Review: JB Systems Beat 6
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thomz    posted on 31-08-2006 00:27
JB Systems - Beat 6

De Beat 6 is het 19" broertje van de wel beruchte Beat 4. Enige verschil tussen deze 2 is de maat en een kanaal en een master erbij. Hoe deze mixer me bevalt lees je nu.

Looks

De beat 6 is nogal een redelijk lomp geval als ie niet ingebouwd is, maar ondanks dat vind ik hem er nog redelijk fraai uitzien (de mk2 versie vind ik er dan minder mooi uitzien). Deckplate is zilverkleurig met donker grijskleurige afdruk (voor wie dit nog niet wist).
Wat me ook direct opvalt is als je 2 verschillende kanalen hebt geselteerd bij de BPM counter, dat er dan ledjes beginnen branden boven de crossfader. Nut hiervan? Nou, dat zie je straks wel
Click for a pic

Functies

De Beat 6 is een redelijk basic mixer, maar als je een beetje waar voor je geld wil weet je dat je niet meer kan verwachten.

Wel we beginnen bij de equalizer, hiervan was ik best geschrokken, had echt niet verwacht dat ie zo mooi en muziekaal zou klinken. Vind het juist spijtig dat ie niet helemaal killt, al is dat een persoonlijke voorkeur.
De faders zijn heel solide, maar durven af en toe wel eens een kraakje te lossen :p, al valt dit nog goed mee.
Dan is er de nogal kleine headroom waarover ik wat negatiever sta. Deze is echt heel snel overstuur, geef een kwartdraai aan je gain en je geluid is helemaal om zeep.
We hebben dan nog een uitgebreide talkover, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.
De BPM counters zijn gewoon in één woord WAARDELOOS, vb. je zet een plaatje op en zet je BPM counter op en dan krijg je: 155 -> 96 ->133 -> 134 -> 133 -> 140 en ga zo maar door...    Dan komen we weer bij onze ledjes, dus je zet beide BPM counters aan en laat een plaatje spelen, wanneer beide BPM's niet gelijk lopen branden er 2 rode ledjes, lopen ze bijna gelijk dan branden er 2 oranje ledjes, loopt de BPM gelijk dan brand er een groen ledje. Al kan je je voorstellen dat dit langs geen kanten werkt.
Als laatste hebben we nog een zeer duidelijke VU meter per kanaal, welke ik zeer handig vind, omdat zo direct te zien is of je gain niet te hoog/laag staat.

Aansluitingen

De Beat 6 heeft 2 of 1 inputs per kanaal waaronder 2X phono, 4X Line, 1X mic (met talkover: 2) 1X Tape, 1X Tuner en 1X Video. En dan nog 3 outputs: 2masters en 1 record. Aansluitingen genoeg dus .
click for a pic

Conclusie

Wel, de Beat 6 is de perfecte mixer voor de  beginnende dj. Al geef ik toe dat er voor het geld betere/leukere mixers zijn dan deze.
Dus zoek je een mixer van ong €200 probeer dan deze ook zeker eens uit!

Rating:

Looks  ++++-
Mogelijkheden  ++++-
Kwaliteit  +++--
Prijs / Kwaliteit  ++++-
Algemeen  ++++++++-- (we ronden af naar boven :p)

What do you think about Review: JB Systems Beat 6 ??

Vote :   

Thomz    posted on 31-08-2006 00:35
Next review: Sennheiser HD212
emre90    posted on 01-09-2006 10:35
Ik weet mischien niet veel over mixers maar waarom staat er Synq bij de JB Systems - Beat 6?

User edit by emre90 on 01-09-2006 @ 10:35:40 (2%)
DJ_Inspiration    posted on 01-09-2006 10:40
Omdat dat maar een sticker is die erop geplakt is Winking my eye
Thomz    posted on 02-09-2006 11:38
Ik zei ter info welke men volgende review werd.

Thomz    posted on 02-09-2006 13:07

Jullie mogen natuurlijk ook altijd zeggen wat jullie van men review vinden Winking my eye
Rens    posted on 02-09-2006 13:20
Ik ben het helemaal met de review en jou eens :P. De BPM-counter klopt idd voor geen meter :S. Heb hem zelf namelijk ook :D

Cheers, Rens
W.i.M    posted on 02-09-2006 14:50
Ik heb toch een schoonmaak actie gehouden omdat hier een discussie werd gehouden wanneer je wel en niet een review mag maken. Als iemand deze discussie verder wilt voeren maak maar een nieuw topic aan maar laten we hier verder discusseren over de review van de topicstarter.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
_Ivan_    posted on 02-09-2006 18:03
Waarom in godsnaam 1x Video?WOW
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 02-09-2006 @ 20:14:35 (19%)
Thomz    posted on 02-09-2006 18:27
TV staat niet bij de ingangen, maar er staan idd rare ingangen bij zoals video, tuner, ... maar ze werken als line-in dus het kan me eig niet schelen hoe de ingangen heten.
_Ivan_    posted on 02-09-2006 20:15
Poster: Thomz
TV staat niet bij de ingangen, maar er staan idd rare ingangen bij zoals video, tuner, ... maar ze werken als line-in dus het kan me eig niet schelen hoe de ingangen heten.

k'bedoelde VideoWinking my eye...
Is er iemand die me kan vertellen wat het nut is van deze uitgang?
Feel&.Celebrate.Life!
Dj_Fantasy    posted on 02-09-2006 20:23
Hoe denk je de beelden te kunnen mixen met een DVJ?? met gewone rode en witte tulpjes??Winking my eye

dj2dj.nl
the-melody    posted on 02-09-2006 20:26
Daarvoor heb je gele tulp en een apparte mixer nodig d8 ik...
_Ivan_    posted on 02-09-2006 20:49
Poster: Dj_Fantasy
Hoe denk je de beelden te kunnen mixen met een DVJ?? met gewone rode en witte tulpjes??Winking my eye

Op de achterkant van dat mengpaneel zitten gewone tulp aansluitingenWinking my eye.
Feel&.Celebrate.Life!
Reind    posted on 02-09-2006 23:52
Poster: the-melody
Daarvoor heb je gele tulp en een apparte mixer nodig d8 ik...

Kleur maakt vrij weinig (zeg maar gerust niets) uit. DVJ-X1 heeft (en correct me if i'm wrong) een s-video uitgang en composiet uitgang. Beeld zul je dus door moeten sturen naar een video mixer, geluid stuur je door naar je eigen mixer.

Termen als video e.d op een beat 6 zeggen niets meer dan dat het een line ingang is. Overigens hoef je als eigenaar van een DVJ ook jezelf niet te martelen met een mixer van onder de 200€ Winking my eye
Thomz    posted on 03-09-2006 00:03
Heb vroeger nog €260 betaald voor die mixer
_Ivan_    posted on 03-09-2006 14:08
Poster: Thomz
Heb vroeger nog €260 betaald voor die mixer

Veel geldWinking my eye maar je bent er nog wel tevreden over?
Feel&.Celebrate.Life!
Thomz    posted on 03-09-2006 14:16
Ja, dat wel. Maar zou er zoveel geld niet meer aan hangen. Winking my eye
User edit by Thomz on 03-09-2006 @ 14:16:18 (2%)
Ghost-Andries    posted on 09-03-2007 16:55
voor de DVJ-X1 en DVJ-1000 aan te sluite met je een gele tulp gebruike bij mijn wete als je kijk op www.pioneer.be dan kun je afbeeldinge en instructies bekijke en daar zal het wel bij staan
jelektronic    posted on 09-03-2007 20:57
ik had de kleine broer (beat4) en daar klopte de bpmcounter ook helemaal niet, het kwan zelfs niet in de buurt. voor de rest ben ik er wel blij mee geweest als eerste mixer
HouseArrest    posted on 09-03-2007 22:01
Het is wel grappig, want bij mijn bpm counter op de beat 6 mkII zit 'ie er altijd 2 beats naast.
Verder een prima review gemaakt! Puik werk Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.639 days.
 Post CommentThat would be 221.3 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 34 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 29.998
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.702.950