Koptelefoon (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomaz    posted on 29-07-2006 11:53
IK zoek een goede koptelefoon van maximaal €100

Ik dacht zelf aan de Numark PHX

wat vinden jullie?

What do you think about Koptelefoon ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 29-07-2006 12:07
jb-systems hp2000 pro is wel aan teraden en heel goedekoop 32 euro
maar ik vind de numrak phx zeker ook aanteraden:D
robbert    posted on 29-07-2006 12:11
De stanton djpro-2000 geeft goed geluid voor een behoorlijke prijs. Zelf heb ik de djpro3000 en daar ben ik ook echt over te spreken.

Maar zoek ook maar eens door het forum heen, er zijn al heel veel van dit soort topics geweest.
tairip    posted on 29-07-2006 12:30
In deze prijsklasse zou ik voor een stanton dj Pro-2000 gaan!
Twello    posted on 29-07-2006 12:33
ik heb zelf een stanton 3000 dj pro (verzie 3) hij is stevig, mooi en het geluid is goed

dancedimension    posted on 29-07-2006 12:39
ik heb de phx van numark gehad gaf echt een super geluid, maar na een jaar was die overleden, stuk plastic bij de hoofdband sgeurde doorwaardoor het meganisme los kwam te zitten en tevens de bedrading meenam, terwijl ik er heel zuinig op was, maar over het geluid ben ik zeer te spreken.

Maar achteraf als ik zou mogen kiezen tussen de phx of de stanton pro2000 is dat zeker de stanton, een vriend van me heeft er 1 en die gaat al 2.5 jaar mee!! maar nu heb ik een technics rp-dh1200 en die vind ik toch wel de bomb tegenover de genoemde hp's in dit topic:P
savale    posted on 29-07-2006 13:12
bespaar niet teveel op je koptelefoon! Je oren zijn het belangrijkste instrument tijdens het draaien dus verkloot die niet :P
Ben zelf niet helemaal up to date wat betreft koptelefoons. Maar ben een heel tevreden Sennheiser hd25 gebruiker.
_ruud_    posted on 29-07-2006 14:14
De nieuwe hp van reloop moet ook erg goed zijn (witte & zwarte) ik heb gelezen weet zo niet meer waar maar de geluidskwaliteit is te vergelijken met technis dus dat zit wel goed alleen van de bouw heb ik geen idee maar daar heeft ie weer veel weg van de hdj1000 van pioneer

EDIT:

Hier heb ik dit gelezen en hele review.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 29-07-2006 @ 14:15:29 (19%)
Twizz    posted on 29-07-2006 14:54
stanton dj pro 3000!  numark phx heeft niet zo'n mooi geluid en design als de stanton(dat wil niet zeggen dat het geluid slecht is en het design slecht is).

zelf heb ik de stanton en ik ben er zeer content over.
detail: als je wilt opvallen dan is deze zeer geschikt, er zitten namelijk koud(cool)blauwe leds die blinken op de muziek.

het geluid klinkt heel geordent(iig in vergelijking met mn boxen), dan bedoel ik, je kunt je heel goed op één geluid richten.
hij kan ook heel hard, hoe hard precies ben ik niet gaan uitproberen.

hij is behoorlijk stevig en gebouwd (voor en)  door proffesionals. hij kan wel tegen een stootje dus.

ps. het is de look-a-like van de sony mdr-v700(toch?)(geëdit na aanleiding v/d post hieronder).
User edit by Twizz on 29-07-2006 @ 15:09:15 (7%)
dancedimension    posted on 29-07-2006 15:07
serieus die blauwe lichtjes boeien echt niet als het gaat om de kwaliteit van de hp, ik lees namelijk dah die na 3 weke toch weer stuk zijn, je lijkt gelijk een kermis atractie ook nog, geluid is oke, maar ik ben zeker niet gerust op de constructi eook al bewere ze dah die verbeterd is wat ze ook bij versie 2 zeide nadat de 1e ook een flop was qua constructie en de 2e ook. en of die door profs. zijn gebouwd, denk ik eerder chinezen Thumbs Up, en btw het is de mdr-v700 Winking my eye

Voor het geld, serieus neem de pro2000, die staat toch zo stevig op de markt en terrecht en voor DAT geld Thumbs Up
Aemilius    posted on 29-07-2006 15:10
en om nou te zeggen dat de looks beter zijn? dat is voor iedereen verschillend lijkt me toch? Had trouwens ook gehoord dat iemand zijnes al 3 keer heeft moeten vervangen.. kan niet veel goeds betekenen lijkt me.
User edit by Aemilius on 29-07-2006 @ 15:11:23 (11%)
Twizz    posted on 29-07-2006 15:11
Poster: dancedimension
serieus die blauwe lichtjes boeien echt niet als het gaat om de kwaliteit van de hp, ik lees namelijk dah die na 3 weke toch weer stuk zijn, je lijkt gelijk een kermis atractie ook nog, geluid is oke, maar ik ben zeker niet gerust op de constructi eook al bewere ze dah die verbeterd is wat ze ook bij versie 2 zeide nadat de 1e ook een flop was qua constructie en de 2e ook. en of die door profs. zijn gebouwd, denk ik eerder chinezen Thumbs Up, en btw het is de mdr-v700 Winking my eye

Voor het geld, serieus neem de pro2000, die staat toch zo stevig op de markt en terrecht en voor DAT geld Thumbs Up

tuurlijk draait het niet om die lichtjes, en dat ie na 3 weken kapot zijn, misschien dat ze een nieuw batterijtje erin moeten doen? en je lijkt meteen een kermisattractie? volgens mij kun je ze nog altijd uitzetten via een schakelaartje hoor. maja, draait het niet om, ik vind het een geweldig ding. trouwens ik vind hem ook fijner zitten dat de 2000(mijn mening)
User edit by Twizz on 29-07-2006 @ 15:11:44 (100%)
dancedimension    posted on 29-07-2006 15:15
er zitten geen batterijen in een hp, de stroom word gevoed door je snoer van je mixer af, en ja, je kan het uitzetten maar wie verzint zoiets?:P kijk dat mensen het leuk vinden, ik laat ze gewoon een hun waarde, maar ik vind het beetje onzinnig die blauwe ledjes, maak de hp niet beter op en daarnaast kan er alleen maar meer stuk gaan.

maar back on topic. enkele mogelijke heden zijn:
-stanton pro2000
-stanton pro3000
-Numark PHX
de rest gaat al gauw boven het budget zitten, daarnaast heb je nog de american audio HP-700, ook zeer netjes. Maar de keus is vooral persoonlijk natuurlijk want ieders hoofd is anders en heeft dus een andere pasvorm. De keus is dus vrij persoonlijk want deze hp's zitten gewoon qua sound kwaliteit dicht op elkaar.
User edit by dancedimension on 29-07-2006 @ 15:19:10 (100%)
Twizz    posted on 29-07-2006 15:21
er zitten geen batterijen in een hp, de stroom word gevoed door je snoer van je mixer af, en ja, je kan het uitzetten maar wie verzint zoiets?:P kijk dat mensen het leuk vinden, ik laat ze gewoon een hun waarde, maar ik vind het beetje onzinnig die blauwe ledjes, maak de hp niet beter op en daarnaast kan er alleen maar meer stuk gaan.

maar back on topic. enkele mogelijke heden zijn:
-stanton pro2000
-stanton pro3000
-Numark PHX
de rest gaat al gauw boven het budget zitten, daarnaast heb je nog de american audio HP-700, ook zeer netjes. Maar de keus is vooral persoonlijk natuurlijk want ieders hoofd is anders en heeft dus een andere pasvorm. De keus is dus vrij persoonlijk want deze hp's zitten gewoon qua sound kwaliteit dicht op elkaar.

en of er batterijen in zitten(de grootste versie van zo'n ronde horlogebatterij).

in de rechter oorschelp zit een schuifje en daar kun je de baaterij eruit halen en een nieuwe erin stoppen.
maja ontopic(like u said)
Ijaz    posted on 17-08-2006 13:33
Ik heb dus die Reloop ben er erg tevrede mee voelt lekker stevig aan en geluid is perfect :D!

Poster: _ruud_
De nieuwe hp van reloop moet ook erg goed zijn (witte & zwarte) ik heb gelezen weet zo niet meer waar maar de geluidskwaliteit is te vergelijken met technis dus dat zit wel goed alleen van de bouw heb ik geen idee maar daar heeft ie weer veel weg van de hdj1000 van pioneer

EDIT:

Hier heb ik dit gelezen en hele review.

Bastian    posted on 17-08-2006 13:57
Ik heb zelf de stanton pro 2000 en is zeker waar voor z'n geld(!), maar de constructie is niet zo heel sterk dus raad hem af wanneer je niet zo voorzichtig ermee omgaatWinking my eye
Wat je ook kan doen is gewoon even wachten totdat je 40/50 euro meer hebt en een technics headphone kan kopen of nog iets meer sparen en voor de hd25 die zeer sterk is en heel goed geluid geeftWinking my eye
Misschien ga ik over een tijdje een technics aanschaffen
User edit by Bastian on 17-08-2006 @ 13:58:16 (2%)
Winston    posted on 17-08-2006 15:09
..., ik lees namelijk dah die na 3 weke toch weer stuk zijn, je lijkt gelijk een kermis atractie ook nog, geluid is oke, maar ik ben zeker niet gerust op de constructi eook al bewere ze dah die verbeterd is wat ze ook bij versie 2 zeide nadat de 1e ook een flop was qua constructie en de 2e ook. en of die door profs. zijn gebouwd, denk ik eerder chinezen Thumbs Up, en btw het is de mdr-v700 Winking my eye

Dat van de lichtjes bij de Stanton PRO 3000 klopt niet helemaal. De lichtjes zijn leds die eigenlijk nooit stuk gaan. Als je niet als kermisattractie wil uitzien kun je de leds uitschakelen.

Maar het klopt jammer genoeg wel van de constructie. En het klopt ook dat je beter de Stanton PRO 2000 kunt nemen.
Tic Toc
Samm    posted on 18-08-2006 17:57
Stanton pro 2000!!!! Heb hem pas gekocht en hij bevalt me prima!

Had eerst jb Hp 2000 maar die vond ik niet goed heb trug naar de winkel gedaan!!
Mika    posted on 19-08-2006 16:30
Over de Stanton 3000:

Poster: T4Twister

hij is behoorlijk stevig en gebouwd (voor en)  door proffesionals. hij kan wel tegen een stootje dus.

Stevig?! Denk dat dit qua buildquality toch juist een van de minderen is.. Een goede vriend van mij heeft er 3 versleten in een jaar tijd.. En hij draait alleen thuis op z'n kamer, en is erg zuinig op z'n spul..
Iedere keer hetzelfde probleem bij die dingen, haarscheurtjes bij de schelpen en na een paar weken breekt hij daar gewoon dwars door midden..
User edit by Mika on 19-08-2006 @ 16:31:29 (6%)
thomaz    posted on 20-08-2006 16:02
ik heb de stanton pro 3000 gekocht en hij bevalt perfect
Camino    posted on 20-08-2006 16:17
Poster: Mika
Over de Stanton 3000:
Iedere keer hetzelfde probleem bij die dingen, haarscheurtjes bij de schelpen en na een paar weken breekt hij daar gewoon dwars door midden..

klinkt net zoals het probleem dat zich voordoet in de Sony's dat ze het design van gestolen hebben
Twello    posted on 14-09-2006 18:07
Poster: Mika
Over de Stanton 3000:

Stevig?! Denk dat dit qua buildquality toch juist een van de minderen is.. Een goede vriend van mij heeft er 3 versleten in een jaar tijd.. En hij draait alleen thuis op z'n kamer, en is erg zuinig op z'n spul..

Stevig ja... dat is die! Ik heb verzie 3 en die doet het prima... misschien dat die versie 2 of 1 had?
_Ivan_    posted on 14-09-2006 18:13
Als ik jou was zou ik gewoon voor de stanton djpro2000 gaan. Prima kwaliteit... Stanton pro 3000 mwuah... k'vind hem qua design niet helemaal mijn ding... maar dat zegt natuurlijk niks over de geluidskwaliteit.
Verder zou ik zeker niet(!) bezuinigen op een koptelefoon. Als je 1x goed investeerd kun je een hele tijd doen met een koptelefoon. (mits je er slecht omgaat natuurlijk). Koptelefoontjes van 30 eurotjes raad ik je dus af

Succes

Feel&.Celebrate.Life!
tairip    posted on 14-09-2006 18:19
Ik heb de Tachnics RP-DJ1210, dit is de enige koptelefoon die het bij mij nu al 1,5jaar uithoudt! (en geloof mij dat zegt wel wat :P)!

Als je genoeg geld te besteden hebt zou ik gaan voor of de Technics RP-DJ1210 (niet de 1200) De 1200 heeft namelijk geen krulsnoer en is volledig zwart. Een krulsnoer is een must.

Alsje nog meer te besteden hebt dan zou ik gaan voor de Sennheiser HD25-1. Dit is de meest simpele maar o zo solide hoofdtelefoon, en heeft een goede geluidskwaliteit.

Heb je iets minder te besteden? Net onder de 100.- dan moet je gewoon een Stanton PRO2000 kopen, voor het geld super koptelefoon met redelijke geluidskwaliteit. En hij is stevig!

You name it..... Winking my eye De Stanton aangezien je minder dan 100.- wil besteden.
Nou ja de info is nu voor anderen die meer dan 100.- kunnen besteden! Winking my eye
User edit by tairip on 14-09-2006 @ 18:20:45 (19%)
Zuur    posted on 14-09-2006 19:35
Als je onder de 100,- euro wil blijven zou ik nu niet meer voor de Stanton Pro 2000 gaan, maar voor de Stanton Pro 3000.
Het geluid is beter, vergelijkbaar met de Sony V700. Hij is sterk, dan bedoel ik natuurlijk versie 3
rebounce    posted on 21-02-2007 14:10
ik heb de stanton pro 3000 nu al van 2 juni 2006. Ik heb nu alreeds voor de 3de keer kabelbreuk :s en er beginnen al serieuse scheuren in te komen. dus daarom technics rpdj 1210 :d
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 4 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 15.992
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.753