monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 18-10-2006 22:12
hallo,
ik ga een kleine 'studio' bouwen, ik heb een kamertje van 4*2 meter ter mijne beschikking, ik heb een laptop 2xcdj 200 2xreloop rp 4000 mk2 en een omnitronic cm 740 mixer... ik ben al ongeveer 2 jaar bezig met draaien maar er kwam een bureau vrij in ons huis daarmee....
als monitors wouw ik behringer b 2031p kopen omdat ik deze aan 90 euro nieuwprijs kan krijgen... ik heb nog ongeveer een budget van 300 euro wat heb ik nog nodig om deze studio een beetje amateur waardig te maken?
welke prog heb ik nodig voor zelf liedjes te maken?
kan iemand me helpen?
gr

What do you think about monitors ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 18-10-2006 22:24
Ik denk dat je er met een setje monitors en een paar proggies er niet bentWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
tairip    posted on 18-10-2006 22:52
Met een setje monitoren en een aantal software programma's kan je al een aardig eindje komen.
Als ik jou was zou ik in elk geval een midi-keyboard kopen, dit maakt het werken met software programma's zoveel makkelijkerder.

Verder zou je natuurlijk heel veel dingen kunnen kopen!

- Isolatie om de akoestiek mooier te maken
- Microfoon voor opnemen vocals
- Compressor/ Limiter
- Effectenbak
- Line mixer
- Equalizer
- Enz. Enz.

soundcollector    posted on 18-10-2006 23:30
dank je tairip ma zou mis iemand me ook iets kunnen samenstellen, bv zegge wat ik allemaal moet hebbe welk merk het is wat het kost? zoits zou ik eigenlijk moeten weten?...
gr

tairip    posted on 18-10-2006 23:36
Als je een beetje wat wil kost het al snel vrij veel geld, met 300.- doe je niet veel maar begin eens met een midikeyboard en software dan kan je al leuke dingen doen!

Reason en Fruityloops zijn wel instapprogramma's het vergt even leertijd maar je kan er leuke dingen mee maken.

Een midikeyboard kan je kopen vanaf 80.- tot oneindig :P Maar met die van 80.- kan je eerst al leuke dingen doen.

Bartjens    posted on 19-10-2006 10:53
Ik wil ook wel remixen ofzo gaan maken, beetje mee aanklooien. Dus als ik Ableton of Reason heb met een midikeyboard bijv. een Alesis Phonton X25 en een leuk laptopje of pctje dan kom ik al een heel eind?

www.djbrowbeat.com
MaxvEck    posted on 19-10-2006 13:24
ik raad je sterk aan om te beginnen met fruityloops, Abelton is meer een sequencer ( tenzij je veel met vst's gaat werken) en Reason vind ik ( persoonlijk dus) niet fijn werken
Illusion    posted on 19-10-2006 13:34
Als monitor setje kun je misschien wel eens kijken naar de Behringer MS-20. je hebt dan 2 stuks voor 109,- euro.

Ik weet niet hoe de kwaliteit is van Behringer als we gaan praten over geluid, maar dit lijkt me toch goed genoeg voor een monitor setje.

Inderdaad zoals MaxvEck zegt, kun je misschien gewoon eens gaan beginnen met Fruity Loops.

De Fruity Loops Producer Edition kun je voor 149,- euro krijgen.

Nu zit je dan op een totaal van 258,- euro. Opzich wel veel, maar je kunt dan wel lekker bezig.

Misschien kun je het overige geld besteden aan eventuele versieringen aan je booth, of spaar je eventueel door voor iets wat Tairip in z'n post heeft staan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 19-10-2006 @ 13:35:01 (3%)
tairip    posted on 19-10-2006 13:51
Poster: MaxvEck
ik raad je sterk aan om te beginnen met fruityloops, Abelton is meer een sequencer ( tenzij je veel met vst's gaat werken) en Reason vind ik ( persoonlijk dus) niet fijn werken

Ik werk zelf wel met Reason, het is even uitvogelen! Maar een goede leermeester doet wonderen.
Met Reason kan je net als in Fruity alles makkelijk intekenen! Alleen bij Reason zie je het niet meteen, je moet eerst even je sequencer uitklappen en op note zetten.

BillyArd    posted on 19-10-2006 16:33
quote Mavx

Billy :jongens ga eens een boek lezen , ik heb helemaal dwars dubbel en blauw gelegen om bovenstaande quote .
Niets ten nadele van jouw hoor Mavx , maar bovenstaande slaat echt helemaal nergens op , en ik vraag me af of je wel in de positie bent om mensen een serieus advies te kunnen geven !

2 Illusion:die mS 20 zijn helemaal geen flat respons monitors , maar personal monitors .
dat wil zeggen dat ze bedoeld zijn om even op je mp 3 speler aan te sluiten of om je draagbare dvd speler te voorzien van geluid.
Ze zijn absoluut niet geschikt om te produceren, dan kan je nog beter aan de gang gaan met gewone huis tuin en keuken hifi speakers .

2 mavx:fruitloops is ook een sequencer gebaseerd platform, net als ableton en reason, cubase etc.
De prestaties van je VST instrumenten leg je vast middels een sequencer, jouw stelling dat als je met vst werkt dat ableton dan geen sequencer is en dat als je niet met vst s werkt dat ableton WEL een sequencer is , is echt het meest vreemde wat ik ooit iemand heb horen zeggen in een studio omgeving.
Happy, laughing
Verder no offence natuurlijk , maar lees en doe wat meer met de apparatuur/software voordat je advies geeft, staat namelijk lullig
User edit by BillyArd on 19-10-2006 @ 16:58:28 (2%)
tairip    posted on 19-10-2006 17:02
Bovenstaande Quote en schrift kloppen inderdaad!

Even om terug te komen op monitor speakers. Wat wil je dat een monitor speaker doet, of wat is het doel van een monitor speaker!?

- Een monitor speaker moet alle frequenties die gegenereerd worden zo definieerbaar mogelijk weer geven d.w.z. je moet alle tonen goed van elkaar kunnen scheiden.

- Een monitor speaker mag eigenlijk geen klankkleur hebben d.w.z. het geluid mag niet vervormt worden ookal word dit als mooi ervaren.

Wat leuke monitor speakers zijn voor relatief weinig geld zijn bijvoorbeeld de Spirit absolute 2 (alleen deze klinken alleen mooi als je op harder volume werkt omdat de laagweergave op zacht volume erg minimaal is) of de  Yamaha HS50M dit zijn actieve monitoren voor vrij weinig, erg leuk voor thuis.
soundcollector    posted on 19-10-2006 19:33
zijn de behringers die ik vernoemde dan niet zo goed? ja ik ga het voorlopig laten bij de monitors en ik ga men volledige 'studio' alleja dat is ooit toch de bedoeling ook al bekleven met zo van dat akoestisch mousse, voor beter geluid
thx voor de tips billyard... zo te zien ben jij hier wel mee bezig...
maar waar kan ik dan een boek vinden hier over in de boekhandel? weet jij een boek?
tairip    posted on 19-10-2006 19:53
Gewoon reguliere boekhandel of muziekspeciaalzaak.

Zoeken naar Homestudio, Homerecording enz.
barthawk    posted on 19-10-2006 20:20
ik geef toe 300 euro is wel erg weinig, ik heb voor m'n monitors (krk rp5) al 400 euro betaald, dan nog eem stukje software en een midi controller zit je al aan 1000 euries.  je kan het uiteindelijk zo gek maken als je zelf wil....je kan even rondkijken op marktplaats voor 2e hands apparatuur, kijk ook eens op www.synthforum.nl en gebruik de zoekfunctie daar wordt je ook wijzer van......
User edit by barthawk on 19-10-2006 @ 20:26:30 (20%)
tairip    posted on 19-10-2006 20:26
Synthforum is inderdaad een hele goede om informatie weg te halen, er zitten zelfs hele bekende DJ's! Dione o.a.
MaxvEck    posted on 19-10-2006 21:28
Poster: BillyArd

nu ik het zo terug lees klopt er indd niks van, fruityloops is gewoon om op te beginnen een erg prettig  en compleet progamma, laat ik het daar maar op houden
BillyArd    posted on 20-10-2006 08:46
2  Mavx : maakt niet uit joh , zo heb ik ook ztten praten tegen mensen toen ik net bezig was Winking my eye
al doende leert men .
Persoonlijk zou ik toch willen adviseren om meteen op pro level sequencer platform in te stappen, dat voorkomt dat je na een jaarof twee alsnog de switch moet maken naar een pro platform.
in het begin werk je lekker met fruity, maar aldoende wordt je kundiger en loop je tegen beperkingen aan.
het is dan heel vervelend om dan nog te moeten switchen(zelf ook gehad) want je maakt wel lekkere tunes met fruity maar kent de beperkingen van het programma, vervolgens stap je over en krijg je een terugval in creativiteit omdat je je weeeeer helemaal moet inleren in een toch wel wat pittiger platform dat toch wel even anders werkt!
dus ik zou zeggen begin met cubase /sonar /whatever, liever wat meer moeite aan het begin dan een interuptie later in het proces als je net lekker begint te produceren!@
Bartjens    posted on 20-10-2006 11:53
Kan iemand mij mischien een pm sturen waar ik deze software kan kopen?
www.djbrowbeat.com
BillyArd    posted on 20-10-2006 13:27
welke software?
sonar/cubase 4 /ableton/fruity/reason etc etc
Dat kan je bij elke pro audio zaak kopen !
Happy, laughing
User edit by BillyArd on 20-10-2006 @ 13:28:39 (53%)
MaxvEck    posted on 20-10-2006 13:31
ja ik bezit cubase al, maar op het moment klinken de dingen die ik met fruity maak echt lekker. Je hebt alleen wel een aantal beperkingen.. Ik ben nu van plan het een en ander te gaan kopen

- Krk monitoren
- midi keyboard
- usb tot midi adapter

en miss een roland jp 8080

Is dit een goede keus ?
En is er ergens in de omgeving utrecht misschien een workshop oid van cubase ?
barthawk    posted on 20-10-2006 13:36
ja ik bezit cubase al, maar op het moment klinken de dingen die ik met fruity maak echt lekker. Je hebt alleen wel een aantal beperkingen.. Ik ben nu van plan het een en ander te gaan kopen

- Krk monitoren
- midi keyboard
- usb tot midi adapter

Is dit een goede keus ?

krk's zijn goede monitoren, maar er zijn nog tal van anderen, ik raad je aan om er een paar te gaan beluisteren bij een (pro) audio zaak bij jou in de buurt.

voor uitleg over cubase, er zit een tutorialboekje bij het pakket....of kijk op youtube of google video daar zijn tientallen tutorials te vinden over cubase. word je een een hopp wijzer van...
User edit by barthawk on 20-10-2006 @ 13:36:58 (1%)
tairip    posted on 21-10-2006 14:30

- Krk monitoren
- midi keyboard
- usb tot midi adapter

Is dit een goede keus ?

Waarom midi to USB adapter?

In de meeste, vrijwel alle midikeyboards van tegenwoordig zit gewoon een USB aansluiting.
MaxvEck    posted on 21-10-2006 15:17
om me synth aan te sluiten op me pc..
_Ivan_    posted on 23-10-2006 21:01
Poster: tairip
Als ik jou was zou ik in elk geval een midi-keyboard kopen, dit maakt het werken met software programma's zoveel makkelijkerder.

Dat bedoel ik dusWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
tairip    posted on 23-10-2006 21:19
Poster: _Ivan_

Dat bedoel ik dusWinking my eye

Bedoel jij dat? Ik dacht dat ik dat bedoelde Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.895 days.
 Post CommentThat would be 229.8 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

296 Users online: 185 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 120.382
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.467.160