Nummer op laten vallen, bekend laten worden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 17-12-2006 17:22
heej,
ik vroeg me eigenlijk af hoe je jezelf bekend kunt maken, hoe je jezelf kunt laten opvallen zodat mensen je track willen lusiteren en daarna kopen, jeweetwel wat ik bedoel...

doei, dj twister

What do you think about Nummer op laten vallen, bekend laten worden ??

Vote :   

tairip    posted on 17-12-2006 17:51
Eigenlijk snap ik je niet helemaal! :S

Mensen luisteren niet je track omdat jij het bent! Maar omdat ze het nummer mooi vinden! Maak dus een goed nummer die aanslaat en ga daarmee naar een platenmaatschappij.

Als je bedoeld hoe je zelf bekend word, doe originele dingen... maak mash-up's of coole intro's, durf iets te doen wat een ander niet durft of kan!
Twizz    posted on 17-12-2006 18:16
Poster: tairip
Eigenlijk snap ik je niet helemaal! :S

Mensen luisteren niet je track omdat jij het bent! Maar omdat ze het nummer mooi vinden! Maak dus een goed nummer die aanslaat en ga daarmee naar een platenmaatschappij.

Als je bedoeld hoe je zelf bekend word, doe originele dingen... maak mash-up's of coole intro's, durf iets te doen wat een ander niet durft of kan!

uuuuhhh, om tiesto maar eens te noemen? er zijn ook mensen die maken een nummer en brengen het uit op naam van een bekende artiest die  dan bijvoorbeeld 50% van de winst krijgt die eigenlijk voor de producer zou zijn.
ja en dat bedoelde ik eigenlijk, hoe moet ik zo een nummer doen, dat de platenmaatschappij er van weet. kijk, djtrx kennen de meesten van jullie al wel, maar afgezien van dat.
User edit by Twizz on 17-12-2006 @ 18:20:17 (30%)
HouseArrest    posted on 17-12-2006 18:18
gewoon iets van een demo van jou productie opsturen of gaan brengen! Happy, laughing
Twizz    posted on 17-12-2006 18:21
Poster: Atomix
gewoon iets van een demo van jou productie opsturen of gaan brengen! Happy, laughing

ja, maar bijvoorbeeld zapp-recordings(om maar iets te noemen). moet ik dan bijvoorbeeld gewoon een nummer sturen naar het e-mailadres of wat
HouseArrest    posted on 17-12-2006 18:26
Je kunt bijvoorbeeld eerst contact opnemen met dit platenlabel, maar je kunt ook het adres van het kantoor o.i.d. opzoeken en daar een cd'tje met je demo naar opsturen!

Ze mailen je vanzelf terug als ze het goed vinden!
Twizz    posted on 17-12-2006 18:36
wie weet er een site waar dance-labels op staan?
dj-nick    posted on 17-12-2006 19:07
basic-beat en midtown staan er ook wat op
Twizz    posted on 17-12-2006 19:17
oja ff een stout vraagje, ik wil nu dus mijn nummer(living today) opsturen naar basic beat, via mail, wat moet ik dan verder in dat mailtje zetten?
Lukaz    posted on 17-12-2006 19:22
Ten 1e moet je je track helemaal naar jezelf maken.. 
Jouw smaak, het is nl jouw ding!
Ik vind een lekkere beat belangrijk!  Niet alleen maar boem boem boem boem,,
gooi er wat bij..  Mijn voorkeur gaat uit naar Percussie, lekker Tribal,,
maar gewoon Hi-hat en alles wat er bij hoort kan ook lekker zijn, vergeet vervolgens de Bassline niet, er zijn nogal wat tracks die een zeer vette melodie hebben maar geen vette bassline, dan is de track niet compleet
HouseArrest    posted on 17-12-2006 19:23
Ik zou je ten eerste even voorstellen, dan vertel je ze dat je een nummer hebt geproduceerd en eigenlijk een beetje vraagt om hun mening. Als zij dat nummer goed vinden zullen ze jou wel vragen of je nog een nummer zult gaan maken, dat je die dan weer moet opsturen en dan nemen ze misschien de beslissing om jou onder contract te nemen etc.  Maar ik zal je zeggen dat dit niet zo makkelijk gaat jammer genoeg.
En als ze niet reageren vinden ze het niet goed genoeg. Lijkt me simpel,
Dan probeer je het gewoon bij een andere of maak je een nieuw nummer en stuurft dat alsnog weer op.

Twizz    posted on 17-12-2006 19:23
quote lukaz
uuuuuhhh, t nummer is al af, ik bedoelde de inhoud van het mailtje, niet het nummerWinking my eye
User edit by Twizz on 17-12-2006 @ 19:24:20 (14%)
Progrezz    posted on 17-12-2006 22:04
het nummer moet ten eerste gewoon goed zijn

een goed nummer promoot zen eigen, je kan het alleen een beetje een duwtje geven
Jorrit    posted on 17-12-2006 22:10
uuuuhhh, om tiesto maar eens te noemen? er zijn ook mensen die maken een nummer en brengen het uit op naam van een bekende artiest die  dan bijvoorbeeld 50% van de winst krijgt die eigenlijk voor de producer zou zijn.

Tiesto, dan noem je ook wel iemand. Ik denk niet dat we meneer T4Twister met Tiesto kunnen gaan vergelijken. Op jou niveau, als je al een je je plaat al kan uitbrengen, zullen de mensen die hem kopen, de plaat kopen omdat het een leuk plaatje is.

ja en dat bedoelde ik eigenlijk, hoe moet ik zo een nummer doen, dat de platenmaatschappij er van weet. kijk

Demo's naar platenmaatschappijen (tip: ik zou niet meteen beginnen met black hole oid.:P), cdtje met je track naar wat DJ's in jou genre (die jongens zijn de beroerdste niet om je track te beoordelen vaan)...

Twizz    posted on 18-12-2006 15:41
Poster: Jorrit

Tiesto, dan noem je ook wel iemand. Ik denk niet dat we meneer T4Twister met Tiesto kunnen gaan vergelijken. Op jou niveau, als je al een je je plaat al kan uitbrengen, zullen de mensen die hem kopen, de plaat kopen omdat het een leuk plaatje is.

tiesto is ook zoals mij begonneWinking my eye
the-melody    posted on 18-12-2006 15:53
Nee tiesto is samen met een vriend ze eige platenfirma begonnen(black hole)Winking my eye
dancedimension    posted on 18-12-2006 15:54
wat wil je daarmee zeggen? Dat we jou dan gelijk maar kunnen vergelijken met hem omdat hij zo begonnen is en als jij dat doet jij ook zo bekend zal gaan worden als tiesto?.. nee ik dacht het ook niet..Zoals jorrit al eerder opmerkte, je moet jezelf niet gaan vergelijken met iemand met zo'n grote naam... verder sluit ik me aan nog bij wat jorrit erna zei.
RenéKuppens    posted on 18-12-2006 17:28
Poster: dancedimension
wat wil je daarmee zeggen? Dat we jou dan gelijk maar kunnen vergelijken met hem omdat hij zo begonnen is en als jij dat doet jij ook zo bekend zal gaan worden als tiesto?.. nee ik dacht het ook niet..Zoals jorrit al eerder opmerkte, je moet jezelf niet gaan vergelijken met iemand met zo'n grote naam... verder sluit ik me aan nog bij wat jorrit erna zei.

vergelijk je zelf nooit,:S van na apers hebben we er al genoeg als jij nou gewoon Twister blijft..

wat betreft op sturen van een demo...
ik probeer het wel eens en eindelijk ben je zo in contact met platenfirmas
ik heb ook ooit gemailt en dat pakte goed uit...
en als je mailt wat jij van je nummer vindt en je denkt ook echt als ik dit laat liggen ben ik dom..
dan vragen ze heus wel of je de demo op de post wil doen...(op CD)

:D:D
User edit by RenéKuppens on 18-12-2006 @ 17:28:26 (2%)
Jorrit    posted on 18-12-2006 17:35
tiesto is ook zoals mij begonne

Maar dat is dan verder ook de enige overeenkomst.:P
Twizz    posted on 18-12-2006 19:34
sorry sorry ik neem alles terug wat ik gezegd heb:P

nee tuurlijk moet ik me niet vergelijken met tiesto, wil ik ook niet. maar gewoon om effe aan te geven dat tiesto ook ooit ergens onbekend is geworden, meer moet je er niet achter zoeken. punt.Winking my eye
Freaky_Nicky    posted on 26-12-2006 19:36
Het ding bij muziek is.. Het zijn de juiste mensen die het moeten horen! Ikzelf heb nog geen plaat uitgebracht, maar 'k geef nooit op! Opnieuw en opnieuw, je wordt er uiteindelijk toch maar beter door! Laat je track ook horen aan vrienden en mail ze naar famous dj's! Als zij het goed vinden (dan spreek ik over de famous dj's) dan draaien ze die heus wel in 'hun' discotheek! Heb ik namelijk meegemaakt! DJ Pedroh (resident dj van The Oh!) zat recent bij een vriend van me thuis, zat wat op z'n pc te neuzen en stootte uit op een aantal tracks van mij. Bij wonder deed 'Freaky Nicky' een belletje rinkelen bij hem. 's Avonds @ The Oh! werd m'n track gedraaid! Dit staat los van een plaat uitbrengen, maar is zeker wel positief om mss wel naambekendheid te creëren onder famous dj's! Het is hier al meerdere malen gezegd.. Vindt je u track bom?! Laat van je horen! En denk eraan; Rome is ook niet op 1 dag gebouwd! Regards
User edit by Freaky_Nicky on 26-12-2006 @ 19:40:27 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 6.831 days.
 Post CommentThat would be 227.7 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

222 Users online: 144 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 119.811
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.466.589