quote Mavx
ik raad je sterk aan om te beginnen met fruityloops, Abelton is meer een sequencer ( tenzij je veel met vst's gaat werken) en Reason vind ik ( persoonlijk dus) niet fijn werken |
Billy :jongens ga eens een boek lezen , ik heb helemaal dwars dubbel en blauw gelegen om bovenstaande quote .
Niets ten nadele van jouw hoor Mavx , maar bovenstaande slaat echt helemaal nergens op , en ik vraag me af of je wel in de positie bent om mensen een serieus advies te kunnen geven !
2 Illusion:die mS 20 zijn helemaal geen flat respons monitors , maar personal monitors .
dat wil zeggen dat ze bedoeld zijn om even op je mp 3 speler aan te sluiten of om je draagbare dvd speler te voorzien van geluid.
Ze zijn absoluut niet geschikt om te produceren, dan kan je nog beter aan de gang gaan met gewone huis tuin en keuken hifi speakers .
2 mavx:fruitloops is ook een sequencer gebaseerd platform, net als ableton en reason, cubase etc.
De prestaties van je VST instrumenten leg je vast middels een sequencer, jouw stelling dat als je met vst werkt dat ableton dan geen sequencer is en dat als je niet met vst s werkt dat ableton WEL een sequencer is , is echt het meest vreemde wat ik ooit iemand heb horen zeggen in een studio omgeving.

Verder no offence natuurlijk , maar lees en doe wat meer met de apparatuur/software voordat je advies geeft, staat namelijk lullig