Ik vindt de Xone:92 ook een stukkie beter dan de DJM-800.
Zelf heb ik niet met de Xone:92 gewerkt, sorry.
Poster: WinstonIk vindt de Xone:92 ook een stukkie beter dan de DJM-800.
Zelf heb ik niet met de Xone:92 gewerkt, sorry. Maar op het werk hebben we wel PA mixers met zowel 3 als 4 band EQ, al mix ik geen muziek op, maar ken het gevoel wel.
Maar lijkt me, als je techniek zodanig is dat je heel erg veel met EQ bezig bent, voor EQ effecten of smooth mixing, dan heb je misschien een probleem. Voor een normale techniek zul je wel makkelijk heen en weer omschakelen, want van huis uit werk je nu toch met 3 bands EQ?Als je meer je filters zou gebruiken dan EQ voor smooth mixing dan verschilt de methode nogal op de beide modellen (DJM en Xone), alhoewel je wel hetzelfde resultaat moet kunnen halen. Maar Rodecs hebben volgens mij geen vergelijkbare filters.
Poster: Lead
Dat is gewoon een kwestie van gewenning. Je schakelt snel genoeg over naar 3-kanaals als er niet meer voor handen zijn.
Poster: Jorrit
Als je nog niet de Xone:92 gewerkt hebt, hoe kan dan zeggen dat de mixer beter is dan de DJM-800?
Poster: DeafDJ
Ik neem het winston helemaal niet kwalijk, in tegendeel; ik wil alleen vermijden dat dit topic volgespamd word door mensen die nog niet eens een pioneer of A&H mixer van dichtbij gezien hebben. Een beetje over mijn mixtechniek: ik gebruik heel veel mijn EQ als ik draai. Momenteel heb ik een beat4 (bah), en mijn overgangen zijn meestal de bass van de vorige track vervangen door die van de nieuwe, dat voor 16 bars door laten gaan, en dan over de komende 32 bars de high en mids faden.... dus ik maak heel erg veel gebruik van m'n eq's, bijna voor elke track. Tairip; als jij voor langere periode ook met de xone gewerkt heb dan zou ik je mening ook erg waarderen. Thnx for the reacties tot nu toe!
Poster: Ferrox
Ik heb deze mixer nu ongeveer een half jaar. Maar als ik draai op een 3-bands eq merk ik toch wel dat er aardig wat mid meegaat als je de bas wegdraaid. Dat wil ik niet en heb ik bij de Xone ook niet.
Poster: Winston
@ Ferrox:
als ik de bass wegdraai op mijn 3 band EQ, heb ik juist het gevoel dat er teveel bass weggaat. Dus niet de mid. De melodieuze synth bv. in de mid klinkt dan plots killer. Bedoel je dat?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.