beginnen met draaien.. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

QlimaX    posted on 28-09-2004 16:12
Hallo allemaal,

ik wil gaan beginnen met vinyl draaien. Heb nog geen ervaring en vraag jullie dus om hulp Winking my eye
Wat voor draaitafels zijn goed om te beginnen? Ik heb nog niet zo veel zin om er erg veel geld aan uit te geven, dat kan later wel als ik het echt leuk ga vinden.
Ik heb bijvoorbeeld op www.powertronics.nl gekeken naar dj-sets. Wat kunnen jullie mij aanraden. En hoe leer ik het draaien? Is dat gewoon veel proberen?
Ik wil eingelijk in de richting Techno gaan draaien..misschien belangrijk voor de keuze..
Alvast bedankt!

User edit by QlimaX on 28-09-2004 @ 16:18:48 (20%)

What do you think about beginnen met draaien.. ??

Vote :   

Basrose    posted on 08-05-2005 21:59
ik zie het in nederland wel steeds goedkoper worden.... maarja ze kunnen ook niet acherblijven
wulm999    posted on 09-05-2005 19:28
ik zoek een mooie cdj ik ben 14 jaar maar kan ik beter een cdj-800 nemen of effe langer doorsparen voor een cdj-1000 mk2Confused

MadSteven    posted on 16-05-2005 16:48
Ehm...

wulm99...

Een CDJ-1000mk2 is wel meteen een professionele cd-speler en we zaten bezig over beginnen met draaien in dit topic.

Maar goed, als je 14 jaar oud bent, zou ik eerst even heel goed nadenken wat je met je geld doet. Voor je het weet kies je iets waar je over tien jaar niets meer mee doet. Maar als je zeker weet dat DJen in je bloed zit, valt een CDJ-800 te overwegen.

Ik zou persoonlijk niet kunnen bedenken wat je thuis nou meer hebt aan een CDJ-1000mk2 ten opzichte van een CDJ-800. Hij heeft geen SD-card om cuepunten op te slaan, maar dat heb je thuis toch niet echt nodig. Hij heeft minder of geen instant starts, tja, maar of dat nou een ramp is? Ik vind het niet. Voor de rest zullen er nog wel dingen zijn. De CDJ-800 heeft misschien geen digital out of midi, maar ik kan me zelfs voorstellen dat je niet weet wat dat is en wat je ermee moet. Aan de andere kant, zoek je als 14-jarige dingen vaak op die je niet kent... Althans zo was ik dan. Happy, laughing Maar als je niet weet wat je ermee moet, wat moet je erdan mee?

Dus... Als ik jou was en moest kiezen, dan zou ik voor de CDJ-800 gaan. Maar kijk ook eens naar de Denon S-3000 en de Numark Axis 9, voordat je iets koopt. Zijn ook hele goede cd-spelers en wellicht passen ze beter bij je (en Pioneer is gewoon altijd duurder geweest, dus geld zou je ook nog besparen).
fixamix    posted on 17-05-2005 19:37
He wulm999,

heb je al ervaring met het dj-en, ik ben van mening dat als je uit de vinylwereld
komt je snel naar een cdj of Denon zal kijken, dit omdat de spelers je de cd "laten voelen" zoals je met platen hebt, had..... De keuze laten vallen op een Pioneer komt veelal door de clubscene, daar staan bijna altijd CDJ-1000's.
Als je net begint met draaien dan kan je natuurlijk ook kijken naar veel goedkopere merken, maar let dan wel op dat ze echt direkt starten..... Dit kan tot grote ergenis leiden...
Als je geld genoeg hebt is een cdj een zeer geschikte keuze zijn, en dan is de 800 al een topper, ik heb 2 800's en ben er zeer content mee....
Nvie    posted on 17-05-2005 20:31
Poster: Lead
Korting is veelal in nederlandse winkels ook mogelijk :p

Sluit ik me bij aan. Als ik naar R'dam ga en koop daar wat, kun je, als je een beetje kan handelen al snel een paar flappen in je portomonee houden!

This is an old Topic

No new postings for 7.422 days.
 Post CommentThat would be 247.4 months
or a whopping 20.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

370 Users online: 274 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 11.734
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.761.206