advies mengtafel. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 07-10-2006 13:30
ik weet dat hier al tientallen topics over zijn maar ik heb toch liever effe persoonlijk advies.

ik heb nu 2 CDJ800MK2's van Pioneer en die bevallen me prima.
maar nu wil ik mijn mixer gaan vervangen. omdat ik nu een behringer PA tafel heb. deze vind ik niet echt makkelijk werken. geen crossfader enz.

ik wil het volgende er op hebben zitten.
- minstens 4 kanalen.
- crossfader
- 3 EQ kanaal
- als er geen FX in zit een Send en Return
- geen knopjes aan de voorkant want hijn word wel geflightcased.

mijn budget ligt rond de 1100 euro zonder FX (dan neem ik er een EFX500 bij) of met FX 1500 euro ongeveer (mag iets meer of iets minder).

What do you think about advies mengtafel. ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 07-10-2006 13:41
pioneer djm-800 is wel wat meer dan je richtprijs
of pioneer djm-600
of pioneer djm-500 is ver onder prijs
is meschien wel wat:D
User edit by RenéKuppens on 07-10-2006 @ 13:49:14 (100%)
PatrickBeuken    posted on 07-10-2006 14:33
Poster: dennisv
- geen knopjes aan de voorkant want hijn word wel geflightcased.

Een stolpcase is ook een mogelijkheid Happy, laughing
Jorrit    posted on 07-10-2006 14:36
Poster: Dj-RK
pioneer djm-800 is wel wat meer dan je richtprijs
of pioneer djm-600
of pioneer djm-500 is ver onder prijs
is meschien wel wat:D

weet je, er zijn meer DJ product fabricanten op deze wereld naast Pioneer. De DJM-600 zou voor mij persoonlijk al afvallen, als je voor minder geld, een mixer hebt die eigenlijk hetzelfde kan, maar recenter is en van betere kwaliteit... ben je toch gek als je een DJM-600 koop, alleen voor het logo?
greup    posted on 07-10-2006 14:42
waarom de djm 600 kwalitatief gezien geen goede keus meer is, is al Veelste vaak uitgelegt op dit forum.

Met jou prijs kom je in het rijtje van Elcer nuo 5, A&H xone's en Pioneer djm 800.

Over al deze mixers lopen al meerdere topics.
Laidback    posted on 07-10-2006 15:45
Poster: Jorrit

weet je, er zijn meer DJ product fabricanten op deze wereld naast Pioneer. De DJM-600 zou voor mij persoonlijk al afvallen, als je voor minder geld, een mixer hebt die eigenlijk hetzelfde kan, maar recenter is en van betere kwaliteit... ben je toch gek als je een DJM-600 koop, alleen voor het logo?

ben het helemaal met je eens jorrit..!

zou je beter kunnen kijken voor de>
Denon X1500
       of
Ecler Nuo 5

vallen binnen het rijtje

een Xone92 ligd zo rond de 15/1600 euro  even als een djm-800.
de Denon X1500 is een hele leuke mixer!! en ligd zo rond de 800 euro..

even een aantal specs..
Geavanceerde functies:

• Matrix mixen.. De acht ingangen zijn vrij toewijsbaar aan alle kanalen. Hiermee is het bijvoorbeeld mogelijk dezelfde bron met meerdere effecten te mixen.
  • Flex Fader – 45 mm professionele Cross Fader met Tension Torque Adjustment –Lineaire Contour Control –Roestvrijstalen schuifrails -Torque weerstandaanpassing 0 tot 50 g/cm
  • Sampler (cd-kwaliteit) maakt gebruik van de audio van elk van de zes mixerbronnen (Ch 1/2/3/4, Mic, Master) met Loop, Reverse Loop, Stutter, Single Playback en A-B Trim en totale pitch controle tot ±100%.
  • Interne digitale effecten Delay, Echo1, Echo2, Filter 1, Filter 2, Flanger, Auto Pan, Trans, en Key % voor Ch1/Ch2/Ch3/Ch4/Main Mic/Master –Allemaal met PFL optie en Dry/Wet mix controle knop
  • 3-weg BPM Counter - Auto/TAP/Manual Input –ontwikkeld om te zorgen dat de ingebouwde effecten altijd exact met de beat worden gesynchroniseerd.
  • Cross- en Channel-Fader Start behoren tot de mogelijkheden en zijn compatibel met alle Denon DJ's cd/mp3-spelers, maar ook met die van andere merken.
  • Constant digitaal uitgangssignaal: 44,1kHz, SPDIF Met de DN-X1500S kan direct op cd-r of harde schijf worden opgenomen via de coaxiale digitale uitgang.
  • Stereo Send-/Returnaansluitingen voor externe effectprocessor. Externe en interne effecten kunnen tegelijkertijd gebruikt worden.
  • 3-bands EQ (in/uit te schakelen) met parametrische frequentie regeling.
  • Main Mic- en Aux Mic-ingangen (Neutrik Combo en 1/4"Winking my eye met Main en Aux/Sub-niveauregelaar en EQ.
  • Alle ingangskanalen kunnen vooraf worden aangepast aan de uitgangsniveau meter, waardoor fades soepel in elkaar overgaan.
dit is toch wel heel veel moois voor 800 euro! Happy, laughing

de Ecler Nuo5 is iets duurder.. Ligd rond de 1000 euro..
of je veel meer krijgd.. ik denk het niet!

een paar pics..

Achterkant>

en de specs..:

• 5 x Stereo Channels
  • Balanced XLR Outputs
  • 4 x Phono, 6 x Line, 1 x Aux, 1 x Micro inputs
  • Signal present (SP) and Peak monitoring per channel. Dedicated PFL VU-Meter
  • 3-band "Cut" EQ with extra large rotary knobs, and "Bass Off" switch per channel
  • VCA 60mm faders with curve selector
  • Eternal Magnetic crossfader (5 year warranty) with cut-in time and shape adjustments
  • Talk over feature
  • Internal beat synchronized sound processors with LFO, Manual HP filter, Manual LP Filter, Delay, Reverb, Pitch, Flanger, Phaser, Filtered Echo (Band Pass Delay), Echo Reverb and Flanger Echo
  • Optimized effect control panel: FX Send per channel, Master FX Level, Time/Beat, Parameter, FX Mix Slider (Wet/Dry), FX Cue
  • USB Port for Edi:Lab software remote control
  • Internal switching oversized power supply with universal input: 90V - 260V
  • Optional Rack Kit available
  • Midi Clock and Midi Start/Stop functions
  • Dimensions: 320 x 80 x 370mm (W x H x D)

• Bijde hele goede mixers!
    en ze vallen ook bijde in je budget..
    er zitten ook in bijde Effecten! Happy, laughing

Suc6 met je keuze!
    User edit by Laidback on 07-10-2006 @ 15:48:22 (55%)
    greup    posted on 07-10-2006 16:00
    Nou, om nou met een denon aan te komen vind ik een beetje jammer....

De denon kent namelijk nogal wat probleempjes heb ik me laten vertellen. Zo zijn er eerst een aantal updates nodig om dat ding fatsoenlijk te kunnen laten klinken.

Ook zal de fader kwaliteit, op de crossfader na niet heel veel beter zijn dan die van de pioneer djm 600. 

Ook is de denon gewoon weer, zoals de meeste denons, erg onoverzichtelijk.

Nee, als je een budget van 1500 euro hebt, ga dan niet voor een denon.

De elcer kost je niet veel meer maar zit zoveel beter in elkaar! Kwalitatief, als kwa overzichtelijkheid.

De xone's zijn mixer waar je van moet houden... Ik persoonlijk ben daar geen fan van.

Als je nou echt geld wilt gooien... dan de pioneer djm 800. Overzichtelijk, compleet, en kwaliteit. Hij bied je alle functies die je als creative dj wilt hebben. Alles is simpel te bedienen. De headroom en geluidskwaliteit is gewoon top, en hij is heel mooi om te zien .

RenéKuppens    posted on 07-10-2006 16:22

Snap ik ik geef alleen aan waar ik eens na zou gaan kijken...
    aangezien ik pioneer een fijn merk vind is dat meestal waar mijn keuzen op zal vallen... maar dat wil niet zeggen dat dat ook altijd het geval is...
    tairip    posted on 07-10-2006 17:18
    Voor 1500 heb je ook een Pioneer DJM-800! En top kwaliteit mixer met effecten en een filtersectie!

De Xone 62 is voor 999.- ook een hele mooie mixer met een vette filterbak!

robbert    posted on 07-10-2006 17:25
    Ik heb laatst ff gemixt op de djm-800 en ik moet zeggen dat het echt lekker werkte.. De overzichtelijkheid en het gevoel zijn top, evenals de headroom. De filters waren gewoon om te zoenen!
    User edit by robbert on 07-10-2006 @ 17:26:11 (8%)
    barthawk    posted on 07-10-2006 17:26
    Poster: tairip
    De Xone 62 is voor 999.- ook een hele mooie mixer met een vette filterbak!

idd dit is een hele brute bak...

Twello    posted on 07-10-2006 17:31
    de dateq vibe is trouwens ook 1000 euro... daar hoor ik ook niks meer over?
    robbert    posted on 07-10-2006 17:47
    Ja dat heeft Dateq zich zelf aangedaan door de bekende software fouten..
    Desist    posted on 07-10-2006 18:02
    Ik zou als ik jou was maar doorsparen voor een djm 800.
    het werkt zo gruwlijk fijn. Ik heb hem nu maar 1 dag maar het is nu al geweldig en idd wat robbert al zei hij is heel overzichtelijk en die filters zijn zo perfect .
    Dus spaar maar even door want je hebt er lang plezier van.
    tairip    posted on 07-10-2006 18:07
    Poster: robbert

Het is inderdaad waar dat er een fout in de software van de Dateq zit/zat ik weet niet of ze dit inmiddels verholpen hebben, er zit/zat een tik in de effectenbak!
    tairip    posted on 07-10-2006 18:08
    Poster: Cavellow
    Ik zou als ik jou was maar doorsparen voor een djm 800.
    het werkt zo gruwlijk fijn. Ik heb hem nu maar 1 dag maar het is nu al geweldig en idd wat robbert al zei hij is heel overzichtelijk en die filters zijn zo perfect .
    Dus spaar maar even door want je hebt er lang plezier van.

DoorsparenConfused? Hij had toch 1500 te besteden? Daarvoor kan je een DJM-800 kopen!
    greup    posted on 07-10-2006 18:20
    Poster: Twello
    de dateq vibe is trouwens ook 1000 euro... daar hoor ik ook niks meer over?

dateq heeft een filter en een lay-out probleem.
    Dat is helaas niet in goede handen gevallen bij de gebruikers, en daarom zal je van de vibe ook niets meer horen..
    Jorrit    posted on 07-10-2006 18:38
    Dat filter bug'je' is eruit.
    Laidback    posted on 07-10-2006 20:16
    Poster: robbert

...

Dat filter bug'je' is eruit.

Jep.. dat had ik ook gehoord.. dat het bugje er onderhand helemaal uit is.. en dat de Filter knop gewoon weer op Off gezet kan worden Happy, laughing :P
    neutje    posted on 08-10-2006 11:56
    ik heb de dateq vibe,
    en ik kan je melden dat dat bugje er inderdaad uit is.
    ik vind het een hele fijne mixer.
    de faders gaan echt lekker soepel.
    en als je een beetje met de filters overweg kan dan kan je echt vette dingen doen.
    en hij voldoet aan bijna alle eisen van dennisv alleen zit het aan en uitknopje aan de achterkant.

hij heeft send& return

3 eq per kanaal

4 kanalen

en crossfader

Thomz    posted on 08-10-2006 13:54
    ALs je niet wil doorsparen, moet je gewoon een Nuo 5 kopen, hele leuke mixer met een goede kwaliteit en vele (leuke) mogelijkheden.

Maar spaar je door (wat ik aanraadt) ga best voor de djm-800, zou die alleen al kopen voor zijn harmonic tunes Winking my eye

Camino    posted on 08-10-2006 13:57
    wat heeft iedereen het over doorsparen? hij zei toch dat hij 1500 euro had...
    Thomz    posted on 08-10-2006 13:59
    Poster: DeafDJ
    wat heeft iedereen het over doorsparen? hij zei toch dat hij 1500 euro had...

Hij had maar €1100:

mijn budget ligt rond de 1100 euro zonder FX (dan neem ik er een EFX500 bij) of met FX 1500 euro ongeveer (mag iets meer of iets minder).
    Camino    posted on 08-10-2006 14:02
    Ja idd.... dat zeg ik toch? een DJM800 heeft effecten en is 1500 en een A&H heeft filters (soort van effecten) kost even veel.... das toch binnen z'n budget of kijk ik zo scheel?
    greup    posted on 08-10-2006 14:03
    Mij dunkt, maar dat is mijn persoonlijke blik op deze kwestie dat je helemaal gelijk hebt hoor deafdj....

Maar misschien weet niet iedereen wat FX is?
    IbiziX    posted on 08-10-2006 14:09
    Reloop RMX-40 BPM (zonder effecten)
    Reloop RMX-40 DSP (met effecten)

dit ligt ver onder je bedget maar dit is waarschijnlijk wat je zoekt Winking my eye
    Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
    Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

166 Users online: 2 Guests (164 Unknown)
    Pages generated today : 8.775
    Most visitors online this month : 217
    Lifetime Pageviews since 2003 : 231.102.664