
Gery    posted on 05-06-2007 00:16
bon, heb dj decks eens getest met de eigen timecode CD en ik vind het in een woord CRAP.

- interface ziet er goedkoop en druk uit
- vliegende structuur is niet gebruiksvriendelijk
- instellen is een hele zoek karwei

en ik weet niet wat er scheelt met hun eigen timecode CD maar alles werkt behalve cue (hij ziet het als gewoon pauze)

that out the way, binnen enkele weken ga ik mijn Traktor Scratch hebben (na de examens) voor ongeveer 570 EUR.  Zo veel meer is dat niet als DJ decks + externe geluidskaart + finalscratch vinyls.

Heb Traktor scratch al in werking gezien en het loopt echt vlotjes Happy, laughing

DJ - Producer
Vibemaster-D    posted on 05-06-2007 13:10
heeft er iemand ervaring met Serato? het trekt mij namelijk wel aan.
Gery    posted on 05-06-2007 18:57
nog nooit zelf mee gewerk maar wel al veel in werking gezien, en het is wel nog een leuk systeem.
volgens gebruikers beter als finalscratch. voral de waveform display naast elkaar is handig, en de beat aanduidingen ook (streepjes naast de waveform)

leuke is dat het volledig compatibel is met iTunes

maar waarom nu nog serato kopen nu traktor scratch op de markt is ?

qua timecode en de herkenning is traktor scratch veel betrouwbaarder, vooral ook vor cd's.

maar voor ik weet had van traktor scratch was srato ook mijn keuze geweest Happy, laughing
DJ - Producer
Stephan_    posted on 05-06-2007 20:12
Zeg dat Torq is dat wat dat iemand weet? Ziet er aantrekkelijk uit, zeker de prijs

This is an old Topic

No new postings for 6.672 days.
 Post CommentThat would be 222.4 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

152 Users online: 96 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 12.142
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.533