Beginnen met draaien in clubs (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 06-12-2006 15:15
Ik wil graag gaan draaien in clubs en ben dus flink aan het oefenen thuis. Ik denk dat ik nu wel op een punt ben dat ik op feestjes kan gaan draaien, alleen 1 ding..

De tijd die je draait.
Zelf ik kan ik ruim een uur tot anderhalf uur muziek mixen, daarna neemt mijn concentratie af. Dan word ik minder nauwkeurig en mijn muziek keuze is dan ook minder bewust. Ik gooi dan gewoon wat nummer achter elkaar. Ik heb dan even pauze nodig zeg maar, dan gaat het wel weer.

Hoe gaat dat in de club.? Ik ben namelijk op mijzelf, dus als ik ergens zou willen draaien, moet ik dan echt 2-3 uur kunnen mixen. Lijkt mij trouwens een beetje lijp maar goed. Hoe kan je dat aanpakken dan. Is er altijd een 'huis' DJ aanwezig of tell me..

Ik heb echt geen idee..

What do you think about Beginnen met draaien in clubs ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 30-08-2009 10:08
Poster: Ilja
Van hoeveel uur zijn jullie GIG's in clubs en disco's normaal gesproken. ( maar een paar uur of echt hele nacht lang ? ?).?

Als bij mijn residentie draai ik ook minimal 4 uur, Mijn langste Set ooit voor publiek is 12uur
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tomazos    posted on 30-08-2009 14:17
draai zelf Vaak +-7a8 uur, langste was 16 uur met half uur eet pauze tussendoor.. gelukkig aan het begin en eind totaal verschillende mensen, dus was wat makkelijker om platen vaker te kunnen draaien,

maja met Koningendag 'bijslag' vond ik dat niet zo heel erg.. paar uur slapen en toen weer Happy, laughing,

ik vind het niet lekker om 1 uur setje te draaien.. je kan als allrounder niks 'opbouwen' naar waar jij heen wilt..

maargoed, Snel een opzwepend house setje knallen in 1 a 1,5 uur tijd.. geen probleem.. is maar net waar je voor geboekt word Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-08-2009 @ 14:18:54 (100%)
Dolivieira    posted on 30-08-2009 15:36
Inderdaad, heb het ook niet zo op die een uurs setjes. Maar ja het komt ook voor.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 05-09-2009 02:20
minimum set dat ik aanvaard is 2 uur, anders is het al de moeite van wat er bij komt kijken het niet waard.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJ-Scratch    posted on 31-10-2009 09:34
Ik draai meestal zo'n 4 tot 8 uur.. achter elkaar. Maar als je alleen de style HipHop kent en hebt, ben je erg beperkt, krijg je bijna geen boekingen.! *tip* Probeer meerdere style (top40 enzovoort) te kopen/downloaden! En leer ze een beetje kennen en probeer er mee te mixen. Als je meerdere stylen hebt, Kan je sneller in een club te komen draaien. Maar de meeste clubs zoeken echt iemand vanaf 18 jaar.. Maar je kunt het altijd proberen. Anders ga je een keertje langs; Een caf?, feest tenten, scholen enzovoort. Die hebben meestal wel setjes die je kunt gebruiken, en die soms een DJ zoeken.

Succes met zoeken!
Sandr    posted on 31-10-2009 10:28
Poster: DJ-Scratch
Ik draai meestal zo'n 4 tot 8 uur.. achter elkaar. Maar als je alleen de style HipHop kent en hebt, ben je erg beperkt, krijg je bijna geen boekingen.! *tip* Probeer meerdere style (top40 enzovoort) te kopen/downloaden! En leer ze een beetje kennen en probeer er mee te mixen. Als je meerdere stylen hebt, Kan je sneller in een club te komen draaien. Maar de meeste clubs zoeken echt iemand vanaf 18 jaar.. Maar je kunt het altijd proberen. Anders ga je een keertje langs; Een caf?, feest tenten, scholen enzovoort. Die hebben meestal wel setjes die je kunt gebruiken, en die soms een DJ zoeken.

Succes met zoeken!

Waar draai je dan als ik vragen mag? Setjes van 8 uur rijkt me flink lang als je 13 jaar bent!

Poster: Tekhead
minimum set dat ik aanvaard is 2 uur, anders is het al de moeite van wat er bij komt kijken het niet waard.

Als het genoeg betaald kom ik ook voor een half uur, geen probleem.
Play that funky music white boy....
nils7    posted on 31-10-2009 15:30
Ik zou als resident proberen te beginnen!
Veel clubs/kroegjes hebben vaak wel 2 of 3 residents (hangt af hoe vaak ze per week open zijn, of hoeveel zalen ze hebben). Dus is er wel kans om er tussen te komen, maar mensen kennen is wel een vereiste (zomaar ergens gaan stappen en op de DJ of eigenaar af stappen werkt niet!)

Ik zou niet meteen bij een "club/dancing" proberen maar eerst wat ervaring op te doen in een kroegje of bar. Dan wordt je gedwongen om ook andere muziek te draaien dan jezelf leuk vind en je ziet goed waar het publiek op reageert.

Zo leer je ook langer te draaien, residents draaien minimaal 4 uur per avond denk ik en is vaak anders dan de gemiddelde house set van een uurtje die ik hier in de download sectie voorbij zie komen!

Heb je wat ervaring dan kan je clubs proberen om er tussen te komen en helpt het door te zeggen dat je al ergens anders draait of hebt gedraaid! En ook in de clubs is het niet 4 uur lang house of 1 stijl (tenzij je in zo'n zaal staat) maar is er maar 1 ruimte dan wordt er meestal wel van je vereist om gewoon ook iets anders te draaien!

Ook is een residentie erg goed voor je naamsbekendheid, helaas kan je niet echt meer stappen maar als je je eigen muziek (welke je draait) leuk vindt is dat geen probleem! En komen feestje etc. je kant wel op!

Dat kan ik als tip geven!
User edit by nils7 on 31-10-2009 @ 15:30:14 (1%)
DJ-Scratch    posted on 31-10-2009 20:35
Ik draai overal. Ik draai meestal (vaste dj) 1 x per jaar in een mega tent. Daar draai je van 12 uur 's middags ?tot 1 uur 's nachts.?zegmaar. En dan paar dagen achter elkaar, en soms wisselen we even (om te eten enzo)! En vooral draai ik gewoon op bruiloften, en andere feesten
FML    posted on 31-10-2009 23:00
13 jaar en 13 uur draaien is dat niet iligaal ofzo ? :P.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
nils7    posted on 01-11-2009 06:16
Ik draai overal. Ik draai meestal (vaste dj) 1 x per jaar in een mega tent. Daar draai je van 12 uur 's middags ?tot 1 uur 's nachts.?zegmaar. En dan paar dagen achter elkaar, en soms wisselen we even (om te eten enzo)! En vooral draai ik gewoon op bruiloften, en andere feesten

Briljant je komt nog uit de buurt ook wheheeh!
Heet die paar dagen heel de dag achter mekaar draaien niet gewoon carnaval?
JZL    posted on 01-11-2009 07:48
Ik draai het liefst een uurtje en half a 2 uur.
Een uurtje is al rap gepasseerd en de moeite niet zo waard.
Tenzij het een leuk feestje is, en je vet betaalt wordt :p
DJ-Scratch    posted on 01-11-2009 08:01
Nee, Het is een Zomer feest, die 3 dagen achter elkaar duurt.
trustt    posted on 01-11-2009 13:50
En vooral draai ik gewoon op bruiloften, en andere feesten

Nuja, ik zou volgens mij geen 13 jarige dj boeken om op mijn bruiloft plaatjes te komen draaien..
DJ-Scratch    posted on 01-11-2009 16:01
Nou, Ik maak d'r altijd een te gek feesie van! En als het eindelijk tijd is, word ik meestal nog een uur extra gehuurd omdat ze het zo leuk vonden Winking my eye!

This is an old Topic

No new postings for 5.666 days.
 Post CommentThat would be 188.9 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 18 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 37.547
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.277.171