Ik zou als resident proberen te beginnen!
Veel clubs/kroegjes hebben vaak wel 2 of 3 residents (hangt af hoe vaak ze per week open zijn, of hoeveel zalen ze hebben). Dus is er wel kans om er tussen te komen, maar mensen kennen is wel een vereiste (zomaar ergens gaan stappen en op de DJ of eigenaar af stappen werkt niet!)
Ik zou niet meteen bij een "club/dancing" proberen maar eerst wat ervaring op te doen in een kroegje of bar. Dan wordt je gedwongen om ook andere muziek te draaien dan jezelf leuk vind en je ziet goed waar het publiek op reageert.
Zo leer je ook langer te draaien, residents draaien minimaal 4 uur per avond denk ik en is vaak anders dan de gemiddelde house set van een uurtje die ik hier in de download sectie voorbij zie komen!
Heb je wat ervaring dan kan je clubs proberen om er tussen te komen en helpt het door te zeggen dat je al ergens anders draait of hebt gedraaid! En ook in de clubs is het niet 4 uur lang house of 1 stijl (tenzij je in zo'n zaal staat) maar is er maar 1 ruimte dan wordt er meestal wel van je vereist om gewoon ook iets anders te draaien!
Ook is een residentie erg goed voor je naamsbekendheid, helaas kan je niet echt meer stappen maar als je je eigen muziek (welke je draait) leuk vindt is dat geen probleem! En komen feestje etc. je kant wel op!
Dat kan ik als tip geven!