Dada Life - Great Fashionistas Swindle (LaidbackLuke mix)
Poster: Jorrit
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoe je hieraan komt, ik doe een moord voor die track, maar hij is toch nog niet uit?
Poster: MartinDuncan
idd hoe kom je er aan, zwaar vette track man k heb echt al alles afgezocht.
ik zou hem nu natuurlijk uit je set kunnen rippen
Poster: tym
als je er een goed lopende track met echte intro en outro van weet te maken mag je me even bellen want dat zou een knap staaltje werk zijn (Y)
Poster: MartinDuncan
k zie net bij 4DO dat dada life the great fashionista swilde (LBL rmx) te koop is, geen geknutsel meer dus
Tja wat zal ik zeggen, het is allemaal een beetje net niet vind ik. wat je vaak doet is de lage tonen weg draaien zodat het allemaal wat plat gaat klinken probeer de lage tonen aan de eene kant wag te draaien en aan de andere kant erbij. ook lopen de tracks niet altijd helemaal gelijk. Maar.. dit is allemaal een kwestie van veel oefenen en krities naar jezelf luistren, neem zo veel mogelijk van je mixen op luister ze dan en verbeter wat nog niet goed gaat.
grtz
Poster: Jorrit
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoe je hieraan komt, ik doe een moord voor die track, maar hij is toch nog niet uit?
Poster: Cyspoz
Feedbacking...
Ik zal eens mijn best doen wat opbouwende kritiek te geven.
De stijl van platen sluit mooi bij elkaar aan. Alle platen dragen dezelfde sfeer uit waardoor een mooi harmonisch geheel ontstaat.
Wat ik alleen wel mis is een stukje opbouw in de mix. Ik zeg niet dat het moet, maar mede omdat de mix vrij lang duurt zou dat het wel mooier maken.
Zoals ik dus al aangaf is je mix wat lang. Gemiddels gezien duurt een nummer ruim 4 minuten. Probeer wat sneller te mixen door betere overgangs momenten te kiezen.
In het begin van je mix merk ik een keer een redelijk volume verschil op, daarna heb ik eigenlijk geen gekke dingen meer gehoord. Probeer in iedergeval bij het opnemen van mixen extra op je volume te letten. Vooral de momenten waarop je twee nummers tegelijkertijd hebt lopen dan krijg je snel een toename van 3 dB.
Verder zit er af en toe een pitch foutje in zoals je zelf ook al aangaf. Dat kan natuurlijk gebeuren en is een kwestie van oefenen.
Voor iemand die nu ongeveer een half jaar bezig is heb je in iedergeval een erg nette mix neergezet.
Mijn tip is om in het algemeen het pitch werk te blijven oefenen en wat meer gewaagder te gaan mixen. Probeer wat creatiever te worden in overgangen en durf wat gekker te doen. Zal 9 van de 10 keer misschien niet mooi zijn, maar die 1 keer dat het wel een mooie overgang of mashup oplevert maakt die andere 9 keer weer goed. En als je dan een aantal van die momenten hebt gehad maak je daar weer een mooie nieuwe live mix mee.
Succes!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.