Koptelefoon (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomaz    posted on 29-07-2006 11:53
IK zoek een goede koptelefoon van maximaal €100

Ik dacht zelf aan de Numark PHX

wat vinden jullie?

What do you think about Koptelefoon ??

Vote :   

djCo-B    posted on 21-02-2007 14:35
ik heb gister de Reloop RH-3500 Pro LTD besteld. Morgen krijg ik hem binnen en kan ik hem testen. Ik heb er wel goeie dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd. In zn klasse schijnt het wel een van de betere te zijn. Hij kost bij de meeste winkels zo'n 69 eu
Pilli    posted on 21-02-2007 16:42
Poster: djCo-B
ik heb gister de Reloop RH-3500 Pro LTD besteld. Morgen krijg ik hem binnen en kan ik hem testen. Ik heb er wel goeie dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd. In zn klasse schijnt het wel een van de betere te zijn. Hij kost bij de meeste winkels zo'n 69 eu

Goede keuze,
Ik heb hem zelf ook al een maand of 2 (de normale versie, vind de LTD nergens op slaan).
Goedkoop maar toch een goede kwaliteit Happy, laughing

djmamo    posted on 21-02-2007 16:48
als je geluid en constructief een goede koptelefoon wilt hebben, dan moet je ff doorsparen en de sennheiser hd25 kopen.

dit is zeker de betere hf, naar mijn mening ook verweg beter dan de pioneer en de sony's omdat deze erg snel kapot gaan.

en de hd25 is onverwoestbaar, dit omdat er geen draaiende delen in zitten die kunnen breken.

en geluid technisch zou ik ook voor de hd25 gaan, hij zit wel op je oor maar hij weegt niks dus je merkt niet dat je hem op hebt.
het geluid is formidabel en veel zuiverder dan pio en sony, en ja heb het getest en heb dat geconcludeerd.

de hd25 kost rond de 180 euro, is veel geld maar in elk opzicht de beste die je kunt hebben, kan niet breken weegt niks en geweldig geluid.

je kan ook nog altijd voor de in-ear monitors gaan maar dat is weer totaal iets anders, en erg duur rond de 250 euro.

verder: kijk goed wat je wilt en wat voor jou de best keus is.

www.moonentertainment.nl
Lea_Phar    posted on 21-02-2007 19:08
Ik zou ff doorsparen voor de HD 25. Ik heb hem voor nog geen 170,- incl verz.kosten gekocht. Ben nog geen betere hp tegen gekomen
Mforge    posted on 21-02-2007 19:45
de hd is verkrijgbaar voor 145 euro...ex verzend.
Sandr    posted on 21-02-2007 20:16
Ik ben het volledig met Mamo en Lea_Phar een, heb de HD 25 zelf!

Play that funky music white boy....
MaD    posted on 21-02-2007 20:37
Ik heb de Reloop 3500 Limited (witte dus) al een aantal maanden. Heeft idd een goede geluidskwaliteit, sluit goed af, en is nog helemaal heel, kortom: een goeie koptelefoon voor ongeveer €70...
noadja.com /// aboveall.nl
barthawk    posted on 21-02-2007 20:50
Poster: Lea_Phar
Ik zou ff doorsparen voor de HD 25. Ik heb hem voor nog geen 170,- incl verz.kosten gekocht. Ben nog geen betere hp tegen gekomen

ben vorig jaar naar feedback toen geweest om die headphone te testen met die ene van technics de rpdh 1210 ofzo(die met die spiegels als oorschelpen :P) die sennheiser zat prima alleen von die oorschelpen toch wat klein...ben uiteindelijk voor de technics gegaan.
MoXeGy    posted on 21-02-2007 20:52
je bedoelt de Technics RP-DH1200?
Ik zit ook te denken om die hoofdtelefoon te kopen.
User edit by MoXeGy on 21-02-2007 @ 20:53:09 (42%)
barthawk    posted on 21-02-2007 20:53
Poster: MoXeGy
en wat vinden jullie van de Technics RP-DH1200?
Lijkt mij een headphone die tog evengoed is?

oja met deze had ik me getest...ik vond deze veel steviger en die grotere oorschelpen vond ik fijner...heb m nu een jaar...al in alle standen gevouwen...en hij is nogsteeds heel :D
Lea_Phar    posted on 21-02-2007 21:35
Poster: barthawk

ben vorig jaar naar feedback toen geweest om die headphone te testen met die ene van technics de rpdh 1210 ofzo(die met die spiegels als oorschelpen :P) die sennheiser zat prima alleen von die oorschelpen toch wat klein...ben uiteindelijk voor de technics gegaan.

Schelpen zijn idd klein,hierdoor sluiten ze goed af en hoef je hem niet zo hard te zetten. Scheelt je weer een gehoorbeschadiging
barthawk    posted on 21-02-2007 21:37
Poster: Lea_Phar

Schelpen zijn idd klein,hierdoor sluiten ze goed af en hoef je hem niet zo hard te zetten. Scheelt je weer een gehoorbeschadiging

ik zet m nooit hard.. iedereen zegt altijd wat staat dat ding zacht, maar hij sluit dan ook perfect af vinnik....
Cyspoz    posted on 21-02-2007 21:56
Wat vaak het verschil maakt is dat een hoop dj's mixen en daarbij koptelefoon en monitor gebruiken. Dus maar één oor afdekken met de koptelefoon. Voordal die dj's vinden het vaak fijn om zo'n technics origami geval te hebben wat alle kanten op kan bewegen. Vervolgens hoef je alleen maar een beetje rsi achtig je hoofd schuin te houden en dan kun je de oorschelp van de koptelefoon goed tegen je hoofd duwen zodat hij het omgevings geluid goed dempt. Op je andere oor staat je monitor en zo luisteren ze of de beats gelijk lopen.
Een andere manier is om gebruik te maken van de mogelijkheid op je mengpaneel (mits dit er op zit) om je cue signal en je master signaal te mixen op je koptelefoon. Je kan dan beide nummers door elkaar luisteren en omdat de koptelefoon dan standaard goed af sluit hoef je niet je hoofd zo rsi archtig schuin te houden. Deze dj's gaan vaak voor de sennheiser hd-25. Soms is het ook nog mogelijk om op het mengpaneel slit te gebruiken, dan komt aan één kant op je koptelefoon het cue signaal binnen en aan de andere kant het master signaal. In dat geval heb je nog meer het eerste scenario.
't is maar net wat je als dj fijn vind. Maar één ding is een feit, als je gebruik maakt van je koptelefoon zoals in het eerste scenario dan zal je hem een stuk harder moeten zetten en dan is het allemaal veel slechter voor je oren. Bovendien denk ik dat je met een koptelefoon helemaal op beter en zuiverder kan horen wat je op dat moment aan het cue-en bent. En dan is het dus ook zeer belangrijk dat een koptelefoon goed afsluit en een degelijke hoeveelheid geluidsdemping doet ten opzichte van het geluid om je heen.
MoXeGy    posted on 21-02-2007 22:02
ik hou altijd mijn koptelefoon op, op mijn mengpaneel zit gelukkig een draaiknopje zodat ik hem op ceu of op master kan zetten.
Ook heb ik het volume nooit hard staan maar gewoon dat ik alles netjes kan horen.
dus twijfel ik nog hard, en zal ze nog maar eens een keer goed testen Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 21-02-2007 @ 22:04:24 (8%)
barthawk    posted on 21-02-2007 22:16
ik hou altijd mijn koptelefoon op, op mijn mengpaneel zit gelukkig een draaiknopje zodat ik hem op ceu of op master kan zetten.
Ook heb ik het volume nooit hard staan maar gewoon dat ik alles netjes kan horen.
dus twijfel ik nog hard, en zal ze nog maar eens een keer goed testen Happy, laughing

idd daar wordt je een stuk wijzer van..iedereen kan hier lullen als brugman maar gewoon zelf uitzoeken is het beste!
Bastian    posted on 21-02-2007 22:21
je bedoelt de Technics RP-DH1200?
Ik zit ook te denken om die hoofdtelefoon te kopen.
  Dit is een erg lekkere koptelefoon, heb hem zelf ookWinking my eye Hij is wel een beetje zwaar maar ik heb hier niet zoveel problemen mee, erg lekker geluid en ook erg stevig!
MaD    posted on 22-02-2007 11:11
Ik heb de reloop RH-3500 en ben er zeer tevreden over. Goed geluid, sluit goed af en hij is ruim onder de 100 euro
noadja.com /// aboveall.nl
MrDjM    posted on 23-02-2007 00:19
Poster: Zuur
Als je onder de 100,- euro wil blijven zou ik nu niet meer voor de Stanton Pro 2000 gaan, maar voor de Stanton Pro 3000.
Het geluid is beter, vergelijkbaar met de Sony V700. Hij is sterk, dan bedoel ik natuurlijk versie 3

Ben nieuw hier, maar al wel een tijd bezig met dj gear en muziek (8 jaar terug met blokker spul begonnen..) en ben het niet eens met de mening over de Sony (als jij die goed vind klinken..)

Ik heb sinds een tijdje de Reloop Rh-3500 ik moet zeggen dat ik bijna alles heb geprobeerd (bij Bax.. goede service!) en deze was gewoon de winnaar.
Alleen de Pioneer en de Denon headphone zijn beter, maar klinken beide anders overigens. Alle kopiën van de Pioneer zijn niks bij deze Reloop (de Akiyama is wel goed en erg stevig!! tov de rest, maar heeft wat mindere hoge tonen anders was hij top!) en de kopiën van Jb-Systems en Reloop zijn zo slecht dat de Reloop zelfs afbrak nog voordat ik hem op mn hoofd had. Ik had hem pas 5 cm uitgebogen! de Jb-Systems klinkt overigens het beste, maar dan moet je die echt zacht houden want hij vervormd zo snel! 3000 mW nowh wayeerder 50 mw tot vervorming...

De Reloop RH-3500 is gewoon goed!, zit echter wel strak net zoals de technics, maar dat is ook te lezen op about dj.
De 175 euro kostende Sony headphone benaderd de Reloop bij verre na niet, en zeker voor die prijs. Op Ebay koop je hem echter voor 35 en dat is die dan nog wel waard (als reserve). 
De Sony ziet er mooi uit en dat geld ook voor de constructie en het draagcomfort (dat bij de Reloop minder is omdat hij zo strak zit en met bril op is dat op een gegeven moment irritant als je hem niet alleen voor voorbeluisteren enzovoorts gebruikt), maar het geluid dat klinkt nergens naar.... zeker zonder eq en wie heeft die nou op z'n cue uitgang....  Er zijn als het goed is maar 2 of 3 mengpanelen op de hele wereld die dat hebben... dus niet kopen dat ding weggegooid geld...

Standaard moet een headphone dus al goed klinken, het liefst neutraal. Dan ga je voor de Denon (maar die zit netzoals de Pioneer boven budget), oftewel de duurtse Audio Technica maar dan met ander logo, wil je iets meer klank kleur dan ga je voor de Pioneer en wil je max 100 euro uitgeven dan ga je voor de Reloop RH-3500. Met het geluid van de Stantons heb ik zelf geen ervaring, maar die zijn duurder dan de Reloop, maar zullen nooit beter zijn zeker niet als ik jouw mening moet geloven in vergelijking met de Sony, en zijn zowiezo minder stevig. Ook versie 3 is nog steeds niet zo betrouwbaar en garantie op dat punt heb je niet meer...

Overigens is mijn andere Dj Gear o.a. een mengpaneel van Gemini, de Fx-7000 en maak ik gebruik van twee Akiyama Cdx-Mp300 (eindelijk goed werkende cd-spelers want de versie zonder mp3 heeft mee veel problemen bezorgd!)
HouseArrest    posted on 23-02-2007 09:09
Poster: MrDjM
Alleen de Pioneer en de Denon headphone zijn beter,

En de hd-25 natuurlijk
Laidback    posted on 23-02-2007 09:39
ik heb zelf :
RP-DH-1200 (Heerlijk!!.. super geluidje, en zit ook lekker! Happy, laughing )
SE-450 > Nothing Beats The Pioneer Oude Garde!. ben nu opzoek naar nieuwe Speakertjes / drivers.. zogouw ik die heb,, zal hij weer veel gebruikt gaan worden..

en ik zit te tweifelen aan de HD-25,, ik heb em even getest, maar wat een geluid WOW
en hij is zoooo licht!.. je zou em bijna vergeten af te doen na het draaien,, omdat je haast niet merkt dat je een HP op je hoofd heb!! Happy, laughing

tis een aardige aaschaf prijs, 180 euro,.. maar ik verzeker je dat je er heel wat voor terug krijgd!
en tevens een simpelere HP kan gewoon niet,, de HD-25 is (bijna) uit 1 brok gesneden!.  kan er ook minder stuk gaan,, zeker onverwoestbaar dus!

voor mensen die een RP-DH1200 willen,, Kopen die handel!!
je krijgd er geen spijt van! Happy, laughing Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

99 Users online: 12 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 50.926
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.300