Read the full explinations in Dutch below
This was a big overhaul, changing the look and usebility on a large scale as we moved the main menu from the side to the top. But there where more features added such as a system wide Like, @Tags and Notification system.
Navigation Menu moved to stick on the top
Content can now be across the full with of the screen
New header logo, major difference
All other navigation also improved, realigned, redesigned
Loading times improved by 10 fold due to more efficient and less loading of files
Like system added for all content, submitters get notified
Forum replies and comments can now contain @Tags
Notifications system implemanted for Tags, Replies, Likes
Fontsize increased site wide for better readability
Anti spammer system in place to decrease frontpage spam
Website switched to https://
Cookie-nag-screen added to comply with EU law
Emoticon set redrawn, pixel by pixel, no more fuzzyness
Increased size of all text fields when submitting or replying
External links get a pointing arrow automatically
Notifications added, yellow marked for logged in members is there are comments to any content they've added
Memberlevel progress bar graphical now, only shows if there is a higher level achievable
Memberlevel explinations added
New option to filter view on longer (club playable) versions
Clear indicator on content pages to show if its about a product also in the Gearbase
Favourite Gear more visible
New option to add more images to an item
New Image uploaders get mentioned in item header
Brand logos resolution increased to accomodate high resolution screens of today
New now also description for image upload (optional)
Reworked the different album views
If images are in Imagedump due to upload in Gearbase of DJ Booth, a link to that item is shown
Like system used as basis for Likes all over the website
Topic Report modernized, now also shows status of topic report in users profile
Finally a place with all our videos in a simple overview
All videos by Lead and included from our Youtube Channel
Category Overview finally added better layout and a bit of styling
Rating system for Booth's changed, now tied to a membername (was anonymous)
--------------------------------------------------------------------------------------
Geen grote grafische veranderingen ofzo (tot nu toe), meer een status updateje na al die jaren... Ik heb wel een paar ideetjes waar ik wat mee wil doen, maar zal ik de loop van de tijd ontwikkeld worden.
De wereld is constant aan het veranderen en op dit moment is Facebook/Instagram nog leidend wat betreft tijd inpikken van de DJ
Aangezien ik wat tijd gevonden heb om aan DJR te besteden wil ik proberen wat dingen weer op rit te krijgen. Ik voorzie geen hele grote veranderingen op dit moment maar zal waar ik mee bezig ben hier posten. Al is het alleen al om voor mijzelf een archief bij te houden
Het liep het de spuigaten uit, zeker wat betreft de spam op de voorpagina. Ik hem me voorgenomen om dit beter in de gaten te houden.
Algemene update
De hele website is nu overgeschakeld naar https://, je ziet dus op bijna de gehele site een slotje in je browser naast de URL. Helaas is op een openbaar forum niet te voorkomen dat er op een pagina plaatjes gelinkt worden van een niet-https domein. Dan zal het slotje verbroken worden, niets om je zorgen om te maken. We proberen dit zo goed mogelijk op te lossen, we zijn een heel eind en alles komt aan de beurt.
Helaas hebben we ook een cookie-nag-scherm toegevoegd om aan de europese privacy wet te kunnen voldoen. Spoedig zal de volledige text van de Privacy Policy worden toegevoegd aan de website, maar het schrijven hiervan luistert nogal nauw dus daar moeten we even goed de aandacht aan geven....
Forum
De eerste stap is gezet, het bannen van en spammer en verwijderen van alle content die aan de site is toegevoegd is nu 1 klik werk. Ik heb een opruimactie gehouden en denk ik zo'n 6.000 topics verwijderd en dik 12.000 postings die daaronder hingen of elders geplaats waren.
Gearbase
In de Gearbase vind je DJ Gear van alle merken en ik (en andere members in het verleden) probeer hier een zo compleet mogelijk overzicht van te maken. Deze gear wordt gebruikt in de DJ Booths en een ieder kan gear toevoegen
Alle 900 Gear Reports zijn behandeld en nu nog 650 incomplete items nalopen en aanvullen.
-------------------------
Meer over de groei van DJResource in dit DJ Topic About Us waarin ook screenshots staan van heel lang geleden...
2006 : Grafische update [Poll] Meningen nieuwe site
2007 : Voorpagina naar 2 kolommen [Poll] Nieuwe Layout DJResource Frontpage
2010 : De frisse wind door DJResource 2010
2010 : POLL DJResource Layout na de update
2012 : [DJR] DJResource V2.0.12
2015 : [DJR] Update 2014 Responsive Design and redesign
In den beginne werden we blij van iedere miljoen pageview die de site kreeg, tegenwoordig vallen ze niet zo heel erg meer op. Hier is zelfs een heel topic over : [DJResource] Pageviews 39.308.355
Voor de archieven, de teller staat nu op 159.370.078
Wat vaag zeg, ik moest op desktop 3x CTRL-F5-en voordat ik de nieuwe emoticons zag.
Op mijn mobiel zie ik ze na tig keer rebooten en apps sluiten nog steeds niet de nieuwe en blijft hij het oude laden.
Echt hardnekkige cache, het is een .js file die vernieuwd moet worden, maar die heeft dezelfde naam gehouden en doordat de WYSIWYG editor die inlaad en niet de browser zelf denk ik dat hij wat hardnekkig aan oude file blijft vasthouden
Profile
Nieuw in je profiel is nu een progress balk naar het volgende member level. Kwam erchter dat de coding er al in zat alleen stond het niet aan. Je ziet nu in je profiel een balk die in procenten aangeeft hoe ver het volgende level nog is. Het percentage wordt afgerond op 5-tallen dus dit update voor het oog niet in real-time.
Dit wordt alleen weer gegeven als er ook een volgend level te behalen is. Moderators, Pro+ en natuurlijk de admins zien deze balk dus niet.
Info staat op de pagina van je profiel onder je user info. Er is een uitklap panel met daarin alle levels. Ik moet nog maken dat je huidige level er iets beter uit komt, de knoppen kun je herkennen aan het blauw, zoals je wel meer knoppen ziet.
Het is per ongeluk een beetje op een perk systeem gaan lijken in je profiel, de max :
General
Main menu is nu sticky aan de bovenkant in de normale view, in de mobiele browser scrolt hij nog uit beeld. Dat lijkt me het handigste ivm schermruimte.
Het DJResource icoontje is de Home knop. Je user tab is niet belangrijk genoeg om eronder te blijven hangen dus die zie je weer als je bovenaan bent.
In het Main menu zijn nu ook alle hover teksten kloppend en getoond, dan zie je waar je op gaat klikken.
De Home-klik (Headerlink) onzichtbare balk is nu beter uitgelijnt op alle beeldformaten en overlapt nu niets meer.
Pagina browse knoppen zijn nu overal modern blauw gemaakt als je ze kunt indrukken.
Notifications
Die krijg je nu voor alles content op DJResource waar je commentaar kunt geven. Als er een nieuwe reply op iets gegeven wordt, dan wordt een notification gestuurd naar alle andere die comments hebben gegeven en naar de topic starter (als die niet al een commentaar heeft gegeven). Zo kun je beter in de gaten houden wanneer iemand iets antwoord op je dingen.
Notifications krijg je nu voor :
- Memberlevel change (To Do: notification als goldmember termijn verloopt, nu worden er ineens weer ads getoond en dat is niet zo netjes)
- Replies op het Forum
- Comments in : DJ Tech Topics, DJ Booths, Gearbase, Productions, News, Gallery en Deejays.
Productions
Er is een knop zodat je alleen de 'Club' versies kunt zien, dit zijn de lange versies die je eventueel zou kunnen draaien. Die setting wordt nu onthouden zolang je in Productions blijft bladeren. Er zijn wel de nodige plaatsen waar er geen items zijn om te tonen want er staan dik 600 nummers in de Productions en zijn er nog maar 35 gemarkeerd als Club Version. Dit ben ik aan het nalopen, want deze optie is niet vanaf het begin ingebouwd.
Profile
De knoppen op de mobiele versie zijn nu allemaal netjes dezelfde grootte en dezelfde spacing, ziet er stuk minder rommelig uit.
De sub-menu knoppen van je Profile en berichten box is gelijk getrokken zodat het niet meer verspringt als je tussen naar je berichtenbox gaat.
Onder je level-bar zit een uitklap scherm met alle beschikbare memberlevels, de levels die je hebt zijn nu gemarkeerd, voor funzies
Gearbase
Gear report stond nog in oude stijling en is aangepast naar moderne looks
Forum
Als je iets te koop wil aanbieden krijg je een template in de topic met de info die je sowieso altijd wilt neerzetten zodat alles er een beetje uniform uit komt te zien. Dit was al zo maar dit werkt hopeloos en ging vaak mis. Door dit laatste topic werd ik daar aan herinnerd en is de functie nu goed werkend. Niet perfect, maar sommige dingen kun je niet op slot zetten om te editten (maar van de tabel bijv). Maar is al heel stuk beter zo dan het was.
We zijn goed bezig
En we gaan gewoon lekker door
General
Serieuze verbetering van de laadsnelheid van de site in zijn algemeen, deze verbetering heeft veel tijd gekost en levert soms tot bijna 10x snellere laadtijd op. Verder is er weinig van zichtbaar, maar hopelijk wel voor iedereen merkbaar. Het includen van scripts gebeurt nu echt alleen wanneer nodig dus op veel pagina's geeft dat een behoorlijke versnelling.
NIEUWE FEATURE : Notifications / @Tag
je kunt nu iemand taggen in de commentaar velden op de gehele website. Als je iemand tagged in een commentaar wordt er bij het submitten een notificatie naar dat member gestuurd om het topic (of djbooth, of gearbase items of ...) bij hem onder de aandacht te brengen.
Om iemand te taggen begin je met het tikken van een @ gevolgd door de username van degene die je wilt taggen.
Je krijgt dan een dropdown lijstje te zien, je MOET degene selecteren in dat lijstje om de tag te laten werken.
Als je dan op enter drukt ziet de tag er zo uit : @Lead
Soms pakt hij hem niet lekker, haal dan alles inclusief het @ weg en tik het in 1 keer in.
Je kunt jezelf wel taggen ergens, maar er zal nooit een notification van jezelf voor jezelf voor wat dan ook mogen komen.
Ook zijn niet alle members terug te vinden (ivm efficiency loadtime), je kunt getagged worden vanaf plusmember en beetje en wie het laatste jaar online is geweest (dat laatste werkt nog niet helemaal, maar komt eraan).
Let wel op dat die tag automatisch gemaakt wordt, anders wordt er geen notifications gestuurd. Gewoon @Lead intikken kan wel gewoon, maar dit geldt niet als tag maar gewoon als tekst.
VERBETERT : Content Like Systeem
Over de jaren heen hebben we aardig wat dingen ingebouwd om DJResource zo interactief mogelijk te maken zoals alle commentaar mogelijkheden overal. Er waren als een paar beoordelings systemen (zoals de 1-10 votes in Productions en DJ Booths en het duimpjes systeem van het forum). De votes voor Booths en Productions zullen blijven, maar aangezien de nieuwe likes een uitbreiding van het systeem is op het forum zal dat omgezet worden en eigenlijk alleen grafisch in lijn met de nieuwe stijl gebracht. Oude likes zullen bewaard blijven.
Maar ik heb toch nog meer gevonden (gespiekt of ronduit gejat van andere Social Media ) : een like systeem gekoppelt aan de nieuwe notificaties. Nu die werken gaat het liken van een bepaalde content of comment nu ook opvallen.
Voor nu is het nog in test stadium om rustig uitgerold te worden over alle modules. Voor nu werkt het in de Tech topics, DJ Booths en de Gearbase. Je kunt het item (Topic, Booth of Gear item) nu liken (of weer un-liken). Als je een Topic/Booth/Gear Item liked krijg je een notificatie als iemand een commentaar eronder geeft.
Je kunt ook alle commentaar liken als iemand bijvoorbeeld een nuttige en/of informatieve en/of goed bijdrage maakt, of omdat je moest lachen om wat je net gelezen had. Hierna krijg je geen notificaties als andere commentaar geven, daarvoor moet je ook het hoofd item liken.
Je kunt geen content van jezelf liken (als je zelf iets niet liked zou je er nooit over posten) en kunt iets maar 1 keer liken.
Voor nu staat er een hartje als icoontje als je iets liked. ik heb een duimpje geprobeert maar dat leek veel te veel op FB.
----------------------------------------------------------------------------------
Tot de likes in alle modules zitten zullen de likes allemaal gereset worden als we klaar zijn met inbouwen van de functie overal. Graag zo veel mogelijk klikken dus op zoveel mogelijk van de nieuwe hartjes om te kijken of het allemaal wil blijven werken
General
Topics
Gearbase
Profile
Gallery
Gearbase
Imagedump
Forum
Er zijn naast bovenstaande nog een hele waslijst aan dingen in de backend van de site gedaan, maar daarover dingen melden is niet echt interresant.... of slim om te doen
Ben blij dat er al ben je weinig tijd er weer een beetje leven in deze toch zo leuke site doet, Jeroen.
Ik ga daar wel beetje mijn best voor doen Dennis. Hoor de laatste maanden al een paar keer verhalen dat mensen hier vroeger veel goede dingen vandaan hebben en ik stoorde me eraan dat er door drukte beetje wat verslopt is van mijn kant. Probeer nu regelmatig wat tijd voor te fiksen om het in ieder geval weer bij de tijd te brengen en vrij te houden van die rot spammers in het forum. Het daar al paar truukjes voor ingebouwd dus zoals je ziet is dat al veel minder geworden. Evengoed afgelopen maand 6 mensen gebanned die gespammed hadden
Programmeren is ook een beetje ontspanning misschien, vandaar dat ik probeer zoveel mogelijk moderne dingen hierin te brengen. Mensen willen niet niet altijd meer zoeken, vandaar notificaties. Je iwlt ook wat te doen hebben, zie daar de likes of hartjes. Die laatste gekoppeld aan notificaties maakt denk ik dat het weer gaat zoals je verwacht van een internet platform vandaag de dag.
Zelfs tags @Dolivieira hebben we tegenwoordig (in deze topic krijg je al notificatie voor mijn antwoord, dus die tag is nu dubbel op, daar wordt nog aan gewerkt die logica)
Fijn om te horen Jeroen.
Ja volgens mij gaat het allemaal de goede kant op, ga zo door
Vind wel dat het keuzemenu van de smilies wat klein is ....
Maar verder ... GE-WEL-DIG!
Die smiles zijn inderdaad erg compact, maar 15x15 pixels (de meeste) is gewoon niet meer dan dat
Ik wilde dat vierkante idee als je het emoticons window opent behouden en niet alles schots en scheef onder elkaar. De meeste gebruik ik overigens met auto-complete. Hoveren zie je de shortcut in de tekst staan. mijn favouritet : rock wordt
Yeah
New Module : DJResource Videos
General
Gearbase
News
Forums
DJ Booths
De mobiele versie werkt ook erg goed!
Ik post de update hier maar onder want om hier nu een heel nieuw topic voor aan te maken
Gearbase
Aangezien ik deze nog met regelmaat van nieuw info voorzie, kwam ik er achter dat ik al die tijd niet een overzicht manier had ingebouwd waarmee je alle gear uit 1 categorie en van 1 merk kunt bekijken. Er is nu een nieuwe overzicht manier doe voor alle merken werkt en je een lijstje laat zien van alle bijv. Tabletop Spelers van Pioneer DJ.
Pioneer DJ Tabletop Players overview
Een categorie overzicht van alles van 1 merk met een afbeelding ernaast.
Nieuw is ook dat de producten tegenwoordig anders gesorteerd worden in de Gearbase. Nu staan bij de overzichten de rode items bovenaan.
Links in het rood betekend product nog beschikbaar,
Links in het blauw betekend dat product uit productie is genomen.
Natuurlijk valt of staat dit met het feit dat introductie of beeindigings jaren zijn ingevoerd voor de producten.
Van de Pioneer DJ producten kan ik je vertellen dat ze allemaal erin staan en kloppen