advies mengtafel. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 07-10-2006 13:30
ik weet dat hier al tientallen topics over zijn maar ik heb toch liever effe persoonlijk advies.

ik heb nu 2 CDJ800MK2's van Pioneer en die bevallen me prima.
maar nu wil ik mijn mixer gaan vervangen. omdat ik nu een behringer PA tafel heb. deze vind ik niet echt makkelijk werken. geen crossfader enz.

ik wil het volgende er op hebben zitten.
- minstens 4 kanalen.
- crossfader
- 3 EQ kanaal
- als er geen FX in zit een Send en Return
- geen knopjes aan de voorkant want hijn word wel geflightcased.

mijn budget ligt rond de 1100 euro zonder FX (dan neem ik er een EFX500 bij) of met FX 1500 euro ongeveer (mag iets meer of iets minder).

What do you think about advies mengtafel. ??

Vote :   

Camino    posted on 08-10-2006 14:12
FX is afkorting voor effects... als je het budget er voor hebt is het echt een kwestie van kiezen tussen de DJM800 en de Xone:92... Ik weet niet of je ooit al filters hebt gebruikt maar het is echt zo lekker om mee te werken dat ze hun prijs echt waarmaken...
TheSupercrab    posted on 08-10-2006 14:14
Poster: IbiziX
Reloop RMX-40 BPM (zonder effecten)
Reloop RMX-40 DSP (met effecten)

dit ligt ver onder je bedget maar dit is waarschijnlijk wat je zoekt Winking my eye

Denk je niet dat als ie 1500 wil besteden aan een mixer met effects (AKA - FX) dat ie better een DJM 800 kan koopen dan een reloopje? Is wel heel groot verschil in prijs klasse zo. Als je gewoon in 1 keer De fx mixer wil koopen van dit moment, koop dan de DJM 800. Als je liever wat geld wil besparen om MP3s/CDs te koopen neem dan de Nuo5.. Zijn alle 2 heerlijke mixer een van een kwaliteit waar op je kan vetrouwen. Het harmonisch mixen van de DJM is een leuk concept maar zo als elke pitch shifter geeft ie wel wat distortion mee.. Dus let daar op!
greup    posted on 08-10-2006 14:17
fx zijn dus effecten... Oleeee!

Een djm 800 is dus een mixer met fx, en mag dus voor 1500 euro gekocht worden!

Echter moet ik je wel even zeggen dat ik ze bij mijn gangbare dealers nog niet voor 1500 euro ben tegen gekomen.. (slechts 100 euro meer)

TheSupercrab    posted on 08-10-2006 14:28
Poster: greup
fx zijn dus effecten... Oleeee!

Niet idereen weet dat, is opzich niet erg, nu leeren ze teminste iets!
MaxvEck    posted on 08-10-2006 17:40
Poster: greup
Nou, om nou met een denon aan te komen vind ik een beetje jammer....

De denon kent namelijk nogal wat probleempjes heb ik me laten vertellen. Zo zijn er eerst een aantal updates nodig om dat ding fatsoenlijk te kunnen laten klinken.

Ook zal de fader kwaliteit, op de crossfader na niet heel veel beter zijn dan die van de pioneer djm 600. 

Ook is de denon gewoon weer, zoals de meeste denons, erg onoverzichtelijk.

Nee, als je een budget van 1500 euro hebt, ga dan niet voor een denon.

De elcer kost je niet veel meer maar zit zoveel beter in elkaar! Kwalitatief, als kwa overzichtelijkheid.

De xone's zijn mixer waar je van moet houden... Ik persoonlijk ben daar geen fan van.

Als je nou echt geld wilt gooien... dan de pioneer djm 800. Overzichtelijk, compleet, en kwaliteit. Hij bied je alle functies die je als creative dj wilt hebben. Alles is simpel te bedienen. De headroom en geluidskwaliteit is gewoon top, en hij is heel mooi om te zien .

Dit slaat dus echt effe nergens op,

Waar bazeer jij op dat de denon updates nodig heeft om fatsoenlijk te klinken, als ik dit stukje lees vraag ik me af of je hem uberhaupt wel is gezien hebt laat staan de moeite genomen hebt om er wat over te lezen ?

De mixer klinkt zoals hij moet klinken, de faders zijn prima en ook de crossfader voldoet perfect, je kan nieuwe effecten uploaden

En als je de mixer onoverzichtelijk vind spoor je ook niet, via matrix kan je zelfs je kanalen toe wijzen.

En voor het geld krijg je echt heel veel mixer
greup    posted on 08-10-2006 18:21
De mixer klinkt gewoon slecht als hij uit de fabriek komt.
Daarvoor moet je eerst 30 min in z'n stom menu van alles en nog wat gaan instellen. Want de eq klinkt anders echt A-muzikaal.

Dat de mixer onoverzichtelijk is, dat is persoonlijk maar ik weet zeker dat ik neit de enigste ben die dat vind.

Daarbij zijn de kanaal faders gewoon van alps. Geen denderend fader merk, ze werden ook al gebruikt in de djm 600 serie. Ze voelen speelgoed achtig aan, en hebben nul weerstand. ( ik geloof trouwens dat de nieuwprijs rond de 20 euro ligt van de faders)

Ook heb ik verhalen gehoord over vertragingen in de up-faders, en uitvallende que knoppen.

En in het lijstje nuo 5, A&H xone's en pioneer djm 800 kan er niet anders geconcludeerd worden dat deze mixer van een heel stuk minder kwaliteit is.
Mod edit by greup on 08-10-2006 18:22 (23%)
MaxvEck    posted on 08-10-2006 18:50

Vind helemaal niets mis met de klank, hij voegt er niets aan toe en laat niets weg, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je hem onoverzichtelijk vind ?

De faders zijn misschien niet even goed als die van bijv de pioneer & de AH maar vergeet niet dat die bijna 2 keer zo duur zijn

En ik heb ook verhalen gehoord over het wegvallen van de filters van de allen & heath, van de ecler heb ik gehoord dat er na een tijd wat problemen komen met de knoppen.

van new-line :

Heb dus zelf al zon 3/4 jaar een nuo 5, nu merk ik het probleem dat mn knoppen lastig doen, soms valt geluid gedeeltelijk weg, zijn er meer mensen die hier last van hebben, stuur hem vanmiddag op naar de winkel waar ik hem gekocht heb, hoop dat het kostenloos gefixt kan worden. ook lekt mijn kanaal 1 naar kanaal 2 heel irritant allemaal

Ik vind de denon gewoon een hele nette mixer voor het geld, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog steeds geen nuo 5 in mijn handen heb gehad.

gelukkig is een mixer iets heel persoonlijks  

Op dit moment zou ik een pioneer djm 800 kopen, en als je een beetje om je geld geeft gaan kijken naar een denon, nuo 5 maar ook zeker een dateq. EDIT : de synq smx 2 schijnt ook een heel fijn mixertje te zijn
User edit by MaxvEck on 08-10-2006 @ 18:51:20 (47%)
Jer-E    posted on 01-11-2006 10:46
als ik het geld zou hebben zou ik persoonlijk voor een nuo 5 gaan :D
geweldig ding al ben je er aan gewend :D
BURN    posted on 01-11-2006 11:22
Clearly a DJM-800

ice_frenzy    posted on 01-11-2006 12:23
ik zou voor de djm-800 gaan
echt vette mixer
je hebt zat aan effecten etc..
maar niets is overbodig Happy, laughing
montoya    posted on 01-11-2006 13:27
ik zou voor een dateq vibe gaan heb er nog 1 staan voor een leuke prijs en in combi met een efx 500 of 1000 heb je een super setje
User edit by montoya on 01-11-2006 @ 13:27:57 (2%)
emre90    posted on 01-11-2006 15:47
Wat dachten julie van de xone 62 met een efx 500 erbij(tweede hands). Dat wil ik gaan doen.
MauriceForge    posted on 01-11-2006 17:17
goeie combinatie..........ik zou mijn keuze beperken tot een X92 of een djm 800 die uitvoerig testen naar wat je zelf het lekkerst vind, en dan een keuze maken

This is an old Topic

No new postings for 6.606 days.
 Post CommentThat would be 220.2 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

79 Users online: 18 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 32.158
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.999.637

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy