Poster: Tactikz
@ ciderke: heb ik dan voor bevoorbeeld een trouwfeest van 100 man, 1000 watt nodig ?
@ dj nick: als ik 3 versterkers koop, hoe moet ik dan alles aansluiten ? of is het de bedoeling dat ik dan 6 boxen koop ?
edit: kan iemand mij dan een richtprijs geven voor hoeveel euro ik ongeveer zou moeten gaan ?
Grofweg zal dat zoiets zijn. Dit zijn dan wel baskasten EN topkasten, want als je 1000 Watt aan topkasten zet, zal dat wel overkill zijn. Maar het hangt natuurlijk ook af van soort muziek, ik veronderstel dat je op een trouwfeest niet direct techno of Drum&bass zal draaien. Mocht dit wel het geval zijn, zet dan nog maar es 500 Watt extra aan baskast.
Zo zie je maar met wat je allemaal rekening moet houden...
Vraag aan Nick: 3 versterkers lijkt me wat overdreven, mocht je nu eens beginnen met een versterker voor je topkasten en ??n voor je baskasten? Daar zul je al aardig mee uit de voeten kunnen. Deze sluit je best zo aan:
mengpaneel --> cross-over --> versterker top --> boxen top
--> versterker bass --> boxen bass
De cross-over is een toestel waar je je frequenties op kunt regelen. zo zet je bvb vanaf 100 Hz op je topkasten, alles onder de 100 Hz laat je op de baskasten.
EDIT: lay-out is wat in de war, "versterker top --> boxen top" en "versterker bass --> boxen bass" moeten onder elkaar staan. Je crossover splitst dus je signaal.