Poster: Winston
Op de Xone:92 kun je vlak voordat je het in de main mix brengt inluisteren of beter gezegd de overgang oefenen. En dat is dus 1 van de sterke punten van de Xone:92 t.o.v. de DJM-800, als je heel erg "frequentie-bewust" mixed.
Poster: DeafDJ
dat is wat ik begrepen had ja, met "te veel bass" bedoel je hetzelfde als ferrox zegt; doordat de hogere frequenties van de bass (rond de 300 hz) ook gecut worden, neem je zeg maar het diepe deel van je synth's weg waardoor dat hij killer gaat klinken.
Poster: Winston
@ DeafDJ:
Ik snap je zorg niet helemaal. Ik ben ook van plan de Xone:92 aan te schaffen, maar niet de 4-band EQ gaf de doorslag.
Poster: MauriceForgedie cijfers waar en bij hoeveel hz er een toon weggaat is nie zo belangrijk, je doet het uiteindelijk toch op gehoor. En die overschakeling naar 3 band stelt echt niks voor.
Poster: DeafDJ
En ja, dat is precies wat ik wil, subtiel EQ/Filter mixen. Is dat niet wat iedere DJ (ten minstens in de electronische genres) wilt?
Poster: diggersfan
Jelmer, ik probeer het te begrijpen, maar heb je het nu over de VCF-filter van de Xone, om een andere plaat in te mixen?
Ik vraag dat omdat ik voornamenlijk progressive draai, en ik denk dat ik met een Xone nog soepeler de overgangen kan laten klinken, dan met de Nuo5 die ik nu heb. Vooral door de 4 bands-equalizer en de VCF. Probleem is eigenlijk dat ik niet weet wat die VCF nu precies doet. Ik heb wel een idee, maar weet het niet zeker.
Poster: diggersfan
Jelmer, ik probeer het te begrijpen, maar heb je het nu over de VCF-filter van de Xone, om een andere plaat in te mixen?
Ik vraag dat omdat ik voornamenlijk progressive draai, en ik denk dat ik met een Xone nog soepeler de overgangen kan laten klinken, dan met de Nuo5 die ik nu heb. Vooral door de 4 bands-equalizer en de VCF. Probleem is eigenlijk dat ik niet weet wat die VCF nu precies doet. Ik heb wel een idee, maar weet het niet zeker.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.