They blow me off.. ... ..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 28-12-2006 01:05
Euj,

ik dacht, ik mail een discotheek uit een dorpje om te kijken of ik daar eens kon draaien.

Wel, ik vroeg hoe ze naar nieuwe DJ keken en welke ruimte ze bieden daarvoor.
Of je kan warm draaien of wellicht samen.

Naja, eerst krijg ik nog een reactie terug van:
meer informatie over muziekstijl
wat voor ervaring

En ja, aangezien ik geen verdere ervaring heb dat een verjaardag en een eindfeestje kon ik niet meer zeggen dan dat.
Om het een beetje leuk te maken vermeldde ik nog dat ik mixjes 'uitbreng' en verspreid.
Na dit mailtje heb ik geen reactie meer gehad.
Ik heb nog ff een bevestiging verstruurd, maar nog steeds niks.. Unhappy

Heeft iemand een idee hoe discotheken naar nieuwe DJs kijken. Wat ze willen, natuurlijk verschilt dit per club maar ff een voorbeeld.
EN
als deze clubs ervaring willen, waar moet ik in godsnaam dat opdoen als 'ze' meteen al de deur dicht smijten..
User edit by Antoine88 on 28-12-2006 @ 01:06:49 (1%)

What do you think about They blow me off.. ... .. ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 28-12-2006 01:14

als deze clubs ervaring willen, waar moet ik in godsnaam dat opdoen als 'ze' meteen al de deur dicht smijten..

Op zoek gaan naar een andere club waar ze je wel de kans bieden om ervaring op te doen en daarna terug te keren naar die discotheek waar ze naar dj's zoeken met ervaring

Verder denk ik dat een Club is opzoek is naar een deejay met toch wel wat ervaring, buiten dat hij aardig kan mixen. Het is volgens mij voor beginners moeilijk om een leuke plek te vinden waar je ervaring kan opdoen.
Feel&.Celebrate.Life!
Chiron    posted on 28-12-2006 01:21
Als nieuweling kom je er niet zomaar tussen.. leg connecties, leer mensen kennen in de organisatie, neem demo's op en deel die uit, Dj'en is meer dan alleen maar plaatjes aanelkaar mixen.
lrfist    posted on 28-12-2006 02:40
mailen.. dat is het probleem...
enkel bij echt nieuwe clubs zullen ze je zo aannemen.
het beste is om gewoon zelf eens binnen te wippen, of een telefoonnummer op te zoeken en te bellen...
rebounce    posted on 28-12-2006 08:56
mijn plan : ga regelmatig naar dat café/discotheek. maak dat je wat personeel/baas leert kennen. trakteer eens een pintje ofoz, wacht tot de baas wat zat is en vraag hem dan om es te mogen draaien een volgende keer. is bij mij al een aantal keer gelukt met gevolg van 2 residenties in gent. en als je zo dat een paar keer kan doen heb je al automatisch de ervaring enzo kan je verder groeien. Happy, laughing
djmamo    posted on 28-12-2006 10:17
Poster: rebounce
mijn plan : ga regelmatig naar dat café/discotheek. maak dat je wat personeel/baas leert kennen. trakteer eens een pintje ofoz, . Happy, laughing

natuurlijk heb je dan wel de stempel kontenlikker op je voorhoofd staan.

als je een beetje makkelijk op internet bent kun je echt alles vinden.

mensen die dj's zoeken voor drive-in shows, cafe's discotheken en zelfs festivals, en ook voor naar het buitenland, loret de mar salou, italie, majorca.

als je niet je best doet kom je nergens.

en deze mensen vragen ook mensen met weinig ervaring (zeker in het buitenland)
www.moonentertainment.nl
rebounce    posted on 28-12-2006 10:18
idd je moet wel je best doen maar buitenland enzo zit er niet voor iedereen in é , en voor een festival/discotheek moet je toch al wat ervaring hebben.
ciderke    posted on 28-12-2006 11:04
Poster: Antoine88

Bij elke sollicitatie kom je dit tegenwoordig tegen. Iedereen wil enkel ervaren mensen aanvaarden, maar bijna geen enkel bedrijf wil nieuwelingen een kans geven...
Wat rebounce zegt vind ik een goed pan, gatlekken zou ik het niet noemen, het is ook een manier om connecties te leggen hé. Ik ken nog mensen die zo in een danscafé begonnen zijn, dus het werkt wel.
djmamo    posted on 28-12-2006 11:38
Poster: rebounce
idd je moet wel je best doen maar buitenland enzo zit er niet voor iedereen in é , en voor een festival/discotheek moet je toch al wat ervaring hebben.

als je goed rond kijkt wel, maar dat had ik al gezegd.
www.moonentertainment.nl
DJMixing    posted on 28-12-2006 13:06
Misschien een beetje vreemd, maar als je zegt:

' ik heb ervaring met o.a. een verjaardagsfeestje en een eindfeestje'...

Je kan dan toch ook zoiets zeggen als..

'ik heb ervaring met drive-in's (kleinschalige feesten) en ook grotere drive-in's voor 400 man (ik weet niet hoe groot dat eindfeestje van jouw was)'

Ik denk dat je met eindfeest bedoeld, een feest op school dus daarom ga ik uit van 400 man.

Als je het misschien zo meld komt het al iets professioneler over, en je dikt eigenlijk niks aan. Het klinkt iig beter als 'een verjaardagsfeestje en een eindfeestje'.

Slijmen zou ik niet doen, kzou eerder gewoon zelfverzekerd binnenkomen (niks via mail doen) maar gewoon face 2 face met die baas van die club praten. Een vlotte prater zijn gewoon heel professioneel overkomen. Niet van 'eh, zou ik misschien als u het goed vind mogen draaien' maar meer in de trant van 'nou ik ben een DJ en ik zou graag een keer willen draaien in deze club aangezien het een goede reputatie heeft' ofzo, weet ik veel verzin maar wat. Beetje vlot overkomen, doe nieuwe kleren aan ofzo, lekker parfummetje op en het komt helemaal goed :P
Antoine88    posted on 28-12-2006 19:20
Oke dit is netjes, hier heb ik wat aan.
En sja, ik sta hier in mijn eentje onder aan de ladder. Maar face 2 face is altijd het best, dat staat vast.

Ik kwam al eens iets tegen als een uitzendbureau zeg maar. Deze zochten of jouw muziekstijl bij een bepaald feest hoort, maar dan moest je wel BTW-nummer hebben bla bla bla. Geen idee wat ik daar mee moet.

Kon je niet als artiest op een dag tot zoveel verdienen belasting vrij. Volgns mij kwam ik dat op deze page tegen.
En dat paaien van de baas, haha, als het voor jou je vruchten heeft afgeworpen netjes, maar daar slaap ik nog wel een paar nachtjes over...

Zinnen anders over brengen, natuurlijk van belang. Maar zoals ik al zei, ik ben hier alleen in een onbekende wereld...

ciderke    posted on 28-12-2006 20:00
Poster: Antoine88

En dat paaien van de baas, haha, als het voor jou je vruchten heeft afgeworpen netjes, maar daar slaap ik nog wel een paar nachtjes over...

Ik heb ook een hekel aan gatlekkers en zo, maar wie heeft er die link gelegd van "de baas leren kennen --> baas paaien"?  Dit zijn toch 2 totaal verschillende dingen...

Begrijp die logica niet helemaal
Chiron    posted on 28-12-2006 20:08
Er is een verschil tussen contacten leggen en slijmen, dat laatste kan zelfs tegen je werken.

Verder aan de TS> als ik een clubeigenaar zou zijn of een dance-programmeur zou je me moeten overtuigen waarom ik jou zou laten draaien, en 'een eindfeestje en een verjaardag' doet het hem toch echt niet. Ik lees dat je weleens mixjes uitbrengt, nou, laat maar horen dan Happy, laughing

Demo's demo's en nog eens demo's, schrijf je mailadres en telefoonnummer op de cdr zelf want het hoesje raken mensen geheid kwijt.

Doe mee aan dj contests, ga er niet vanuit dat je meteen de finale wint (of uberhaupt de finale bereikt), maar het is vaak wel DE kans om eens ergens anders te draaien met een ander publiek dan de muur van je slaapkamertje Winking my eye

Waar je ook veel contacten op kan doen is in de platenzaak, misschien kan je een keer mee met wat dj's die wel wat vaker geboekt worden, al is het maar als tassendrager.

Hangt er ook verder helemaal af van wat je zelf wil, wat is je 'concept' wat je neer wil zetten in een djset?

Mocht je bezig zijn met het produceren van eigen tracks, steek daar al je tijd in ipv het promoten van je 'dj carriere', want mocht het produceren van de grond komen dan openen de deuren voor dj boekingen zich ook een stuk makkelijker. Maar dit is misschien nog even te hoog gegrepen.
DJMixing    posted on 29-12-2006 00:44
Poster: Chiron
[..]
Doe mee aan dj contests, ga er niet vanuit dat je meteen de finale wint (of uberhaupt de finale bereikt), maar het is vaak wel DE kans om eens ergens anders te draaien met een ander publiek dan de muur van je slaapkamertje Winking my eye
[..]

Hmm..ik ken wel een site voor je waar dj contests worden gehouden..

Chiron hier doet er zelf ook aan mee Happy, laughing

Alleen, denk ik niet dat Chiron mijn site bedoeld...hehe

Maar ga veel mixen maken zoals Chiron zegt. Maak demo-cd'tjes met remixen erop ofzo en maak gemixte cd's, brand er veel van en verspreid ze gewoon. Geef ze gratis weg geen betaling ervoor vragen ofzo van dat soort flauwekul :P want je hebt van die mensen die vinden 'ik ben DJ' dus je moet dokken voor die CD. Nonsense, je moet eerst eens bekend worden onder de mensen, dus geef je die cd's gratis weg. Dat kost een hoop jawel, maar als je het goed doet (niet aan een of ander kind weggeven, maar aan de belangerijke mensen he) dan heb je kans dat je in een goed blaadje komt, en als je het dan nog professioneel benadert en aanpakt (dus niet via mail :P) dan kan er wel iets goeds van komen denk ik Winking my eye

Weten veel mensen dat je DJ bent? Vrienden, familieleden..? Gewoon tegen iedereen zeggen, hoe meer mensen het weten hoe beter Happy, laughing
djmamo    posted on 29-12-2006 11:53
zal me er nog maar eens mee bezig houden.

antoine heeft nog niet zoveel ervaring, zeg maar gerust weinig.

wat je kan doen: kijk bijv. op drive-instartpagina en zoek dan een paar drive-in shows uit jouw regio en ga langs of stuur een mailtje, en vertel dat je beginnend dj bent en graag ervaring op wilt doen.

veel van deze drive-in's zoeken nog jonge jongens om de show op te zetten en mischien om warm te draaien. en vanuit deze positie kun je je eigen een beetje naar boven werken tot dj?.....

ik zou dit persoonlijk als eerste proberen, hier begint het allemaal.

als je toch denkt dat je meer kan kun je het bij een plaatselijk cafe proberen.

denka dan wel eerst na of ze jouw style draaien en wil je er zelf werken en is het goed voor je " imago" sommige tenten staan bij andere bekend als slechte tent en als je er eenmaal begint en je wil verder dan heb je wel een stempel van: ow heb jij daar gedraaid......... dan kijken we ff verder.

cafe: zorg dat je de mensen een beetje kent, en laat het een beetje doorschemeren dat je dj bent of althans dat je wat cd's thuis hebt.

en mischien moet je aanbieden dat je wel een keer wil laten zien wat je kan GRATIS, vinden eigenaren altijd leuk om te horen.

wat kan je nogmeer doen...

DJ CONTESTS: zeker aan te raden.
bij een dj contest leer je mensen kennen en mensen leren jou kennen.
en je leert er erg veel van, je hoort dan wat andere dj's doen en kan dingen vragen.

en natuurlijk kan het heel gezellig zijn.

en de jury is meestal wel eerlijk, dus als je het goed doet dan hoor je dat, en als het niet zo is dan hoor je het ook. ook hoor je meestal wat er niet goed was en kun je daar aan werken.

vaak hoor je ook "dj's" die thuis draaien zeggen, dat hun vrienden en ouders zeggen dat ze heel goed kunnen draaien. maar deze zijn vaak bevooroordeeld.

www.moonentertainment.nl
Antoine88    posted on 29-12-2006 12:52
Cool..

Wat is zeker mee heb is dat ik echt serieus bezig ben. Wat echter wel moeilijk is deze tijd is dat 'iedereen' zogenaamd DJ wil zijn. Is hoorde laatst dat er zelf een DJ OPLEIDING bestaat. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar come on..
Maar misschien werkt het wel, geen idee.

Zelf ik heb ik net een cursus afgerond. Het was meer een cursus als kennis making, alleen heb ik wel veel geleerd van die gast. Hij vertelde me beetje over deze 'scene'.
Bijv, dat je je kunt profileren op MySpace.
Dat als er grote evenementen feesten worden georganiseerd dat je mee helpt, dat ze je gezicht kennen.

Wat wel leuk was aan die cursus afsluiting, 5 DJs van de 12 wouden wel hun skills laten zien. Die avond dus samen met een of andere ballet gedonder.
Geen groot praat, maar alleen ik met mijn 'partner' kregen de mensen echt aan het dansen.. Dat bevestigde toch wel even dat 'alles' wat ik tot nu toe heb gedaan wel zijn vruchten heeft afgeworpen..

Mixtapes maak en verspreid ik al, maar in schoolkringen voor feedback. Ben nu wel bezig echt 'officiele' strakke sets te maken en op cd te zetten en dus te verspeiden bij clubs enzo..

@ Mamo
ik zal checken bij die drive-ins..

Ey bedank mensen,
dit is echt bruikbare informatie...

djmamo    posted on 29-12-2006 13:29
het is waar dat je zegt dat iedereen laaste tijd dj is, 30 jaar terug had iedereen een gitaar, dus dit is heel erg generatie afhankelijk.

maar tussen dj en dj zit nog een verschil.

en om een beetje dj te zijn/worden moet je er wel wat voor doen.
je kan niet altijd maar hetzelfde draaien, je moet nieuwe dingen proberen en durven draaien.

er zijn dj's ook jongens die al langer in het vak zitten die dan op routine gaan draaien.
dus het soort publiek bekijken en dan een soort van standaard set neer zetten.

meestal is dit het geval bij resident dj's, dan draaien ze de hits van de betreffende tent. is natuurlijk wel garantie dat het los gaat.
of dat iedereen zegt: dat deed hij vorige week ook al, kom we gaan ergens anders heen.

om goed te worden en te blijven moet je dus weekelijks, zoniet dagelijks naar de platen/cd zaak om de nieuwe releases te luisteren en te beoordelen of je hem wil hebben.

wat ook wel handig is dat je niet blind alle cd's/platen koopt die je goed vind.
als je 50 platen luisterd en er dan 20 goed vind moet je dat aantal tot 10 terug brengen of tot 5 net wat je wilt. zo hou je geld over en de beste platen voor jouw set.

ik zelf heb genoeg platen gekocht, waarbij ik dacht dat is een leuke... eiteindlijk nooit gedraaid en dat is jammer van het kopen.

ook is het wel aan te raden om een beetje up to date te blijven met de apparatuur.
als je een beetje verstand hebt van de apparatuur dan kun je ook sneller storingen lokaliseren en mischien verhelpen. dit word meestal wel opprijs gesteld.

zorg dus dat je als dj je muziek bij houd en dat je het beatmixen onder de knie hebt (dit duurt ff) oefen vaak zodat je steeds sneller je bas gelijk hebt.

probeer dan nog wat
www.moonentertainment.nl
Antoine88    posted on 29-12-2006 14:37
Poster: djmamo

meestal is dit het geval bij resident dj's, dan draaien ze de hits van de betreffende tent. is natuurlijk wel garantie dat het los gaat.
of dat iedereen zegt: dat deed hij vorige week ook al, kom we gaan ergens anders heen. 

Hahaha, idd.. Dit is herkenbaar en hierom ken ik me erg opwinden. Toen de tracks In Da Club, Get Busy en die van Fatman Scoop nog hot waren gebeurde dat in een club in groningen. Iedereen ging los, tot op een moment van vorige week ook al. Dat zei een kamaraad van me. Ik was een tijdje niet uitgegaan dus had weer zin en PRECIES dezelfde set.
Ik voelde me gewoon in me kontje geboord. Dit was ook weer een motivatie om DJ te worden.

En platen, ja. Mijn laatste plaat was ook van, hmm waarom heb ik die gekocht..
djmamo    posted on 29-12-2006 14:42
en bekijk het zo je bent nu 18 jaar en de bekendere dj's zijn bijna allemaal tegen de dertig zeker voorbei midden 20. dus dan heb je nog ff te gaan.

en hoe eerder je erbij bent hoe sneller je kans maakt.

www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.829 days.
 Post CommentThat would be 227.6 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

174 Users online: 113 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 172.135
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.691.050