hoe begonnen als dj (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ijaz    posted on 24-07-2006 11:48
Wat ik me nu afvraag, hoe zijn jullie op t idee gekomen om nou echt een dj te worden? ookal ishet gewoon een hobby voor thuis of echt prof. maar hoe kwamen jullie op t idee ?

What do you think about hoe begonnen als dj ??

Vote :   

Day-One    posted on 28-07-2006 01:22
Poster: Abc123
Toch proberen, mixen lukt al redelyk aardig en ben zo jaloers op de andere hier met hun Pioneer, Technics, Allen & Heath, Ecler,... :p
Zelf al ga ik niet op feesten ofzo gaan draaien later, ik ga er toch veel geld insteken in my hobby :d

Je weet het maar nooit Thumbs Up

Om op de ham vraag terug te komen...ik ben eind jaren 80 begonnen met draaien van hip-hop en R&B had 1x 3200 sl en 1x slQ3 (Technics) en een goedkope mixer waar ik zelf zo'n transformer schakelaar (line/phone knop) in hebt gemonteerd omdat de originele stuk ging.. hoop lol mee gehad.Een tijdje gestopt omdat de platen (toen) te duur werden..leek wel een verslaafde junk. sind een jaartje weer begonnen met jawel gelijk goed beginnen natuurlijk 2x CDJ-800 en 1x DJM-400.
Nu geen Hip-Hop/R&B meer maar Breakbeats..(Hip-Hop is niet meer wat het was vroeger toen had je PE, Ultramagnetic MC's, Big daddy Cane, Paris ed) Nu tegenwoordig heb je alleen maar van die  1 hit rappers ..met alle
Respect.

Hit me whit music (Bob Marley)

Winston    posted on 28-07-2006 03:17
@Day-One: De oude RnB / hiphop vond ik ook boeiender. Al ken ik wel de artiesten die je noemde niet. Doe je ook aan scratching?
Tic Toc
BillyArd    posted on 28-07-2006 10:21
Door de drang om altijd maar muziek te willen manipuleren.
Door het feit dat er zich in mijn hoofd altijd meer afspeelt dan v aak technisch haalbaar is .
en door grote voorliefde voor analoog geluid dat in de elekrtonische scene(techno als verzamelnaam)vaak hoorbaar is !
Door het feit dat ik dat uiteindelijk aan mensen wil laten horen wat ik goede muziek vind.
En door de landurige kick die je krijgt wanneer het hele publiek 2 uur lang achter elkaar totalloss gaat als jij staat te draaien.
en als ze laten blijken dat ze het waarderen door zeikend nat van het zweet je te komen bedanken voor deze onvergetelijke avond
Happy, laughing
Day-One    posted on 28-07-2006 23:33
Poster: Winston
@Day-One: De oude RnB / hiphop vond ik ook boeiender. Al ken ik wel de artiesten die je noemde niet. Doe je ook aan scratching?
 `

dat waren de tijden winston!! vroeger idd met scratchen en vandaar die rare opstelling (booth) nu met die cdj's, maar doe geen scratching meer..(backspin was meer mijn ding)

BTW dat waren de tijden...en vergeet ook nog runDMC, troop, Guy!! all legends Happy, laughing
User edit by Day-One on 28-07-2006 @ 23:34:45 (24%)
Winston    posted on 29-07-2006 01:24
Jaaaaaa. Platen van RunDMC ken ik wel, echt super. Deed je ook bass music: 2LiveCrew, Poison Ivy etc.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-07-2006 @ 01:42:58 (17%)
Day-One    posted on 29-07-2006 13:21
Jaaaaaa. Platen van RunDMC ken ik wel, echt super. Deed je ook bass music: 2LiveCrew, Poison Ivy etc.

tuurlijk Thumbs Up dat waren de tijden!! kort daarna kwam Dj moortje met speed-bubbling Happy, laughing
Winston    posted on 29-07-2006 13:58
Dit was de periode dat ik belangstelling kreeg in het DJ-en, al was ik nog heel klein. Ik ben meer beinvloed door Amerikaanse DJ's. Die begonnen op een beaald moment met 3x SL-1200 te werken. En er werd live geremixed, met samples, backspins, scratches, repeats, loops etc. Echt super. Welke mixers toen hot waren weet ik niet, vermoedelijk Gemini en Peavey. Pioneer was toen een merk voor autostereo's.

Toen werd er onderscheid gemaakt tussen de gewone DJ's en Mixmasters. Wat ze deden werd "turntable terrorism" genoemd. Ik denk dat deze 2 woorden in de loop van de tijd zijn samengevoegd tot turntablism.

Nu ken ik geen Mixmasters meer. Jammer. Alleen gewone DJ's en turntablists die extreem bezig zijn en dat vindt ik weer minder mooi. Of DJ's die hun set als het ware onderbreken om ff turntablist uit te hangen. Maar echt mooi on the fly remix werk kom ik op 1 of andere manier niet meer tegen.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-07-2006 @ 14:02:29 (1%)
Day-One    posted on 29-07-2006 22:05
Commercie en snel €’s verdienen is nu het motto!
Ik wist nog de periode dat ik mijn platen ging afplakken….zooitje plakkertjes op 1 zo’n track op een LP kan je voorstellen Happy, laughing

Winston    posted on 30-07-2006 02:09
Hahahahaaa. Dat hoorde erbij natuurlijk. Maar je hebt gelijk. Ook de opkomst van computer met muziek software heeft de mensen luier gemaakt. Doet men een remix op de computer, cd-tje branden en dan tijdens de party draaien i.pv. live. Daardoor past de remix soms niet zo lekker in een set als toen ze het met draaitafels live deden.

Trouwens hield je van speed bubbling? Ik niet, heel even maar. Bubbling was wel mooi. Toen werd het dance hall en dat was relatief soft.

Tic Toc
User edit by Winston on 30-07-2006 @ 02:20:12 (6%)
Day-One    posted on 30-07-2006 13:23
Trouwens hield je van speed bubbling? Ik niet, heel even maar. Bubbling was wel mooi. Toen werd het dance hall en dat was relatief soft.

Niet echt!! ik werd er mee dood geslagen LOL (was wel een hype) sommige nummers waren wel leuk...(heb ik nooit gedraaid btw)

DTwisted    posted on 15-09-2009 21:52
kickje, ben ff terug in het verleden van forum aan het kijken (A)(A)

ontopic:

net zoals Yorick, netzoals mn vader. die het hoe kan het ook anders rond de 35 jaar bezig is.
dus weer van vader op zoon !!
hoppie    posted on 15-09-2009 22:07
mijn vader had met en vriend in zijn jonge jaren een drive in.
nu moet hij wel eens ergens geluid doen en zo is het voor mij begonne
Question everything
Bootstrap    posted on 15-09-2009 22:26
Ik ben een jaar of 7/8 geleden begonnen met virtual dj, gewoon een beetje aangekloot. Nu ongeveer 1,5/2 jaar geleden besloten het iets serieuzer aan te pakken en heb ik een midi controller gekocht. Sindsdien heb ik veel op (studenten)feesten gedraaid. De komende tijd wil ik me meer op de grotere clubs in Utrecht en omstreken gaan focussen Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
tek-zotic    posted on 15-09-2009 22:26
vriend van mij was ermee begonnen, ging nieuwe cd speler kopen, heb ik die van hem over gekocht :d
XMatiC    posted on 15-09-2009 22:27
Van 4-5 jaar ben ik al veel met muziek bezig ,

kijken naar zangers & dan wat later hard-dance stylen ondenkt
en dan ook nog een peter die Dj was op feestjes
dus dan mocht ik eens helpen en ook van mensen die ik ken
eens helpen en dan op een moment van 10-11jaar dacht ik ?hier wil ik echt wat
mee doen

Dus een paar jaar later was mijn peter gestopt omdat hij wat ouder was
en niet meer zoveel zin had om van smiddags van 14:00 tot 6uur smorgens te draaien,
Kreeg ik zijn mengpaneel en zijn double-deck

en zo is dat begonnen met gewoon afspelen en daarna proberen te beat-mixen
en ja nu vind ik dat ik toch wel gevorderd bben en ik blijf oefenen
om ooit op een dag in een disco te draaien (meer info check dan Dj profiel :P)
www.youtube.com/LennertDJ
Ilja    posted on 15-09-2009 22:40
Op mijn 13de hoorde ik voor het eerst een Trance plaat ( Lethal Industry, Tiesto ), vanaf dat moment was ik helemaal weg van DJ's en muziek. Maar omdat ik toen helemaal geen geld had om apparatuur te kopen, was het beetje weggevallen. Tijdens Trance Energy 2008 was het raak en had ik de virus op volle kracht te pakken, en begon ik vrij snel research te doen naar apparatuur en dergelijke. Na Trance energy 2009 had ik de knoop doorgehakt en geld apart gelegt voor apparatuur.
Maar het is was Lethal Industry van de allermachtige DJ tiesto die mij in die wereld heeft getrokken.
Dolivieira    posted on 16-09-2009 09:08
Ik woonde nog op Curacao met mijn ouders, Zat op de Havo en er werdt altijd muziek gedraait op school in de pauze van Dinsdag en Vrijdag op het Peter Suyvesant College. Was volgens mij 1986 of zo. Sinds die tijd is het gaan rollen ben toen platen gaan kopen. Enz Enz. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mathiz    posted on 16-09-2009 13:47
op mijn 10 jaar had mijn broer een basic mixer en cd speler gekocht om same met zijn maat te draaien (nu nog actief als rackham) . ik nam dan een cdjte en in de climax liet ik het ander erbij komen. Op mijn 12 ben ik dan wat serieuzer begonnen met beatmixen. Op mijn 15 de eerste cdj gekocht en nu op mijn 16 komter nog een nieuwe mixer (wrs evo4)
De basisprincipes heb ik nu echt wel door, wil nu meer creatieve dingen gaan doen met traktor en ableton ....
wico    posted on 17-09-2009 19:09
ik ben op dit idee gekomen dank zij een vriend van mij daarvoor was ik wel al bezig met muziek maar gewoon luisteren
djmamo    posted on 17-09-2009 19:53
echt een topic waar ik ff over moet denken.

ik ben er eigenlijk door mijn eigen intresses?ingerold.

Rond '95/'96 begonnen met platen kopen?bij midtown/freaky met 2 vrienden.
En dan thuis op een oude pickup deze draaien.

En dan een cd speler kopen en een mixer en zo verder.
En dan heb je wat cd's en dan kom je bij?de vereninging en?dan?zet je eens een plaat op en dan ga je feesten doen.

En?toen ben ik een drive-in begonnen dus dan kon ik ook grote feestjes doen.
Van drive-in?kwam ik in een kroeg terecht.

En toen begon het eigenlijk na een paar jaar echt.

Van de kroeg waar ik begon werd ik na een paar jaar gevraagd door?een grote/lokaal bekende kroeg om daar te draaien.
en dus ook overgestapt op legaal cd's kopen en sets voorbereiden.
Dus toen ging het lopen en nu ben ik regelmatig door heel nederland te vinden achter de cd spelers in discotheken, kroegen, feesten en soms een festival en radiozender.

En nu ook meer richting het organiseren gestapt, maar zoals al in het topic is gezegt het draaien is een virus en dat blijf ik altijd graag doen.

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 17-09-2009 @ 19:54:19 (1%)
ArCee    posted on 20-09-2009 00:01
In 1978, toen ik redelijk vaak naar de locale disco avond in ons buurthuis ging met een cluppie vrienden en vriendinnen raakte in in gesprek met de leider van de avond. Ik was altijd al gek van muziek en hij vroeg of ik wilde draaien als dj. Ik was 14 en wie wil dat niet? Natuurlijk was draaien in die tijd, singletje scherp zetten, doorstarten, aankondigen etc, maar ik kreeg de vloer wel vol. Was toen echt kicken, en dat is het nog steeds!!
Bawb    posted on 20-09-2009 00:24
Ik heb eigenlijk vanaf mijn 14e op mijn toenmalige middelbare school feesten georganiseerd als 'leerlingenraad'. Toen interesseerde mij het draaien zelf nog helemaal niets.

Toen ik ging studeren (18 jaar), ging ik voor het eerst naar feesten als Fuckers en Sneakers. (Ik kom oorspronkelijk uit het zuiden en ging studeren in Den Haag, dus kwam 'eerlijk is eerlijk' voor het eerst in aanraking met echte feesten in de Randstad.

Toen ik 19 was ben ik een half jaar in Berlijn gaan wonen en heb ik de echte serieuze Techno feesten meegemaakt in de Tresor, Berghain e.d.

Toen heb ik in Februari 2009 besloten om mijn zuur verdiende spaardcentjes uit te geven aan DJ Gear, vinyl ofc in mijn geval, leek me veel vetter dan CDJ's.

En nu heb ik 2 Oktober mijn eerste gig na 6 maanden flink oefenen! :D
Lucalicious    posted on 20-09-2009 14:00
ik ben altijd al heel veel met muziek bezig geweest maar toen ik naar de middelbareschool ging,?ruim twee jaar geleden, ben ik echt als dj begonnen. ik heb een paar vrienden die al dj waren en zij hebben mij zeg maar geintroduceert in de dj-scene.
Stagiar    posted on 20-09-2009 15:54
Ik heb een neef die zijn sporen al lang en breed heeft verdiend in de DJ/Producerwereld. Op mijn 10e wilde ik hetzelfde doen als hij op dat moment deed. Eigenlijk is dat nooit veranderd Winking my eye
LLCoolP    posted on 20-09-2009 20:14
Ik kwam met mijn andere hobby(namelijk foto's maken)geregeld op evenement.
Zo leerde ik ook veel dj's kennen en stond ik?vaak vol bewonderring foto's maken en te kijken bij de DJ hoe dat allemaal werkte enz. Omdat ik nog al een control freak ben was ik meteen verkocht door al die knopjes en ben ik zelf aan de slag gegaan met VDJ. Later na cd spelers gekocht en nu All round Dj
Join the party and become famous!

This is an old Topic

No new postings for 5.834 days.
 Post CommentThat would be 194.5 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

272 Users online: 131 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 22.580
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.715.971

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use