Freefloat op een handige manier
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ciderke    posted on 26-12-2006 11:51
Ik kwam dit onlangs tegen op de site van coolsweat (populaire urban-party's in België, of misschien ook in Nederland?). Dit lijkt me wel veel handiger dan gewoon je turntable rechtstreeks op een freefloat. Zo zou ik het nog vertrouwen.
Wat vinden jullie ervan?

freefloat

User edit by ciderke on 26-12-2006 @ 12:02:28 (55%)

What do you think about Freefloat op een handige manier ??

Vote :   

Dj_Danny    posted on 26-12-2006 11:57
Toch heb ik het idee dat 't z'n functie niet optimaal kan doen... omdat er nu denk ik in de plaat alsnog trillingen ontstaan
lrfist    posted on 26-12-2006 12:07
volgens mij ook... op alles wat er tussenstaat, kan toch nog trilling komen?
the-melody    posted on 26-12-2006 12:11
Freefloat is zowieso al kut Ik heb dus wat tegen het gebruik van freefloats, je kunt beter zorgen voor een optimale ondergrond of als het echt erg is eartquake's zetten. Maar freefloats... BAH! Ze ontploften altijd bij mij. Maar inderdaad volgens mij komen er terug trillingen op die platenspeler. Tenslotte dient een freefloat toch om resonatie's te voorkomen en geen schokken?
_Ivan_    posted on 26-12-2006 12:15
Poster: the-melody
Freefloat is zowieso al kut Ik heb dus wat tegen het gebruik van freefloats, je kunt beter zorgen voor een optimale ondergrond of als het echt erg is eartquake's zetten. Maar freefloats... BAH! Ze ontploften altijd bij mij. Maar inderdaad volgens mij komen er terug trillingen op die platenspeler. Tenslotte dient een freefloat toch om resonatie's te voorkomen en geen schokken?

Ik vind freefloats prima dingen. De oranje kleur vind ik een beetje overkill. K'heb zelf de Magik Muzik versie. Maar bij mij doen ze gewoon wat ze moeten doen. Veel mensen blazen die dingen veel te hard op waardoor het niet meer werkt. Mijn ervaring is gewoon even in de handleiding kijken en dan een beetje uitproberen
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 26-12-2006 12:17
Inderdaad en dat zei al de rest ook en met dat uitproberen zei die boem. Achja heb nu een goede ondergrond en ben van die miserie vanaf:D
ciderke    posted on 26-12-2006 12:19
Ze kunnen wel oranje, lelijk en onhandig zijn maar ik vind het zo wel mooi opgelost. Ik weet niet of er nog trillingen op zouden komen... Iemand eens testen?

EDIT: op die fuif heb ik alleszins geen overslaande naalden gehoord of dergelijke, dus heel erg zal het wel niet zijn .
User edit by ciderke on 26-12-2006 @ 12:20:46 (76%)
lrfist    posted on 26-12-2006 12:42
Poster: ciderke
Ze kunnen wel oranje, lelijk en onhandig zijn maar ik vind het zo wel mooi opgelost. Ik weet niet of er nog trillingen op zouden komen... Iemand eens testen?

EDIT: op die fuif heb ik alleszins geen overslaande naalden gehoord of dergelijke, dus heel erg zal het wel niet zijn .

mjah als je ondergrond stabiel is, is er sowieso geen probleem... tenzij dat er een olifant begint te dansen natuurlijk :D
Lead    posted on 26-12-2006 14:07
...Maar freefloats... BAH! Ze ontploften altijd bij mij....

Dan heb je ze waarschijnlijkt geprikt met iets scherps of een sigaret..... en natuurlijk waren ze dan veel te hard opgeblazen. Ik heb nog niet eerder gezien dat een Freefloat bij normaal gebruik lek is gegaan, en al helemaal niet dat hij plofte...

Jammer genoeg werkt de Freefloat het beste als hij half is opgeblazen... Maar dan wiebelt je draaitafel het meeste en dat vind ik niet zo fijn draaien. Dit is te stabiliseren met een beetje knutselen...

Veel stabieler is het inderdaad om te draaien met een Earthquake. Maar helaas is het niet altijd mogelijk om op een event een solide draaitafel te maken dus ben je af en toe veroordeeld tot het draaien op die dingen...
Let the BASS be louder
Kiwi    posted on 26-12-2006 22:59
freefloat en handig gaan bij mij niet in 1 zin.
ciderke    posted on 26-12-2006 23:27
hehe, zo (zoals op deze foto) ook niet?
_Ivan_    posted on 28-12-2006 01:22
ach ik vind het helemaal niet vervelend om erop te werken. Echter is het wel belangrijk dat je vantevoren de freefloat goed afstelt. Van ontploffende freefloats heb ik ook nog nooit gehoord en ik denk dat bij juist gebruik(!) die freefloats een hele tijd mee gaan. Verder vind ik het persoonlijk of je het makkelijk vind werken met freefloats. Persoonlijk vind ik het niet erg maar ik ken mensen die ergeren zich er dood aan... dus...
Feel&.Celebrate.Life!
ceesietopc    posted on 28-12-2006 18:53
Mooie oplossing.. denk ik dan.
Je het iig geen trillingen meer vanaf je grond opp. Ik weet niet hoe het zit met trillingen die terugkeren naar de draaitafel, maar ik denk dat dat wel meevalt, zoveel trillingen maakt een draaitafel toch niet (iig geen storende)?
Basrose    posted on 28-12-2006 19:59
beter juist... je draaitafel is veel stabieler zo
ceesietopc    posted on 28-12-2006 20:03
En ik vin m nog mooier ook.. I LOVE TRAANPLAAT :P

Kan iemand mij wat vertellen over die terugkomende trillingen?
ciderke    posted on 28-12-2006 20:07
The melody heeft ook maar een vermoeden hé, voor hetzelfde geld zijn er helemaal geen trillingen meer. Er zou dat iemand moeten uittesten.
Persoonlijk denk ik dat het evengoed werkt als een freefloat bij normaal gebruik. Bij normaal gebruik zou je dan ook kunnen zeggen;"ok, m'n draaitafel zelf is wel vrij van trillingen, maar m'n toonarm kan nog altijd meetrillen". Dit is een redenering die niet opgaat, dus waarom niet uitbreiden naar een traanplaat-draaitafel opstelling?
the-melody    posted on 28-12-2006 20:09
Inderdaad ik heb nog nooit gewerkt met freefloats die zo staan dus ik denk dat je platenspelers terug trillingen krijgen doordat die traanplaat nogal onstabiel kan worden. Maar ze zeiden hier dat het niet zo was dus ok danHappy, laughing
Bastian    posted on 28-12-2006 20:10
ik denk dat die oplossing met freefloats onder traanplaat opzich wel werkt, zo stond het als het goed is ook op defqonWinking my eye
Chiron    posted on 28-12-2006 20:26
Het ligt maar net aan de setup waar het toegepast wordt, soms gaat het goed, en soms niet.

Zelf heb ik freefloats het liefst als het echt niet anders kan, maar als je ze echt nodig hebt dan doen ze hun werk wel verbazingwekkend goed. (mits je ook je toonarm, element en gewicht goed hebt afgesteld).

Persoonlijk kan ik gewoon echt niet wennen aan  die zwabberende draaitafels als ze er eenmaal onder liggen.
ceesietopc    posted on 29-12-2006 09:08
Poster: ciderke
The melody heeft ook maar een vermoeden hé, voor hetzelfde geld zijn er helemaal geen trillingen meer. Er zou dat iemand moeten uittesten.
Persoonlijk denk ik dat het evengoed werkt als een freefloat bij normaal gebruik. Bij normaal gebruik zou je dan ook kunnen zeggen;"ok, m'n draaitafel zelf is wel vrij van trillingen, maar m'n toonarm kan nog altijd meetrillen". Dit is een redenering die niet opgaat, dus waarom niet uitbreiden naar een traanplaat-draaitafel opstelling?

Ok Ik was ook maar benieuwd naar dat vermoeden Ik vond het een nogal raar verhaal, en was benieuwd hoe het nou eigenlijk zat :P

This is an old Topic

No new postings for 6.710 days.
 Post CommentThat would be 223.7 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

177 Users online: 23 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 58.877
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.795.392