2 Winston : Een Eq is absoluut geen volume regeling, ik snap wat je bedoelt, maar dat is het dus niet. Een Eq is er voor om bepaalde frequenties te boosten of te cutten. Maar veel (onervaren) Dj gebruiken een eq om het geluid op te pompen en daar is hij dus niet voor!
Ik heb zelf ook een Xone 92 een die 4 band Eq is inderdaad even wennen.
Als je het eenmaal onder de knie heb, kan je er heel veel mee doen, de eq's van een 92 zijn zelfs zo goed, dat het al bijna klinkt als een filter. Ik vind die mid 2 juist erg vet, want je kan een track echt iets extras geven.
Over het omschakelen gesproken, ik heb zelf thuis nu 2 jaar mijn 92, enin live situaties heb ik altijd (nog steeds) met een drie band eq gedraaid, ik kan je vertellen dat ik dan altijd het gevoel heb ik dat ik wat mis. Die 4 band eq is zoooo lekker om je geluid te "shapen" het is even wennen, maar je bent zo weer overgeschakeld, dit mag geen problemen geven, zeker omdat je genoeg ervaring hebt met drie band, maar ik denk dat ook jij het idee gaat krijgen dat je dan wat mist, misschien kan Ferrox dit beamen?? En dit is geen slechte zaak, heb nog getwijfeld of ik een 800 zou kopen, maar ik blijf met de xone........