Master tempo cdj-200/ Axis 9
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max1984    posted on 13-08-2006 19:29
Ik ga een extra cd-speler kopen en ik ben er bijna zeker van dat het de Numark Axis 9 gaat worden. Ik zit alleen nog een heel klein beetje te denken aan de Pioneer cdj-200. Ik heb deze ooit uitgeprobeerd en ik dacht dat de master tempo wel heel goed was. Dit is het enige wat me nog kan overhalen. Dus weet iemand of er een groot kwaliteitsverschil zit tussen deze twee spelers wat betreft master tempo?

What do you think about Master tempo cdj-200/ Axis 9 ??

Vote :   

robbert    posted on 14-08-2006 09:57
De master tempo van de cdj-200 is inderdaad iets beter. Die van de axis doet het in 9 van de 10 gevallen wel goed, maar die ene keer klinkt het verschrikkelijk. Ik gebruik hem dan ook bijna nooit.
Winston    posted on 14-08-2006 14:32
Is mastertempo echt zo belangrijk voor je dat dat juist je zou overhalen?

Bij de CDJ-200 gaat het vooral om de nauwkeurigheid bij het beatmixen met een nauwkeurigheid van 0.02%. Verder nog wat leuke dingen z.a. slot in, een dot matrix display, loop en 3 efx.

Maar de Axis-9 heeft veel meer leuks te bieden.

Als je voor preciesie beatmixen en Pioneer kwaliteit gaat kan ik me voorstellen dat je voor de CDJ-200 kiest. Maar voor master tempo alleen?
Tic Toc
robbert    posted on 14-08-2006 15:37
Nee inderdaad master tempo is heel af en toe een handige optie, maar ik vind het niet echt belangrijk. Bij een kleine pitch verandering hoor je toch nauwelijks verschil.
Max1984    posted on 14-08-2006 18:20
Tenzij je veel gebruik maakt van grote pitchverschillen. En dat doe ik. Vandaar. Die pitchresolutie is inderdaad ook wel een goed punt, maar ik vind de axis verder veel completer.

Het valt me trouwens tegen in hoeverre de "master tempo technologie" is ontwikkeld. Je hoort altijd nog een duidelijk vervorming wanneer je boven de 3 á 4 procent pitcht. Dat moet toch beter kunnen...
soundcollector    posted on 14-08-2006 22:23
ja ik heb nooit een axis 9 getest dus ik kan niet zegge dat ie een slechte master tempo heeft, wat ik wel weet is dat ik twee cdj 200 heb en dat ik het altijd op heb staan, het is echt zalig je hoort geen stemvervorming of niets, het werkt echt verschrikkelijk goed

ik zou gaan voor de pioneer als je hierna kijkt
Max1984    posted on 14-08-2006 22:44
Poster: soundcollector

ik zou gaan voor de pioneer als je hierna kijkt

Maar dat kan je dus eigenlijk niet zeggen aangezien je de axis 9 niet gebprobeerd hebt

Maar goed, ik ga ze binnenkort beide proberen te testen.
Max1984    posted on 14-08-2006 23:46
Vervelend. Informatie over mindere kanten van een speler is moeilijk te vinden. Dat vermelden de fabrikanten dan weer niet
Dus weten jullie wat de pitchresolutie van de Axis 9 is? Weet bijna wel zeker dat dit gewoon 0.1 is, maar voor de zekerheid dan maar.
Winston    posted on 15-08-2006 00:49
Dat klopt inderdaad. De CDJ-200 scoort echt super met 0,02%. Handig als je vrij lange mixen wil doen zonder correcties.

Als je korte mixen doet en het niet erg vindt om bij te sturen bij langere is 0,1% al heel goed.

Tic Toc
Max1984    posted on 15-08-2006 18:45
Ok bedankt Happy, laughing Nu ga ik dus weer twijfelen. Zit nu ook naar de Denon dn-s 3500 te kijken....
Winston    posted on 16-08-2006 00:36
Dat is weer een klasse hoger dan eerder genoemde players.

Tic Toc
Jorrit    posted on 16-08-2006 00:40
Jep, als je zo gaat kijken kan je de CDJ-800Mk2 er net zogoed bijvergelijken.
Verdiep je ook eens in de bugs van de huidige firmware van de DN-S3500 (de updat zou er aan moeten komen...)
Max1984    posted on 16-08-2006 12:38
Heb ik al vergeleken. Denon voldoet meer aan mijn wensen.
Maar over wat voor bugs praten we dan?
riso    posted on 22-08-2006 15:41
Ik heb hier een cdj200 en een axis naast elkaar staan, ik denk dat ik dus een redelijk vergelijk kan maken.
Ik mix meestal niet zo heel veel dus meestal staat de mastertempo op beiden uit, ik moet zeggen dat er mij geen verschil qua mastertempo is opgevallen tussen beiden maar ik zal het eens testen met twee de zelfde cd's. Je kan bij de axis ook een andere pitch dan 0% voor de mastertempo kiezen.

De cdj200 heeft de naam en ook de looks (erg mooie speler), maar ik vind de axis toch wel een veel lekkerder cd speler om mee te draaien, het correctie gedrag vind ik veel fijner, ook voelt de jogwheel van de cdj200 vergeleken met de axis erg slap en goedkoop aan. Dat de pitch resolutie van de pioneer preciezer is klopt inderdaad en daar wint de pioneer weer, je kan met de axis echter prima mixen en mocht hij wat verlopen dan druk je een keer op de pitchbend knoppen. Zeker voor het geld zou ik voor axis gaan maar het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus testen is het advies

This is an old Topic

No new postings for 6.688 days.
 Post CommentThat would be 222.9 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 13 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 24.733
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.406.608