De Beat 6 is het 19" broertje van de wel beruchte Beat 4. Enige verschil tussen deze 2 is de maat en een kanaal en een master erbij. Hoe deze mixer me bevalt lees je nu.
De beat 6 is nogal een redelijk lomp geval als ie niet ingebouwd is, maar ondanks dat vind ik hem er nog redelijk fraai uitzien (de mk2 versie vind ik er dan minder mooi uitzien). Deckplate is zilverkleurig met donker grijskleurige afdruk (voor wie dit nog niet wist).
Wat me ook direct opvalt is als je 2 verschillende kanalen hebt geselteerd bij de BPM counter, dat er dan ledjes beginnen branden boven de crossfader. Nut hiervan? Nou, dat zie je straks wel
Click for a pic
De Beat 6 is een redelijk basic mixer, maar als je een beetje waar voor je geld wil weet je dat je niet meer kan verwachten.
Wel we beginnen bij de equalizer, hiervan was ik best geschrokken, had echt niet verwacht dat ie zo mooi en muziekaal zou klinken. Vind het juist spijtig dat ie niet helemaal killt, al is dat een persoonlijke voorkeur.
De faders zijn heel solide, maar durven af en toe wel eens een kraakje te lossen :p, al valt dit nog goed mee.
Dan is er de nogal kleine headroom waarover ik wat negatiever sta. Deze is echt heel snel overstuur, geef een kwartdraai aan je gain en je geluid is helemaal om zeep.
We hebben dan nog een uitgebreide talkover, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.
De BPM counters zijn gewoon in één woord WAARDELOOS, vb. je zet een plaatje op en zet je BPM counter op en dan krijg je: 155 -> 96 ->133 -> 134 -> 133 -> 140 en ga zo maar door... Dan komen we weer bij onze ledjes, dus je zet beide BPM counters aan en laat een plaatje spelen, wanneer beide BPM's niet gelijk lopen branden er 2 rode ledjes, lopen ze bijna gelijk dan branden er 2 oranje ledjes, loopt de BPM gelijk dan brand er een groen ledje. Al kan je je voorstellen dat dit langs geen kanten werkt.
Als laatste hebben we nog een zeer duidelijke VU meter per kanaal, welke ik zeer handig vind, omdat zo direct te zien is of je gain niet te hoog/laag staat.
De Beat 6 heeft 2 of 1 inputs per kanaal waaronder 2X phono, 4X Line, 1X mic (met talkover: 2) 1X Tape, 1X Tuner en 1X Video. En dan nog 3 outputs: 2masters en 1 record. Aansluitingen genoeg dus

.
click for a picWel, de Beat 6 is de perfecte mixer voor de beginnende dj. Al geef ik toe dat er voor het geld betere/leukere mixers zijn dan deze.
Dus zoek je een mixer van ong €200 probeer dan deze ook zeker eens uit!
Rating:
Looks
-Mogelijkheden
-Kwaliteit
--Prijs / Kwaliteit
-Algemeen
-- (we ronden af naar boven :p)