Denon of stanton cd speler (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DNR    posted on 04-01-2007 21:10
ik zat net is een beetje op internet te kijken en toen kwam ik de stanton c.303 tegen voor 222euro dus toen dacht ik, kan ik niet beter 2 van die spelers kopen ipv 1 denon dn-s1000.

dus nu wou ik graag van jullie weten wat ik het best kan doen.

What do you think about Denon of stanton cd speler ??

Vote :   

Jorrit    posted on 04-01-2007 21:20
DNR    posted on 04-01-2007 21:25
had ik ook naar gekeken Winking my eye

maar omdat ik net nog wat dingen tegenkwam, bijv dat de stanton geen scratch heeft. ga ik tog voor de denon.

het topic kan gewoon openblijven lijkt mij voor anderen die er nog wat over willen vragen.

PatrickBeuken    posted on 04-01-2007 21:26
Dit is weer appels met peren vergelijken. Ik vind dat geen strak plan.... zou het wel een strak plan zijn, dan kun je ons best even vertellen waaarvoor je ze wilt gebruiken, wat voor muziekstijlen je draait, enz... Maar ik snap niet hoe je 2 spelers van 220 euro met een speler van 400 euro durft te vergelijken.
DNR    posted on 04-01-2007 21:31
ik deed het ook niet als vergeleiking. maar gewoon wat ik better kon doen. maar ik heb dus besloten de denon te nemen. dan duurt het wel wat langer todat ik er 2 heb maar dan heb ik wel  een betere speller.

sorry eigenlijk dat ik zo snel het topic had aangemaakt. maar ik had er toen al een tijdje over zitten denken. maar toen net een tijdje daarna zag ik dat de stanton geen scratch functie heeft. ik draai dan wel hardcore maarja. een keer een backspin is wel leuk.
Jorrit    posted on 04-01-2007 21:36
maar omdat ik net nog wat dingen tegenkwam, bijv dat de stanton geen scratch heeft. ga ik tog voor de denon.

Ik zou niet voor de Denon gaan omdat hij scratch heeft, die scratch is niet heel bruikbaar door het brakke jogwheel.
Een backspin ermee gaat ook niet echt makkelijk...
DNR    posted on 04-01-2007 21:39
ik heb deze speler getest maar ik vond hm wel fijn werken. de jog kan better (veel better) maar t is een prima speler voor zn geld.

ik koop hm ook niet alleen voor de scratch (daar heb ik tt's voor). de effecten zijn ook wel leuk om mee te klooien thuis, plus de denon heeft gewoon veel meer functies.

en bij de stanton: wat heb je aan een grote jog als er geen scratch is:S
PatrickBeuken    posted on 04-01-2007 21:40
Poster: DNR
maar gewoon wat ik better kon doen.

Dat is volledig afhankelijk van je situatie... wat heb je nodig, hoe vaak heb je het nodig, wat is je budget, enz...

Mja... blijkbaar is de keuze al gemaakt.
User edit by PatrickBeuken on 04-01-2007 @ 21:42:17 (2%)
Jorrit    posted on 04-01-2007 21:43
en bij de stanton: wat heb je aan een grote jog als er geen scratch is

Bijsturen is ook prettiger op een groot jogwheel (imo).
DNR    posted on 04-01-2007 21:45
mn budget is ongeveer 400 euro. ik draai hardcore enzow en voor thuisgebruik.
het duurt dan nog een aantal maanden of langer tot er een 2e speler is, maar waarschijnlijk verkoop ik mn draaitafels dan en komt er een 2e denon.

in juni krijg ik een laptop dus dan heb ik ook nog geld nodig voor software en hardware.
PatrickBeuken    posted on 04-01-2007 21:57
Als je ze niet meteen nodig heeft heeft het natuurlijk geen haast he... en dan kun je dus beter de Denon's kopen.
Winston    posted on 04-01-2007 23:13
Ik zou kiezen voor de Stanton. Afgezien van het grotere jog, wat een voordeel is met mijn grotere handen zijn er naar mijn mening nog de volgende pluspunten.

Het is goedkoper en vroeg of laat wil je upgraden of je nu voor de DNS 1000 kiest of de Stanton. En dan heb je nog geld over.

Naar mijn gevoel heb je meer aan de 4 samples loops dan aan de effecten.

Tic Toc
DNR    posted on 05-01-2007 13:08
heeft iemand mischien een filmpje van de stanton c.303?
Winston    posted on 05-01-2007 13:29
Denk van niet. Er waren wel twee filmpjes van de C.304 waarin dezelfde cue/sample/loop banks werden gedemonstreerd. En nu is op de Stanton website een demo filmpje van de C.314. Het filmpje vindt ik wel vaag.

Belangrijker is dat je weet wat je wilt.

De DN-S1000 zou ik kiezen als ik perse table tops wil en ruimtegebrek heb thuis. Of als ik echt niet meer geld wil uitgeven aan een player die bijna alles kan. Alhoewel er zware concurrentie is van de C.314 en Reloop RMP-1. Tenzij je perse een slot-in systeem moet.

Maar je moet nagaan hoe je perfecte hardcore set klinkt. Komen daar veel effecten in voor of hebben de stutters en loops de overhand in zo een perfecte set?

Een backspin vindt ik afgezaagd en dat zou geen reden mogen zijn. De reden voor een vinyl sim is start stop met het jog i.p.v. rot knopjes (dit is de belangrijkste reden voor mij, omdat dat precieser is), al is het van Pioneer, beatjuggling en scratching.
Tic Toc
DNR    posted on 05-01-2007 21:49
de reloop heb ik ook wel naar gekeken. de rmp-2 lijkt me wel wat. maar hij is wel gelijk 100 euro duurder dan de denon.

het nadeel vind ik ook dat de reloop nog niet uit is en dat er nog geen gebruikservaringen van zijn. dit zou wel makkelijk zijn.

en zoals ik al eder had gezegt heb ik de denon al een keer geprobeerd en ik vond dit een leuk spellertje en fijner dan de pioneer cdj200. (de cdj is wel goed overzichtelijk enzo maar voor die prijs zijn er ook een hele hoop andere leuke spelers)

mischien zou ik dan ook wel door kunnen sparen voor de reloop's en als ik die niks vind tog de denon halen. maar dan zou het wel langer duren tot ik er een heb. het duurd dan denk ik een maand langer omdat ik de denon dan op mijn verjaardag zou krijgen (20 januari:D)

maar ik ga zo maar ff wat research doen naar de rmp2. mischien spreekt het me wel erg aan.

en zoals jij net zei vind ik de c.314 niet egt een concurent van de denon. de stanton kost veel meer en valt dus in een andere prijsklasse. hoewel je de kwaliteid eigenlijk wel kan vergelijken. de stanton kost 600 euro zag ik net en de denon 400. dat is een prijs verschil van 200 euro. dan zou ik hm eerder gaan vergelijken met de c.313 omdat die wel onder dezelfde prijsklasse valt.

ik heb nu zelf ongeveer 300 euro, en met mn verjaardag er ongeveer 100 bij en voor mn verjaardag ook nog ongv 40/50 euro erbij. dus dan zou ik op ongv 450 euro zitten. en maybe kan ik mn ouders nog overhalen dat ze inplaats van een kado voor mn verjaardag te kopen hier me te wachten en dat ze meebetalen aan de cd speler.

de stanton c.314 ga ik in ieder geval niet kopen omdat ik voor 600 euro liever een ander spelertje haal. dan zou ik eerder ff wachten en een cdj800mk2 of een denon dn-s3500 nemen.

ik heb ook nog aan de numark axis 9 gedacht maar na deze geprobeerd te hebben vond ik hm tog niet zo fijn. de jog was wel lekker soepel en een deel van de speler was goed overzichtelijk maar de kleine knopjes boven aan de speler vond ik al hellemaal nix. vooral toen ik de cd erin wou doen kon ik de eject knop niet vinden en die gast van de winkel moest mij hm mij aanwijzen:P en ik heb verder bij geen speler gehad dat ik de eject niet kon vinden.

maar om nu gelijk een speler van ongv 800 euro te kopen, de dns3500 en de cdj800mk2 (voorkeur gaat naar de denon, waarom?!? deze vind ik lekkerder werken) zou ik dus nu nog neit doen. ik zit nog op school en heb maar een inkomen van 25 euro per week (met geluk, soms ook wel 10 euro minder) dus sparen schiet niet op.

nu vind ik wel even dat ik gnoeg getypt heb.
ik ga nu in ieder geval ff kijken voor de reloop's Winking my eye

DNR    posted on 05-01-2007 22:03
ik zag net trouwens ook dat de reloop rmp2 even groot is als de stanton maar wel 400 gram lichter. dus ik denk dat het ook zon lege doos is. maar ik hoop dat het wel een beetje iets voorsteld:D vooral voor die prijs.
Winston    posted on 05-01-2007 23:08
Ik neem aan dat het allemaal klopt van de prijzen. Ik heb lang geen prijzen meer gechecked, en ben dus erg verrast door deze rare prijsverhoudingen.

Ik neem aan dat je op dit moment de DN-S3500 de ultieme speler vindt voor jezelf. Als je doet alsof jezelf dat bedrag moet sparen kun je beter zo goedkoop mogelijk beginnen. Dan is de Stanton C.303 de beste keus ook omdat je meteen kunt beginnen. Ik ga hierbij uit van dat je je gebruikte spelers niet verkoopt.

Maar misschien kun je later de nieuwe Reloop gemakkelijker en voor meer geld doorverkopen dan de C.303. En dan heb je een betere startpositie om de sprong naar de DN-S3500 te maken. De tweede handse verkoopbaarheid van de DN-S1000 zal naar mijn gevoel hetzelfde zijn als van de C.303.

Als geld niet uitmaakt kun je de DN-S1000 nemen, dan ben je alvast gewend aan de cue methode en het merk.

Het gewichtsverschil van de players is meestal afhankelijk van de anti-vibratie voorzieningen. De Stantons en Reloops zijn hierin heel zwak, maar dat is niet erg voor normale thuis situaties waar je geen schokken en trillingen hebt. Anti-vibratie houdt meestal in aluminium behuizing i.p.v. plastic, speciale metalen pootjes die vaak ook nog verstelbaar zijn en vering.

En ik las ooit ergens dat men soms gewoon een loden plaat binnenin zet. En de Reloop lijkt ook nog platter.

Tic Toc
DNR    posted on 06-01-2007 12:03
ik vind het alleen nog jammer dat er gewoon heel weinig info is van de reloop's: weinig plaatjes enzo. de functies zijn wel allemaal bekend (lijkt mij) maar de release datum is nog niet egt duidelijk. op sommige site's staat eind januari, op andere begin februari en bij rjshop zei de verkoper mij dat ie pas maart zou kome :S

wie heeft er meer duidelijkheid over de release datum?
_Ivan_    posted on 06-01-2007 12:28
Wat schiet je op met de release datum?Als ik jou was zou ik maar eens goed op een rijtje zetten wat je nu eigenlijk wilt. Je vraagt aan ons wat je het beste kan doen, maar je vergelijkt niet? Het lijkt me dat je juist wel vergelijkt als je van plan bent een keuze te maken. Persoonlijk vind ik de denon klein en niet fijn werken(over kleine knopjes gesprokenWinking my eye). Maar dat is uiteindelijk voor iedereen persoonlijk. De Stanton C.303 vind ik een aardige speler. De Stanton beschikt volgens mij niet over een Scratch maar ik vind dat je niet anders mag verwachten voor dat geld. Persoonlijk vind ik de stanton speler eigenlijk lomp en zou ze niet kopen omdat ik zou afknappen op het uiterlijk van de speler. Verder valt het me op dat je veel haast hebt met het aanschaffen van de spelers, echter zou ik zulke dingen nooit overhaasten en er een poosje over nadenken. Als je nog een tijdje doorspaart (en dat lukt best met 25 per week) dan heb je miss in april mei een veel groter bedrag en kun je ook eens kijken naar andere spelers dan de denon d-1000 en de stanton C.303 
Feel&.Celebrate.Life!
Twello    posted on 06-01-2007 12:34
maar de C.303 is toch helemaal niet meer te koop...
_Ivan_    posted on 06-01-2007 12:37
Poster: Twello

Schijnbaar wel als DNR hem zelf voor 222 euro op internet heeft zien staan.
Feel&.Celebrate.Life!
DNR    posted on 06-01-2007 12:42
Poster: Twello

je hebt nog bij een aantal winkels restpartijen Winking my eye
ik mag alleen hellaas de link niet plaatsen:P

@ _ivan_

ik heb het liefst een speler met:

slot-in, waarom: ik heb anders het gevoel dat ik er opeens langs loop ofzo en dat k hem er zo af heb ligge:P

effecten, waarom: hoeven niet, maar het liefst wel want dan kan ik daar lekker mee klooien.

scratch, waarom: beetje zelfde verhaal als de effecten.

mp3 functie, waarom: ik heb nogal eens een mp3 cd er liggen dus dat zou wel makkelijk zijn.

DNR    posted on 06-01-2007 12:57
de reloop RCD-900 valt nu ook bij in het rijtje omdat deze tog veel functies heeft en een niet te hoge prijs.
Features
  • Single frontloader CD-Player
  • 4 independent 5-seconds sample banks
  • 4 independent cuepoint banks
  • Oversized LCD-Displays for all functions with gleaming amber illumination
  • Pitch range +/- 4/8/16/100%
  • Pitch bend +/-100%
  • Pitch lock
  • Auto-Cue
  • Master Tempo
  • XXL jog wheel
  • Seamless loop function (re-loop function)
  • Frame search
  • 1 bit technology (8-fold) instant start
  • Playing address
  • 20-second anti-shock memory
  • Elapsed/remain time display
  • Sleep timer
  • Instant playback from cue point
  • Relay play
  • Fader start play
  • Digital output

wie kan mij vertellen of deze speler egt zn geld waard is? of kun je voor dat geld beter de denon dns1000 kopen?

<edit>

ik kwam net ook voor 450 euro de stanton c.314 tegen. deze kies ik dan liever dan de reloop 900 en de denon dns1000.

User edit by DNR on 06-01-2007 @ 13:00:10 (42%)
Winston    posted on 06-01-2007 13:03
De C.303 heeft geen MP3 functie. Valt dus af misschien?
Tic Toc
DNR    posted on 06-01-2007 13:05
jup, maar zou de stanton c.314 een aanrader zijn?
D_J_M_    posted on 06-01-2007 13:28
De stanton cdspelers hebben een slecht display, Er staat veel op een minischermpje. Zeker als je een keer overdag moet draaien zie je daardoor dus echt niks meer.
Ik heb zelf de dns1000 staan, een prima cdspeler!! effectjes zijn leuk, hij is makkelijk in bedienen en er zit een prima loop functie op. Ook kun je deze loops opslaan in de cdspeler, iets dat heel handig is als je vaak dezelfde sets draait!!

Over de reloop kan ik niks zeggen.

Veel succes met je aankoop, en ik zou gaan voor een denon
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

54 Users online: 15 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 11.468
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.358.851