Gear vragen (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tactikz    posted on 22-11-2006 19:08
Beste mede-dj's,

Ik ben Tony en ik draai af en toe wel eens in het jeugdhuis bij me in de buurt.
Het dj'en heb ik redelijk goed onder de knie, maar van gear ken ik bijna niets.
Nu wil ik mijn eigen drive-in starten en ik heb een paar vraagjes, hier komen ze:

1) Ik heb ondertussen al 2 platenspelers gekocht, maar telkens als ze aanliggen maken ze een zoemgeluid(ook als ze niet draaien). Volgens mij komt dit doordat de aardingsdraad niet is aangesloten, want ik weet totaal niet waar ik deze moet aan verbinden. Weet iemand hier waar ik met die draad naartoe moet ?

2) Voor mijn drive in zou ik ook een geluidsset nodig hebben. In ons jeugdhuis gebruiken ze daarvoor een JB Systems VX 700 versterker en 4 stage-line boxen (type onbekend). Is dit goed voor een drive in ? kan iemand mij ook een alternatief aanbevelen ? Kheb niet echt een budget, maar kdacht max aan 500 euro(kan nog opgeschroefd worden indien nodig)

3) Als ik mijn eigen gear dan heb, hoe bereken ik dan de huurkost voor de gear die ik al heb ? door hoeveel moet ik het oorspronkelijke bedrag dan ongeveer delen ?

Dat waren voorlopig zo wat mijn belangerijkste vragen, alvast bedankt voor de reacties !

What do you think about Gear vragen ??

Vote :   

thomaz    posted on 31-03-2007 19:52
ik heb net een set van 2 x k-115 + palladium p-1600 gezien , maar ik heb ook een set van 2x jb systems psx-15 + jb systems VX 700 mk2
Welke zouden jullie kiezen en waarom? of zouden jullie helemaal geen set kiezen ?

let op: ik ben een beginner dus zou het misschien goedkoper voor mij zijn als een geluidsset zou kopen in plaats alles apart?
dancedimension    posted on 01-04-2007 13:14
ik zou zonder twijfel gaan voor de Dap k-115 en de dap palladium 1600. De versterker van het setje psx-15 en de vx 700 mk2 is veelste licht. Kijk maar naar de specificaties van de versterker tegenover de speakers. Komt bij lange na niet bij de 1.5 x boven op het rms vermogen van de speakers, eerder andersomWinking my eye

Daarnaast is de K-115 zelfs goedkoper, weer iets om toch weer  voor de Dap te gaan.

Mijn advies naar jou toe is toch eigelijk dat je ze toch beide moet beluisteren op een versterker als de palladium 1600 of iets anders waarmee je die kan vergelijken.

Ik denk zelf ook dat je van de verkoper het advies krijgt om voor de Dap te gaan, die heeft zich op veel punten toch echt bewezen dat het in die prijsklasse verreweg toch het beste is wat je kan krijgen.
thomaz    posted on 11-04-2007 12:08
nog een vraagje  

Heb je als je net begint en voor een groep van 30 man ( dus klein feestje ) gaat draaien niet per se  subs nodig? Is het geluid dan  goed?
dancedimension    posted on 11-04-2007 13:25
Voor een groep van 30 man voldoet de set K-115 prima. Wil je echter rond de 50 a 60 gaan zitten zal ik wel denken aan een sub-top combinatie.
Julemac    posted on 11-04-2007 17:18
Ik heb zelf ook 2 k115's boxen, maar dan met palladium 1200 versterkertje
goeie kwaliteit voor het geld, maar na een jaar is box kapot gegaan, als het goed is was alleen de tweeter kapot, heb em nog niet laten maken namelijk.
kwaliteit prijs verhouding is erg goed
thomaz    posted on 30-06-2007 14:32
wat is het verschil tussen een palladium 1200 en een palladium 1600
bij 2 x Dap-K115?

Vibemaster-D    posted on 30-06-2007 14:33
het vermogen. de P1600 geeft meer vermogen dus komt er harder geluid uit.
KULICIOUS    posted on 30-06-2007 14:50
Behringer b1520pro in combinatie met een EP1500.
ook leuk om mee te beginnen.

mocht je meer geld hebben. ga dan voor een complete set van behringer 2 b1520pro's + 2 b1800x pro subs & EP 2500 & EP1500.

dat blaast echt top.
en die versterkers zijn echte werkpaarden, zowat onverwoestbaar.
dat is mijn ervaring

en voor de mensne die behringer boxen kut vinden, luister maar eens naar de nieuwe B pro Serie's.
Echt een enorme vooruitgang, op de normale B & E serie's.
Code-Y    posted on 30-06-2007 16:27
ik heb voor 100 man weten te draaien met
Omnitronic P-1000 versterker
DAP RW-15
dat gaat goed hoor =)
alleen je allerhoogste tonen gaan wel vervormen op high volume....
mss toch maar eens voor de DAP x-15 gaan
die heeft geloof ik andere driver erin, en gaat 300 watt rms i.p.v. 180 rms bij de RW-15

maar opzich zit je wel goed met de RW-15.... ik gebruik nu niet anders....

DJ-Code Y
Timmerink    posted on 30-06-2007 17:04
100 man? Ik had ze ook, maar voor 100 werd ik behoorlijk uitgelachen aangezien het voor genres als dance etc. niet genoeg was. Voor achtergrondmuziek zijn ze prima. Al wil je wat harder is het maximale rond de 50..
Luxx    posted on 30-06-2007 18:38
ik wil eigenlijk alleen maar vragen waarom je een drive-in show wilt maken met platenspelers. dit kan je beter met dubbelaars doen ofzo. maargoed, ik heb geen drive-in show heb daar niet al te veel verstand van.
je aardings kabel gaat trouwens in je GND ofzoiets van je mixer

www.mothermusic.nl
Jelmer-A    posted on 02-07-2007 15:44
hoe werkt eenmengpaneel ik ben van plan omtegaan kopen
Vibemaster-D    posted on 02-07-2007 15:49
lol

zie youtube en zoek naar demo filmpjes
ook zou je de search funtie kunnen gebruiken

het principe is 2 geluiden (of meer) samenvoegen.
je hebt dat nog geavanceerdere die een crossfader hebben dan kan je tussen je linkse en rechtse kanaal "mixen".

verder heb je er ook nog die effecten kunnen toevoegen.
Timmerink    posted on 02-07-2007 16:01
Poster: Jelmer-A
hoe werkt eenmengpaneel ik ben van plan omtegaan kopen

Goed zoeken hier op djR and you'll find out! Typ 'mengpaneel' in bij google en je zal ook wel een overload aan informatie vinden!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

142 Users online: Lead & 16 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 86.079
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.453