Beste 3 Kanaals mixer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twello    posted on 11-09-2006 19:52
Hallo iedereen

Ik vraag mij al een tijdje af wat nou de beste 3 kanaals mixer is. Omdat een 4 kanaals mixer altijd een te hoog budget is. En waarom zou je 4 kanalen nodig hebben als je alleen met cd's draait?

Dus hier een kleine selectie van 3 kanaals mixers (voeg toe als ik er 1 vergeten ben)
Welke is de beste? (geld speelt geen rol)

Dateq XTC
Xone 32
Stanton M.304
Numark DXM-09
Elcer Nuo 3
Vestax PCV-275
Rane Empath
Reloop RMX-30 BMP

User edit by Twello on 11-09-2006 @ 20:05:40 (8%)

What do you think about Beste 3 Kanaals mixer ??

Vote :   

Reemz    posted on 11-09-2006 19:58
Je bent de Reloop RMX30 en de BPM versie vergeten

Deze mixer is namelijk kwalitatief ook erg goed voor zijn prijs.
Thomz    posted on 11-09-2006 19:58
Denk dat je de Rane Empath zeker aan het lijstje mag toe voegen.

Wout-r    posted on 11-09-2006 20:02
Poster: Phenix
Je bent de Reloop RMX30 en de BPM versie vergeten

Deze mixer is namelijk kwalitatief ook erg goed voor zijn prijs.

inderdaad ,, ik heb hem ook en ik ben er erg blij,, kwil niet zeggen dat hij de beste is maarja
Twello    posted on 11-09-2006 20:04
Poster: Wout-r

inderdaad ,, ik heb hem ook en ik ben er erg blij,, kwil niet zeggen dat hij de beste is maarja

dat is idd zo ja... alleen het gaat hier om de kwaliteit niet om de prijs... maar ik zal hem erbij zetten maar welke vind je nou het beste dan?

EDIT: Ik heb ff op internet gekeken en die rane is echt vet vooral die verzie met die rotary dingen

User edit by Twello on 11-09-2006 @ 20:07:09 (38%)
Wout-r    posted on 11-09-2006 20:07
Poster: Twello

dat is idd zo ja... alleen het gaat hier om de kwaliteit niet om de prijs... maar ik zal hem erbij zetten maar welke vind je nou het beste dan?

dat durf ik echt niet te zeggen, want ik heb alleen nog maar op een Gemini Ps 626i (Jaja ook een 3-kanaals Winking my eye) en een rmx 30 gedraait dus ik heb verder geen ervaringen met anderen
dancedimension    posted on 11-09-2006 20:10
ik vind het nogal moeilijk, de dateq, ecler en de Xone zijn allemaal super. Dateq staat vooral bekend dat het alles kan hebben, een biertje en daarna nog 30 jaar lang doormixen. De ecler nuo 3, ik vind dit een gigantisch mooie mixer, (heel de nuo serie btw), heb de nuo4, en nuo5 wel is mee gemixed, de nuo 4  heeft midi.. dah is het grote verschil qua functies tussen de nuo 4 en 3, en natuurlijk een kanaaltje minder. De componenten zullen ook vast wel identiek zijn. Daarnaast heb je de xone, de geluidskwaliteit is subliem, maar dat ook van de ecler en xtc. Ik zelf zou hierin geen keus kunnen maken, zal vooral veel uitprobere in winkels worden want qua kwaliteit staan ze verhoorlijk dichtbij.
Day-One    posted on 11-09-2006 20:49

VETTE SHIT MAN!!!!!!
Thomz    posted on 11-09-2006 21:32
Die Rane is echt super, heeft juist redelijk stroeve faders. Maar is echt zlig om mee te mixen, mag ook voor dat geld :p
djdinaio    posted on 11-09-2006 21:36
Nog vergeten: Vestax PMC-CX
User edit by djdinaio on 11-09-2006 @ 21:37:12 (76%)
Camino    posted on 12-09-2006 01:09
Poster: dancedimension
Dateq staat vooral bekend dat het alles kan hebben, een biertje en daarna nog 30 jaar lang doormixen.

Ik denk dat de lange faders ook wat met de populariteit te maken heeft van de Dateq, gezien dat dat vrij ongewoon is in deze klasse mixers. Die rotary van rane had ik nog nooit gezien... best wel vet geval! Maar een absolute beste is er niet; dat hang van je stijl af en welke toepassingen je voor je mixer in gedachten had. De Nuo3 kan je als je produced of digitaal gebruikt met MIDI integreren, volgens mij de enige 3 kanaals mixer die dat kan, terwijl als je gewoon draait de filter op de A&H heerlijk is....
_Ivan_    posted on 12-09-2006 07:28
Ik denk dat het ook een beetje met je persoonlijke wensen heeft te maken wat je er het mooist vind uitzien, en wat voor functies je zoekt.
Feel&.Celebrate.Life!
Day-One    posted on 12-09-2006 10:22
Poster: _Ivan_
Ik denk dat het ook een beetje met je persoonlijke wensen heeft te maken wat je er het mooist vind uitzien, en wat voor functies je zoekt.

sorry _Ivan_ ik kijk niet of het mooi uitziet of niet !! één ding is zeken wat een grote lompe (draai) knoppen! maar wat een zalig ding om mee te werken!!
lrfist    posted on 12-09-2006 11:44
ik doe ook turntabling en dan zijn die draaischroeven (ja echte schroeven!!!) niet zo handig vrees ik.

welke mixer je koopt is natuurlijk ook afhankelijk van welke soort muziek je draait.

hiphop en d&b zou ik tog voor korte faders opteren. als je housemixen of trancemixen wil maken met lange overgangen zou ik ook voor de langere faders gaan, ofwel voor die draaischroeven :P
Day-One    posted on 12-09-2006 12:37
Poster: lrfist
ik doe ook turntabling en dan zijn die draaischroeven (ja echte schroeven!!!) niet zo handig vrees ik.

welke mixer je koopt is natuurlijk ook afhankelijk van welke soort muziek je draait.

hiphop en d&b zou ik tog voor korte faders opteren. als je housemixen of trancemixen wil maken met lange overgangen zou ik ook voor de langere faders gaan, ofwel voor die draaischroeven :P

korte of lange fades....niet echt mee eens moet ik zeggen.. je kan met vol.Fades als cross fades in/uitmixen lang of kort hang van je mix af hoe lang je die wil inhouden (uitmixen) maar niet speciaal lange fades.
_Ivan_    posted on 13-09-2006 08:25
Poster: Day-One

korte of lange fades....niet echt mee eens moet ik zeggen.. je kan met vol.Fades als cross fades in/uitmixen lang of kort hang van je mix af hoe lang je die wil inhouden (uitmixen) maar niet speciaal lange fades.

T'is je persoonlijke keuze denk ik wat je fijn vind de een vind lange faders fijn en de ander korte faders
Feel&.Celebrate.Life!
RoyBeware    posted on 13-09-2006 10:25
Ik ben ook opzoek naar een goede 3 kanaals mixer.

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Ecler Nuo 3/4 of de Xone: 32
Thomz    posted on 13-09-2006 14:22
Poster: Roy-776
Ik ben ook opzoek naar een goede 3 kanaals mixer.

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Ecler Nuo 3/4 of de Xone: 32

Wil je een "basic" mixer ==> Nuo
Wil je wat meer (lees: filters) ==> Xone

Zo simpel is het Winking my eye
the-melody    posted on 13-09-2006 14:30
De xone zou ik persoonlijk niet nemen omwille van de gain's die op de achterkant staan...
greup    posted on 13-09-2006 14:38
Poster: the-melody
De xone zou ik persoonlijk niet nemen omwille van de gain's die op de achterkant staan...

Daar kun je wel iets aan doen hoor..
the-melody    posted on 13-09-2006 14:40
Poster: greup

Daar kun je wel iets aan doen hoor..
 Ja ok daar heb je een punt. Maar als ik een mixer koop dan ga ik me echt niet bezig houden met hem te veranderen, garantie kwijt te zijn(lijkt me) en (mss) dat ie helemaal niet meer werkt.
ScottB    posted on 13-09-2006 17:35
Toch jammer dat Pioneer niet een 3-kanaals mixer heeft, mss een idee ? Happy, laughing

User edit by ScottB on 13-09-2006 @ 17:36:17 (33%)
Twello    posted on 13-09-2006 17:48
ja idd een mix van de DJM-909 en de DJM-800
ScottB    posted on 13-09-2006 18:49
ja idd een mix van de DJM-909 en de DJM-800

ja een soort DJM-808 ofzo :P
Winston    posted on 14-09-2006 00:30
Welke is de beste? (geld speelt geen rol)

Dateq XTC
Xone 32
Stanton M.304
Numark DXM-09
Elcer Nuo 3
Vestax PCV-275
Rane Empath
Reloop RMX-30 BMP

Geld speelt altijd een rol. Ik heb verhaaltjes gelezen over arabische playboys die met een heleboel olie dollars naar de Porsche fabriek gaan en vragen dat een wagen moet worden geleverd precies in de kleur van de lipstick van hun vriendin.

Je zou dus met een heleboel geld je eigen mixer kunnen laten ontwikkelen door een gerenomeerd bedrijf.

Trouwens was Zabiela betrokken bij de ontwikkeling van de DJM-800. Vestax werkte volgens specs van Carl Cox of zo en zo zijn er nog wat voorbeelden.

Allen & Heath doet op aanvraag van bepaalde grote namen ook aanpassingen aan hun Xone mixers.

Dus als geld echt geen rol speelt heb je voldoende mogelijkheden.

In principe hebben al de mixers die je noemde een goede prijs kwaliteit verhouding. Dus je moet ze beoordelen op hun specs. Kies dan voor de mixer die het beste bij je draaistijl past.

Als je meer van mij wil moet je dus iets over je draaistijl vertellen.

Tic Toc
Twello    posted on 14-09-2006 17:10