[M] House mixje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tym    posted on 12-01-2007 00:40
Hi Happy, laughing heb mn set al ongeveer een half jaar maar ben nu rond de 3 maandjes bezig met mn house mixjes, ik dacht laat ik er is eentje opnemen en posten. Feel free om mooie opbouwende kritiek te geven ;d en de dj naam, die heb ik nog steeds niet gevonden/bedacht, maarja dat komt wel.

Zelf al 1 a 2 foutjes gevonden (PATT -> Funky Noise haha), maar die halen jullie er zelf vast wel uit ;o daarbij is dit geen demo die ik ergens heen wil sturen dus ach :p

Duur 52:22 / MP3 / 192kbps
Tracklist:
  • Dennis Christopher - Its Not Right (Deelectro Mix)
  • Youri Donatz - That Chicago Song
  • Starkillers - Discoteka (Peter Rauhofer mix)
  • The Freak - Creeps (Vandalism mix)
  • Darren Mase - Take That Record Off (Gelderblom & Amesz mix)
  • Milk & Sugar Pres Ms2 - Stay Around (Till West & Delicious mix)
  • Dada Life - Great Fashionistas Swindle (LaidbackLuke mix)
  • Green Velvet - Shake & Pop
  • Sebastien Leger & Chris Lake - Aqualight
  • Sharam - PATT (FLG mix)
  • Franky Rizardo - Funky Noise
Ja, dat is inderdaad een flinke hitjesparade maarja, volgende keer beter ;s

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] House mixje ??

Vote :   

Laidback    posted on 12-01-2007 00:54
luisteren :D.. thnx

wel even je link veranderen. en goed Embedden..
nu linkt die gewoon door naar dezelfde pagina!

of iedereen moet em even Copy Pasten naar de adres balk Winking my eye

Edit>

Lekkere nummers.. alleen moet je nog wel even aan je overgangen werken..
vaak veel te snel over naar het andere nummer..
probeer het nummer dat je inmixed iets langer onder de pannen te houden..
dus het nummer dat speeld gewoon ff lekker door laten lopen.. en dan gelijdelijk aan overgaan naar het volgende nummer! Winking my eye
en dan een beetje met de toonregeling spelen! :D

verder geen Op/aanmerkingen ..

Laidback.
User edit by Laidback on 12-01-2007 @ 04:14:39 (100%)
tym    posted on 12-01-2007 01:07
w00ps .. gefixt
tym    posted on 12-01-2007 18:12
niemand anders? Unhappy

thanks voor de goeie feedback laidback .. Happy, laughing
User edit by tym on 12-01-2007 @ 18:12:29 (100%)
Jorrit    posted on 12-01-2007 18:23
Dada Life - Great Fashionistas Swindle (LaidbackLuke mix)

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoe je hieraan komt, ik doe een moord voor die track, maar hij is toch nog niet uit? Winking my eye
Reemz    posted on 13-01-2007 13:40
Show me that message..
MartinDuncan    posted on 13-01-2007 13:51
Poster: Jorrit

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoe je hieraan komt, ik doe een moord voor die track, maar hij is toch nog niet uit? Winking my eye

idd hoe kom je er aan, zwaar vette track man k heb echt al alles afgezocht.

ik zou hem nu natuurlijk uit je set kunnen rippen
dancedimension    posted on 13-01-2007 14:10
ik ben benieuwd ff luisterenWinking my eye
Timmerink    posted on 13-01-2007 18:18
tym    posted on 13-01-2007 21:43
Poster: MartinDuncan

idd hoe kom je er aan, zwaar vette track man k heb echt al alles afgezocht.

ik zou hem nu natuurlijk uit je set kunnen rippen

als je er een goed lopende track met echte intro en outro van weet te maken mag je me even bellen want dat zou een knap staaltje werk zijn (Y)
FrankyN    posted on 13-01-2007 22:00
Ik  zal hem even luisteren.
User edit by FrankyN on 13-01-2007 @ 22:05:31 (82%)
MartinDuncan    posted on 14-01-2007 16:46
Poster: tym

als je er een goed lopende track met echte intro en outro van weet te maken mag je me even bellen want dat zou een knap staaltje werk zijn (Y)

ik beloof nix maar wat is je nummer
jelektronic    posted on 14-01-2007 16:54
 gewoon effe luisteren
MartinDuncan    posted on 14-01-2007 21:29
k zie net bij 4DO dat dada life the great fashionista swilde (LBL rmx) te koop is, geen geknutsel meer dus

Tja wat zal ik zeggen, het is allemaal een beetje net niet vind ik. wat je vaak doet is de lage tonen weg draaien zodat het allemaal wat plat gaat klinken probeer de lage tonen aan de eene kant wag te draaien en aan de andere kant erbij. ook lopen de tracks niet altijd helemaal gelijk. Maar.. dit is allemaal een kwestie van veel oefenen en krities naar jezelf luistren, neem zo veel mogelijk van je mixen op luister ze dan en verbeter wat nog niet goed gaat.

grtz
User edit by MartinDuncan on 15-01-2007 @ 09:39:23 (100%)
tym    posted on 15-01-2007 17:49
Poster: MartinDuncan
k zie net bij 4DO dat dada life the great fashionista swilde (LBL rmx) te koop is, geen geknutsel meer dus

Tja wat zal ik zeggen, het is allemaal een beetje net niet vind ik. wat je vaak doet is de lage tonen weg draaien zodat het allemaal wat plat gaat klinken probeer de lage tonen aan de eene kant wag te draaien en aan de andere kant erbij. ook lopen de tracks niet altijd helemaal gelijk. Maar.. dit is allemaal een kwestie van veel oefenen en krities naar jezelf luistren, neem zo veel mogelijk van je mixen op luister ze dan en verbeter wat nog niet goed gaat.

grtz

okee bedankt voor de tips

nog iemand anders?
Pilli    posted on 15-01-2007 18:20
Poster: Jorrit

2 minuten soulseek aan en hij is gevonden Happy, laughing
Cyspoz    posted on 15-01-2007 19:00
Downloading...
Listening...
User edit by Cyspoz on 17-01-2007 @ 12:01:05 (93%)
Cyspoz    posted on 17-01-2007 14:26
Feedbacking...

Ik zal eens mijn best doen wat opbouwende kritiek te geven.

De stijl van platen sluit mooi bij elkaar aan. Alle platen dragen dezelfde sfeer uit waardoor een mooi harmonisch geheel ontstaat.
Wat ik alleen wel mis is een stukje opbouw in de mix. Ik zeg niet dat het moet, maar mede omdat de mix vrij lang duurt zou dat het wel mooier maken.
Zoals ik dus al aangaf is je mix wat lang. Gemiddels gezien duurt een nummer ruim 4 minuten. Probeer wat sneller te mixen door betere overgangs momenten te kiezen.
In het begin van je mix merk ik een keer een redelijk volume verschil op, daarna heb ik eigenlijk geen gekke dingen meer gehoord. Probeer in iedergeval bij het opnemen van mixen extra op je volume te letten. Vooral de momenten waarop je twee nummers tegelijkertijd hebt lopen dan krijg je snel een toename van 3 dB.
Verder zit er af en toe een pitch foutje in zoals je zelf ook al aangaf. Dat kan natuurlijk gebeuren en is een kwestie van oefenen.
Voor iemand die nu ongeveer een half jaar bezig is heb je in iedergeval een erg nette mix neergezet.

Mijn tip is om in het algemeen het pitch werk te blijven oefenen en wat meer gewaagder te gaan mixen. Probeer wat creatiever te worden in overgangen en durf wat gekker te doen. Zal 9 van de 10 keer misschien niet mooi zijn, maar die 1 keer dat het wel een mooie overgang of mashup oplevert maakt die andere 9 keer weer goed. En als je dan een aantal van die momenten hebt gehad maak je daar weer een mooie nieuwe live mix mee.

Succes!

User edit by Cyspoz on 17-01-2007 @ 14:26:42 (1%)
BURN    posted on 17-01-2007 14:30
Vraagje....& Downloading...

Waar kooop jij je platen? kHeb bijv. wat moeite om Dada Life maar ook de Rauhofer Mix van Diskoteca op legale sites te vinden. Zou blij zijn met 'n site waar het wel lukt Happy, laughing...

Leuke mix van erg lekkere plaatjes. Zoals meesten zeggen, overgangen mogen wat langer en her en der 'n pitchfout maar dat hoort bij 't oefenen oefenen oefenen he. Ik kijk uit naar je volgende mix. En over je djnaam; dj TYM vond je nix?
User edit by BURN on 18-01-2007 @ 10:54:30 (100%)
tym    posted on 17-01-2007 18:42
@ BURN
hmm dada life heb ik cdr maar die kan je inmiddels wel bij een aantal winkels kopen.. voor de rest zoek ik via google gewoon het nummer en dan kom ik meestal wel bij een online record store die het verkoopt (mp3) .. zo heb ikd at ook gedaan met rauhofer mix van discoteka

Poster: Cyspoz
Feedbacking...

Ik zal eens mijn best doen wat opbouwende kritiek te geven.

De stijl van platen sluit mooi bij elkaar aan. Alle platen dragen dezelfde sfeer uit waardoor een mooi harmonisch geheel ontstaat.
Wat ik alleen wel mis is een stukje opbouw in de mix. Ik zeg niet dat het moet, maar mede omdat de mix vrij lang duurt zou dat het wel mooier maken.
Zoals ik dus al aangaf is je mix wat lang. Gemiddels gezien duurt een nummer ruim 4 minuten. Probeer wat sneller te mixen door betere overgangs momenten te kiezen.
In het begin van je mix merk ik een keer een redelijk volume verschil op, daarna heb ik eigenlijk geen gekke dingen meer gehoord. Probeer in iedergeval bij het opnemen van mixen extra op je volume te letten. Vooral de momenten waarop je twee nummers tegelijkertijd hebt lopen dan krijg je snel een toename van 3 dB.
Verder zit er af en toe een pitch foutje in zoals je zelf ook al aangaf. Dat kan natuurlijk gebeuren en is een kwestie van oefenen.
Voor iemand die nu ongeveer een half jaar bezig is heb je in iedergeval een erg nette mix neergezet.

Mijn tip is om in het algemeen het pitch werk te blijven oefenen en wat meer gewaagder te gaan mixen. Probeer wat creatiever te worden in overgangen en durf wat gekker te doen. Zal 9 van de 10 keer misschien niet mooi zijn, maar die 1 keer dat het wel een mooie overgang of mashup oplevert maakt die andere 9 keer weer goed. En als je dan een aantal van die momenten hebt gehad maak je daar weer een mooie nieuwe live mix mee.

Succes!

helemaal top, bedankt voor je commentaar, ook hier kan ik wat mee :D
dankjewel!
david87    posted on 17-01-2007 19:55
toch eens tegoei luisteren naar die mix
RuFty    posted on 18-01-2007 17:25
eens luisteren

This is an old Topic

No new postings for 6.826 days.
 Post CommentThat would be 227.5 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

248 Users online: 54 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 28.104
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.680.116