hee Pilli, hier heb ik als volgt een lange tutorial voor het aanschaffen van een 2e hands draaitafel, zeer interesant om te lezen. Deze tutorial is afkomstig van About DJ.nl
Tutorial 2e hands draaitafelsMisschien kunnen wij jou met onze kennis een beetje bijspijkeren:D
Zoals je zelf al zegt de Technics (technics serie) is kwalitatief het merk dat het beste voorkomt en het langste meegaat. Technics gaat nu al 25 jaar mee met verscheidene draaitafels.
Tegenwoordig zijn ook andere draaitafels op de markt gekomen die ook de kwaliteit van de Technics kunnen hebben. (dit zegt niet dat de kwaliteit zo goed is als technics)
Oem turntables. Ookal zijn deze andere merken OEM, dat zegt niet dat deze qua kwaliteit slecht zijn.
Merken zoals
Akiyama, Stanton, Synq, Reloop, Numark zijn o.a. wel draaitafels die in de smaak vallen.
Wat betreft je laatste vraag, over welke set. K'kan me voorstellen dat je twijfeld, aangezien er in de 1e set 2 technics tt's hebt zitten. Maar daarbij zitten ook nog 2 tt's 2x de stanton. Mij lijkt het me dan overbodig om 4 tt's te kopen.
Bij de 2e set heb je 2 tt's, 3 kanaals mixer versterker 2 boxen en een sub. + nog eens 330 platen. Zo in deze set heb je meteen alles al zitten wat je nodig hebt voor een feestje.
Ik zou dan voor de 2e set gaan, en gewoon die 100 euro extra betalen. De 1e set is mooi, maar heb je minder aan dan met de 2e.
succes ermee!