Ik heb hier een cdj200 en een axis naast elkaar staan, ik denk dat ik dus een redelijk vergelijk kan maken.
Ik mix meestal niet zo heel veel dus meestal staat de mastertempo op beiden uit, ik moet zeggen dat er mij geen verschil qua mastertempo is opgevallen tussen beiden maar ik zal het eens testen met twee de zelfde cd's. Je kan bij de axis ook een andere pitch dan 0% voor de mastertempo kiezen.
De cdj200 heeft de naam en ook de looks (erg mooie speler), maar ik vind de axis toch wel een veel lekkerder cd speler om mee te draaien, het correctie gedrag vind ik veel fijner, ook voelt de jogwheel van de cdj200 vergeleken met de axis erg slap en goedkoop aan. Dat de pitch resolutie van de pioneer preciezer is klopt inderdaad en daar wint de pioneer weer, je kan met de axis echter prima mixen en mocht hij wat verlopen dan druk je een keer op de pitchbend knoppen. Zeker voor het geld zou ik voor axis gaan maar het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus testen is het advies