[DJR] Update 2018/2019 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 11-06-2018 02:48

Changelog 2019 (short)

Read the full explinations in Dutch below

This was a big overhaul, changing the look and usebility on a large scale as we moved the main menu from the side to the top. But there where more features added such as a system wide Like, @Tags and Notification system.

General

Navigation Menu moved to stick on the top
Content can now be across the full with of the screen
New header logo, major difference
All other navigation also improved, realigned, redesigned
Loading times improved by 10 fold due to more efficient and less loading of files
Like system added for all content, submitters get notified
Forum replies and comments can now contain @Tags
Notifications system implemanted for Tags, Replies, Likes
Fontsize increased site wide for better readability
Anti spammer system in place to decrease frontpage spam
Website switched to https://
Cookie-nag-screen added to comply with EU law
Emoticon set redrawn, pixel by pixel, no more fuzzyness
Increased size of all text fields when submitting or replying
External links get a pointing arrow automatically

Profile

Notifications added, yellow marked for logged in members is there are comments to any content they've added
Memberlevel progress bar graphical now, only shows if there is a higher level achievable
Memberlevel explinations added

Productions

New option to filter view on longer (club playable) versions

Topics

Clear indicator on content pages to show if its about a product also in the Gearbase

Gearbase

Favourite Gear more visible
New option to add more images to an item
New Image uploaders get mentioned in item header
Brand logos resolution increased to accomodate high resolution screens of today

Gallery

New now also description for image upload (optional)
Reworked the different album views

Imagedump

If images are in Imagedump due to upload in Gearbase of DJ Booth, a link to that item is shown

Forum

Like system used as basis for Likes all over the website
Topic Report modernized, now also shows status of topic report in users profile

New Module : DJResource Videos

Finally a place with all our videos in a simple overview
All videos by Lead and included from our Youtube Channel

News

Category Overview finally added better layout and a bit of styling

DJ Booths

Rating system for Booth's changed, now tied to a membername (was anonymous)

--------------------------------------------------------------------------------------

Geen grote grafische veranderingen ofzo (tot nu toe), meer een status updateje na al die jaren... Ik heb wel een paar ideetjes waar ik wat mee wil doen, maar zal ik de loop van de tijd ontwikkeld worden.

De wereld is constant aan het veranderen en op dit moment is Facebook/Instagram nog leidend wat betreft tijd inpikken van de DJ

Aangezien ik wat tijd gevonden heb om aan DJR te besteden wil ik proberen wat dingen weer op rit te krijgen. Ik voorzie geen hele grote veranderingen op dit moment maar zal waar ik mee bezig ben hier posten. Al is het alleen al om voor mijzelf een archief bij te houden

Het liep het de spuigaten uit, zeker wat betreft de spam op de voorpagina. Ik hem me voorgenomen om dit beter in de gaten te houden.

Changelog 2018

Algemene update
De hele website is nu overgeschakeld naar https://, je ziet dus op bijna de gehele site een slotje in je browser naast de URL. Helaas is op een openbaar forum niet te voorkomen dat er op een pagina plaatjes gelinkt worden van een niet-https domein. Dan zal het slotje verbroken worden, niets om je zorgen om te maken. We proberen dit zo goed mogelijk op te lossen, we zijn een heel eind en alles komt aan de beurt.

Helaas hebben we ook een cookie-nag-scherm toegevoegd om aan de europese privacy wet te kunnen voldoen. Spoedig zal de volledige text van de Privacy Policy worden toegevoegd aan de website, maar het schrijven hiervan luistert nogal nauw dus daar moeten we even goed de aandacht aan geven....

Forum
De eerste stap is gezet, het bannen van en spammer en verwijderen van alle content die aan de site is toegevoegd is nu 1 klik werk. Ik heb een opruimactie gehouden en denk ik zo'n 6.000 topics verwijderd en dik 12.000 postings die daaronder hingen of elders geplaats waren.

Gearbase
In de Gearbase vind je DJ Gear van alle merken en ik (en andere members in het verleden) probeer hier een zo compleet mogelijk overzicht van te maken. Deze gear wordt gebruikt in de DJ Booths en een ieder kan gear toevoegen

Alle 900 Gear Reports zijn behandeld en nu nog 650 incomplete items nalopen en aanvullen.

-------------------------

Meer over de groei van DJResource in dit DJ Topic About Us waarin ook screenshots staan van heel lang geleden...

2006 : Grafische update [Poll] Meningen nieuwe site
2007 : Voorpagina naar 2 kolommen [Poll] Nieuwe Layout DJResource Frontpage
2010 : De frisse wind door DJResource 2010
2010 : POLL DJResource Layout na de update
2012 : [DJR] DJResource V2.0.12
2015 : [DJR] Update 2014 Responsive Design and redesign

In den beginne werden we blij van iedere miljoen pageview die de site kreeg, tegenwoordig vallen ze niet zo heel erg meer op. Hier is zelfs een heel topic over : [DJResource] Pageviews 39.308.355

Voor de archieven, de teller staat nu op 159.370.078

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-02-2022 14:46 (100%)

What do you think about [DJR] Update 2018/2019 ??

Vote :   2 members like this  

Lead    posted on 22-06-2018 00:06

Download
Deze module was nog in een gedateerde staat, die is nu ook weer een beetje in lijn met de rest.
Van een chaotische pagina tot strakke kolommen waar je alles nu overzichtelijk ziet. De headers zijn qua naam iets aangepast, maar alles staat er nog in.

Deejays
Erg grove fout hersteld. Het bleek op geen manier mogelijk om een nieuw DJ profiel aan te makenDit is nu gefikst en kan dus weer gebruikt worden
Tevens stond er op verschillende plaatsen wat dingen scheef zoals bij het uploaden van je profiel plaatje. Ook stonden er nog verwijzigen naar de oude Party Module.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-06-2018 21:41 (99%)
Dyno    posted on 23-06-2018 21:02

Goed werk Lead!!

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Lead    posted on 24-06-2018 02:52

Hehe, redelijk opweg in ieder geval. Schoonmaak in het forum was een flink, verder zijn het punjes op de i zetten. De basis van alle modules staat al een hele tijd, dit is weer een rondje van 'kan het handiger of beter' of 'dat had ik altijd al in willen bakken'.

Voorbeeld is de Imagedump, die heb ik gemaakt omdat ik een handige plek wilde hebben om afbeeldingen op te slaan die op de site gepost oid worden. Dan voorkom je dat na een paar jaar alle afbeeldingen in het forum ontbreken. Maar had er toen al over nagedacht er meer mee te doen. Nu worden de extra plaatjes in de Gearbase (net nieuw) en de DJ Booth (verbetert) in de Imagedump gezet.

Ook merk ik dat de navigatie knoppen boven iedere module niet consistent zijn. Nu staat de blauwe knop met je eigen dingin in Imagedump, DJ Booth of Gallery overal links als eerste.

Gearbase
In de DJ Booth kon je al extra plaatjes toevoegen, dit kan nu ook heel simpel in de gearbase. Die afbeeldingen komen bij de Booth/Gear te staan en als je er 1 vergroot is het een slide show van alle plaatjes die er op die pagina staan en je kan vergroten.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-06-2018 03:19 (20%)
Lead    posted on 26-06-2018 23:21

Gearbase
Nieuwe selector gemaakt die bovenaan de main pagina staat. Zo kun je nu heel snel een item zoeken, je zou er met max 3 kliks moeten zijn en heeft niet eens een submit knop

Frontpage
Helemaal vergeten te melden dat de frontpage nieuwe slider balken heeft. Voor het News, DJ Booth en Gallery zijn nu sliders die na 5-8 seconden door moeten schuiven. Dit leek me een redelijke snelheid om er wat beweging in te krijgen maar er geen santakraam van te maken. De News slider laat max 8 items zien die ten hoogte 2 maanden oud zijn. Misschien wordt dat nog aangepast maar lijkt voor nu redelijk. Er komt ook weer niet zoveel gear/dj nieuws uit en anders zal het vaak maar 2-3 items zijn.
De Gearbase heeft zelfs 3 stilstaande sliders gekregen die eigenlijk de laatste 15 nieuwe en 15 laatste comments moet weergeven. Aangezien ik er nog 650 moet doen valt dat werk dus niet op. Dus tijdelijk staat er een derde slider met de laatste 15 gewijzigde items. Dan zie ik mijn edit werk ook nog even langs komen

Let the BASS be louder
Lead    posted on 03-07-2018 02:16

Algemeen
De headers zijn nu op de meeste plaatsen voorzien van een donkere strook als achtergrond omdat ze een beetje weg vielen zo tussen alle content in. Nu is het duidelijke dat er kolommen zijn en wat er bij elkaar hoort. De voorkant van de website was al een aardige klus, maar je hebt geen idee hoeveel er in de backend gaat

Let the BASS be louder
Lead    posted on 13-07-2018 23:12

Gearbase
Nieuwe eigenschap toegevoegd aan de merken: begin jaar, eventueel jaar van beeindiging en land van oorsprong.
Deze moeten nog wel ingevuld worden maar daarna komt de info in het merk overzicht.
De biografie die er nu staat wordt een uitklapscherm zodat je niet de hele tijd al die tekst ziet
De opmaak van de gear items is ietsjes aangepast, maar pixelperfectie zien niet veel mensen denk ik

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 14-07-2018 22:59 (1%)
Lead    posted on 14-07-2018 22:58

Gearbase
De biografie die er nu staat wordt een uitklapscherm zodat je niet de hele tijd al die tekst ziet
Dit klapscherm staat er nu, ook de jaartallen (wanneer ingevuld) zie je nu staan.

General
Privacy Policy link onderaan pagina en in cookie melding gemaakt.

Facebook script wordt alleen nog geladen in Topics, Gearbase en DJ Booths omdat alleen daar knoppen zitten om dingen direct te liken/sharen. Google OG tags blijven dus een pagina posten geeft nog steeds zelfde omschrijving/plaatje.

Contact word op dit moment verbouwd. Dit wordt meer de algemene info pagina, dan kan in DJ Topics heel category DJR niet meer getoond worden en staan die links op de Contact pagina... die misschien dan About Us moet gaan heten ??
Dit allemaal omdat ik de DJ Topics om aan het gooien ben.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-07-2018 23:11 (100%)
Lead    posted on 20-07-2018 03:12

General
De WYSIWYG editor geupdate, ziet er ietsje anders uit en ik heb een paar nieuw dingen toegevoegd aan de toolbar :

Undo/Redo : spreekt voor zich
Ω Special Char : eigen tabel gemaakt met dingen die wellicht nodig zijn, niet meer al die duizend dingen die je toch niet gebruikt
Strike/Underline : toegevoegd
Autosave : geeft melding als je iets gewijzigd hebt en de pagina wil verlaten. Leek me mooie veiligheid, maar even aankijken of het irritant wordt, dan gaat hij weer uit
Wordcount : omdat rechts onderin toch leeg was of gevuld is met tinyMCE link

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-07-2018 03:16 (12%)
Dyno    posted on 02-08-2018 21:44

Het word alleen maar beter hier!! Klasse, Lead!

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Lead    posted on 12-08-2018 23:17

General

En om te testen even een ander header logo (werkt op moment alleen als je op een computer kijkt in full scale)

Een ander logo is altijd even wennen. Ik heb altijd die draaitsfel/CDJ link in beeld willen houden voor de herkenbaarheid. Maar over tijd was die ook gedateert geworden.

CDJ/SL element links
Die had als basis het CDJ-1000 jogwheel en een Technics SL1200. Het rood daarbinnen had als achtergrond een mega oude Pioneer Pro DJ backdrop die ik bij marketing had weg gekaapt.

Nu is het een CDJ-2000NXS2 jogwheel, met een arm van de nieuwe Technics SL-1200GR. Het rood daar binnenin heeft nu een gradient als basis en komt zo met die jog verlichting wat rustiger over, het middendeel is al redelijk druk

Centraal deel
Het oude gedeelte had ik ooit als tech-style bedoelt met een computer chip en een spindle van een harddrive met iets van een waveform er overheen die ik ergens gejat had. Die keer ging meer om de kleuren dan wat er precies stond.

Nu heb ik een mix proberen te maken van oud-en-nieuw. Een close up van mijn Technics draaitafel (oudheid duidelijk zichtbaar ) is een beetje de grote basis. Aan de onderkant een waveform, in het midden een CDJ-2000NXS2 en rechts VU meters van de DJM-1000. Alle afbeeldingen zijn zelf gemaakte foto's dus alles origineel of officiele product images deze keer, altijd een goed gevoel It Rocks !!:

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-08-2018 23:27 (69%)
Zen    posted on 13-08-2018 14:44

Nice, ik vind het wel een verbetering, eindelijk eens wat anders, maar toch weer hetzelfde.

Lead    posted on 20-08-2018 03:27

General

Alsof dat geen cultuurschok is, het hoofdmenu aan de linker kant is serieus met de tijd mee gegaan en is helemaal naar de boven verhuisd. Als bonus heeft het uitklap schermen gekregen van de secties/modules als dit van toepassing is. Een uitklap menu komt niet voor bij de actieve module om verwarring na een klik op die knop te voorkomen.

Het blokje in de linker menu kolom met je user info is verhuisd naar de rechter bovenhoek onder het menu. Daar zijn de directe inlog velden ook weer terug op iedere pagina . Als je ingelogd bent is je username weergegeven in de kleur van je user level.

Er waren een paar dingen die niet echt in het menu pasten en die zijn naar de footer verhuisd in de linker onderhoek (Imagedump, Downloads en Links).

De Overview module is ook weer geactiveerd en staat daar ook bij, het is toch wel handig om te kunnen kijken wat er onlangs is gepost of toegevoegd als je een tijdje niet bent geweest. (overview module geeft nog maar een paar secties weer en opmaak nog niet klaar)

Footer
De modules die niet in het hoofdmenu pasten zijn verhuisd naar de linker kant van de footer. Verder is alle info van ingelogde gebruikers en website pageviews verhuisd naar het midden waar nog wat ruimte over was, dus tot die nodig is kan het daar staan. De noodzakelijke links staan aan de rechterkant naast het DJr Icoon (dat moest toch ook nog ergens ). De footer is dus beetje meer onderdeel van de website geworden.

Het is even wennen, maar nu al geslaagd. Volgende klus is alle modules door om aan te passen aan de volledige breedte die het content gedeelte nu in kan nemen.

Lekker ruim geworden

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 23-08-2018 02:37 (20%)
Zen    posted on 23-08-2018 02:39

wow, dat is wel even wennen zeg, die zag ik niet aankomen. tekst leest wel gemakkelijker zo over de hele breedte

wat je zegt het is wel een hele vooruitgang al zo

Mod edit by Lead on 23-08-2018 02:42 (16%)
Lead    posted on 26-08-2018 00:06

Het nieuwe menu toegeligd. Nu het hele menu links is komen te vervallen zijn er nogal wat dingen verschoven en de bovenkant van de pagina is goed druk geworden met dingen. En om nu in ieder geval ergens neer te zetten wat er allemaal zit hoop ik dat jullie er snel aan wennen

DJResource 2018 Main Menu Explained(Beetje jammer van dat watermerk, maar het is te zien volgens mij)

Home Buttons
Dit zijn er 3 geworden : het linker DJR-icoon van het hoofd menu,het linkse huisje van de Breadcrumbs en een vlak over ongeveer dat hele jogwheel in de linker bovenhoek.

Profile Tab
Rechts bovenaan staan de links die met je profiel te maken hebben : Link naar je profiel, de logout knop en de knop om naar je messagebox te gaan, hier komt een indicatie naast te staan zodra je een nieuw ongelezen berichtje hebt

Main Menu Strip
Midden in het vlak staat de donker hoofd menu balk. De modules die een pijltje naast de naam hebben staan hebben een nieuw uitklap scherm om in 1 keer direct naar een categorie van die module toe te springen. Het menu klapt niet uit als je in de module zelf zit (hij is dan ook geel gekleurd)

Breadcrumbs
Onder de menu strip staat een regel die je een beeld geeft waar je precies in een module bent, ook wel breadcrumbs genoemd.

Reactive Search
Ik noem het maar zo omdat ik geen andere naam wist, wat ik bedoel is dat de Search op de hoofdpagina door de hele site zoekt, maar als je in een module zelf zit dan zoekt hij standaard alleen in die module. Zodra je doorspringt naar de resultaten en je wilt toch nog een keer door de hele site zoeken kun je rechts in de search aanvinken waar je wilt zoeken.
De snelste manier om een member te vinden is door op je eigen profiel te klikken en dan te zoeken op username
De snelste manier om info over een product te vinden is door het type nummer in de search te tikken, merk hoeft eigenlijk niet want typenummers zijn behoorlijk uniek.

Sub Menu Strip
Bovenaan het content gedeelte en onderaan in de header komt in iedere module het submenu te staan indien het er is. Hier zitten de knoppen met functies in een module om dingen toe te voegen, bepaalde overzichten etc.

FOOTER
Aangezien er te veel menu items waren voor het hoofdmenu zijn er een paar dingen verhuisd naar de footer, toch in de buurt maar niet in de weg. Denk hierbij aan links naar de Imagedump (die heb je toch maar af en toe nodig), Links (die moet toch ergens staan), Downloads (daar draait DJR eigenlijk niet om, maar we hebben er wel een hele rij).

Ook zijn in het midden van de footer de statistieken terug te vinden, deze stonden altijd links onder het menu. Je kunt deze in je profiel verbergen door vinkjes uit te zetten in je Profile > Preferences. Je hebt een vinkje voor de ingelogde gebruikers en een voor de website statistieken.

Rechts in de footer staan een beetje de verplichte kost die je tegenwoordig moet weergeven op een duidelijke plaats op je website.

Het is een heleboel informatie in een redelijk kleine ruimte maar na een tijdje went het snel is valt het eigenlijk wel mee

Grote voordeel is die ruimte die de content nu krijgt (hele scherm breed).

Let the BASS be louder
jannickv    posted on 28-08-2018 12:02

Goed bezig Lead! Leuk om te zien dat het weer wat onderhouden zal worden. Was wat afgehaakt toen er enkel nog spam te vinden was hierzo... Ook leuk om te zien dat er al enkele van de oude leden terug zijn! 

Edit: ough die avatar van me... zo 2012...

User edit by jannickv on 28-08-2018 @ 12:03:11 (21%)
Lead    posted on 28-08-2018 21:01

Die spam was inderdaad echt vreselijk, het was ook zoveel dat het niet meer bij te houden was. Ik heb op een avond eerst een nieuwe BAN knop gemaakt, met een enkel vinkje wordt nu alles wat een spammert heeft toegevoegd verwijdert als hij wordt gebanned. Die avond heb ik bijna 6.000 topics verwijdert en iets van bijna 11.000 postings/comments toen ik klaar was met die knop maken en iedere spammert ermee kennis te laten maken .

Nu is het weer te doen om te modereren, eerst moest je handmatig zijn profiel afklikken (wat je op gegeven moment niet meer deed want was zo veel) en alles stuk voor stuk verwijderen.

Ik heb goede hoop dat het nu een stuk beter bij te houden is

Ennuh Jannick de avatar vind ik zo erg nog niet hoor.... die van mij is al sinds 2004 dezelfde denk ik

btw, is het een idee om iets van tags als  @Jannick oid te maken zodat mensen soort van getagged kunnen worden ? Melding in je profiel ofzo, net als berichten box ?

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-08-2018 21:03 (41%)
Bartjens    posted on 29-08-2018 10:16

Poster: Lead

btw, is het een idee om iets van tags als  @Jannick oid te maken zodat mensen soort van getagged kunnen worden ? Melding in je profiel ofzo, net als berichten box ?

Lijkt mij een goed idee

www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 31-08-2018 01:12

Hmmmm, klonk wel als een grappig idee, maar heb er beetje over nagedacht maar er zijn nog wel de nodige haken en ogen aan het idee.
Ik zet hem voor nu heel even nog in de ijskast. Eerst lopende dingen afronden en dan weer aan iets nieuws beginnen

Ook achter de schermen moet hier en daar onderoud gepleegd worden...

Let the BASS be louder
Ywe    posted on 31-08-2018 15:10

Goed bezig!! Weer lekker rondsnuffelen hier dan. Tijdje geleden!

Lead    posted on 03-09-2018 02:09

En dat ronsnuffelen gaat nu wat gemakkelijker. De Overview module is wel zo'n beetje klaar.
Hierin kun je redelijk gemakkelijk terugkijken, ik verdwaal er ook nog af en toe in

Overview is een module die we gemaakt hebben omdat we zelf af en toe de tel kwijt raakten met wat er allemaal gepost werd, dit is een makkelijke manier om 1 of 2 dagen terug te kijken. En nu is hij handig om een kijkje in het verleden te nemen

Overview

De banner die er tijdelijk stond is weg en alles is nu goed bruikbaar. Dit is wel een module die je wat tijd moet geven, want pagina's duren soms even voor ze er staan. Zeker in drukke periode's moet je soms heel even wachten, maar de pagina komt altijd.

Het is zo bedacht dat je een grafiek ziet voor de geselecteerde maand (pull downs met auto load) en zo bedenkt welke dag je gaat bekijken.
Aan de hand van de balkjes en de zwarte knoppen voor de over eenkomende dagen kun je een dag selecteren.
Dan worden alle toevoegingen die er die dag gedaan zijn getoond eronder.

Op dit moment gaat het nog niet om alle modules, wel getoond worden dingen in : Forums, DJ Booths, Gallery en Tech Topics. Overige (nieuwere) modules worden nog toegevoegd (Gearbase, Productions, News).

Er gaat nog iets fout met berekenen dus de hoogte van de grafiek is nog niet helemaal accuraat, maar geeft geen verkeerde dingen aan. Dat rare streepje is overigens helemaal weg nu.

Header/Main MenuDJResource Header Clickable HOME

Dit is wel even het definieve plaatsje voor de menu balk, helemaal bovenaan het scherm, dit staat toch beter dan halverwege het logo. Ik heb de overlay die eigenlijk ook een Homeknop is niet over de breedte gemaakt. JE ziet hem niet maar als je op dat paarse gebied klikt ga je ook naar de home pagina toe.

Nu komt ook het DJR logo iets beter uit, zonder zo in-your-face te zijn als voorheen.

[EDIT] Paarse balk is iets korter  dan in de afbeelding omdat hij voor het login scherm stond.

Footer

De knoppen voor de modules in de footer highlighten nu ook als de module van die knop actief is, net als de knoppen in het hoofdmenu. Ook zijn de FB/YT knoppen nu klikbaar op de mobiele versie van DJR.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-09-2018 03:12 (15%)
Lead    posted on 12-09-2018 00:27

Even weer een tussenstandje, want er wordt druk gewerkt achter de scherm, soms aan dingen die amper zullen opvallen maar die toch een keer aangepakt moeten worden. Het eerste is even een grote:

DJResource NEW Notifications

NIEUWE feature : Notifications

Om sneller te kunnen zien wanneer iemand reageert wanneer je op DJR iets post was de voorpagina altijd genoeg, maar dit kon wel beter. Voor nu werkt het alleen nog op het forum, maar als dit goed gaat zal dit worden ingebouwd voor geheel DJR zodat je bijv ook snel weet wanneer iemand een reactie geeft in de DJ Booths.

Wanneer krijg je ze
Je krijgt een berichtje als je een member level omhoog gaat.
Of als je een topic bent gestart en er post iemand een reply.
Ook krijg je er een wanneer je een reply hebt gegeven in een topic van iemand en er post nog iemand een reply.
(Later komen er mogelijk ook nog tags by zodat je iemand die nog niet in een topic heeft geantwoord er bij kunt betrekken)

Hoe bekijk je ze
Klikt zoals in dit plaatje op het gele blokje in je user-area in de rechter bovenhoek van de website. Je springt dan naar je profiel en er komt een pop-op met je notificaties.
In je profiel werkt het blokje momenteel niet en is er een knop bovenaan in je profiel met ook zo'n geel blokje.

Hoe kom je er vanaf
Als je de posting hebt gezien waarvoor het berichtje was wordt hij als gelezen gemarkeerd. Dit kan ook komen doordat je toevallig op het topic terecht komt en het berichtje nog niet hebt bekenen. Als je de posting geizen meot hebben, dan gaat de melding weg.

Notifications kun je weghalen per stuk of allemaal tegelijk met de kruisjes in de popup. De ongelezen berichtjes worden ook automatisch weg gehaald. De tijd staat onderin de popup.

Er zal nog wel wat niet goed gaan of veranderen, maar de basis is er in ieder geval.

Verder nog iets

Ja best wel heel veel kleinere dingen gedaan, in telegramstijl

• Header : logo en menu staan nu op de goede plaats
  • Headerlogo : aangepast zodat het artowrk beter met het logo uitkomt
  • Main Menu : forum toont nu niet alleen openbare forums, maar ook degene die eventueel beschikbaar zijn ivm je memberlevel (opmaak moet nog beter/duidelijker)
  • Algemeen : website heeft nu in alle resolutions nieuw logo en aangepaste layout aan nieuwe stijl
  • Breadcrumbs : trail opmaak/stijl aangepast
  • Profile > Preferences : Opties om notifications uit te zetten toegevoegd en niet werkende verwijderd
  • Profile Edit : Stijl selecteren gaat weer goed
  • Profile Mailbox : menu verbetert and knoppen doen nu ook alles.
  • Profile Mailbox : de vinkjes togglen bij berichten verwijderen met de knop eronder werkt weer
  • Productions : De UPLOAD werkt weer een beetje. Gaat nog niet met alle files goed. Bekend dat bounce vanuit Studio One niet werkt. Bounce een wav en convert die naar MP3, dan kan ik ze wel altijd uploaden iig.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-09-2018 01:48 (6%)
Lead    posted on 17-09-2018 01:30

Notifications

Je krijgt ze nu ook als je een memberlevel omhoog gaat, in je profiel staat nu onder je user profiel een uitklap scherm met daarin alle members levels en benodigde info erover.

WYSIWYG EMOTICONS

Mensen die hier al lang komen zijn inmiddels gewend aan de emoticons of smiles die we gebruiken. Het was een set die we bij elkaar hadden gezocht zodat wat we gebruikte een beetje bij elkaar past. Emoticons zijn om een gevoel over te brengen, er is ooit bewust gekozen voor kleine icons zodat ze in een stuk tekst niet al te veel opschuivingen veroorzaken. Onze emoticons zijn 15x15 of iets groter, dit betekend dat er weinig detail in kan zitten.

Ik heb de hele set met alle icons die we ooit hebben gebruikt eens opnieuw gemaakt, met een gelijke basis smile voor alle emoticons. In de text editor waarin je tikt heb je een emoticon knop waar je nu alles in ziet staan. Als ze niet vierkant zijn, zijn ze wat vertekend, maar in de tekst worden ze goed geplaats.

Have fun met deze icons, de bekende :

(die laatste heeft iets langere tong)

(huilebalk blauwere tranen)

(slijmjurk blauwer slijm, oops en blush kijken ietsje anders)

Deze animeert nu weer :

Terug van weggeweest :

(geen staart meer)

(headscratcher was blauw)

< niet zo slim of echt stom >  

En de toppertjes : (die rocker eindelijk niet meer fluor geel)

Nieuw :

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-10-2018 01:33 (17%)
W.i.M    posted on 17-09-2018 03:28

Goed bezig, ik kan ze alleen nog niet selecteren

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 17-09-2018 09:49

Wat vaag, mijn telefoon laat nog de.oude smiles zien. En.laad oude plaatjes zoals de.bloos emote. Ehm, daar duik ik nog ff in vanavond, op telefoon kan ik alleen nog de oude zien...

Waar is crtl-f5 op een iPhone  

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-09-2018 10:05 (57%)
Lead    posted on 17-09-2018 10:13

Pfff op mdesktop staan ze er gewoon allemaal, 2 rijen extra icoontjes bij emoticons.

Ehm, lijkt iets met cache ofzo, wat ik zeg duaar duik ik nof ff in wat het precies is. Mobiel leest hij ook nog de oude smile icoontjes in de selectie scherm. Heel apart...

Let the BASS be louder

88 Users online: 6 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 16.997
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.127.610