Poster: Jelmer
Dat kan goed gaan. Het kan ook niet goed gaan. In het laatste geval heb je radio Vladivostok of een dikke brom door je speakers. Kwestie van uitproberen.
Poster: Ferrox
Gebalanceerd uitsturen is niet zo moeilijk. Wat ik je wel aan zou raden is een ground loop (een magneet met de draad er doorheen gewonden) aan het einde te hangen. Ik denk dat dan het grootste probleem is opgelost.
Mocht het hiermee ook niet werken heb ik nog wel schema's voor een ongebalanceerd naar gebalanceerd signaal. Echter moet je wel een redelijk techneut zijn om dit goed te fabriceren.
Poster: kefco
bij xlr: 1=shield, 2=hot, 3=cold
bij rca: 1= shield, 2 en 3 bundelen inner conductor.
Als je dit doet zoals op het plaatje, gaat het niet goed.
Poster: Cyspoz
Zijn thuis stereo heeft Tulp aansluitingen dus aan die kant is de boel niet gebalanceerd. De vraag is dus of dat aan de speaker kant er wel een gebalanceerde aansluiting mogelijk is.
Poster: Dirkvh
Dus jij denkt dat het zo moet?:
Dat andere schema was toch gewoon van het internet, stond op een site van een webshop..
Is hier iemand anders het ook mee eens? (het is niet dat ik kefco niet vertrouw)
iig bedankt voor de moeite
Wat je moet doen is een gebalanceerde signaal kabel (3 aderig) kopen. Aan de kant van de XLR zul je alle drie de pinnen aansluiten, aan de kant van je Tulp stekker zul je één kabel (afscherming) niet aansluiten, dat is ook niet nodig.
Als je dit doet heb je over een lengte van 5 meter al een mega brom.
wanneer een cirquit onderbroken wordt en er dus geen verbinding is, zal de afscherming ook niet werken. Iedere mono rca kabel heeft maar 1 kern en een mantel waarbij de kern hot is en de mantel cold. In dit geval moet je juist om de brom te voorkomen de mantel toepassen als cold aansluiting. Dit geld voor ieder verloopkabeltje. Van xlr naar jack en rca naar xlr. Dit heeft niets te maken met aardlussen.
Afscherming hoeft altijd maar aan één kant aan de aarde te zitten. Het idee is dat magnetische straling door de afscherming wordt opgevangen en vervolgens naar de aarde wegvloeit. Zo blijven je twee signaal kabels (hot & cold) onaangetast door magnetische straling.