out of school party 2006
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greup    posted on 28-06-2006 19:53
Omdat ik laatst aan iemand op dit forum beloofd heb om te laten zien hoe je een truss carreer bouwt heb ik maar een paar foto's geschoten. Helaas was ik te druk om het hele proces te fotograferen, maar ik denk dat deze foto's ook wel enkele duidelijkheid scheppen.

Daarbij was dit ook het feest waarbij ik dan eindelijk het B-52 systeem mocht gaan beluisteren. Daarover meer.

Allereerst dan maar eens even over het truss carreer ( wat ongeloofelijk simpel is)

zoals ik heb verteld bouwd men eerst de vorm ( rechthoek in dit geval). Dit rechthoek tilt met met behulp van een aantal man op een paar windup statieven ( in dit geval 6). Vervolgens hangt met ( afhankelijk van hoeveel de windup naar boven kunnen heisen) de verlichting in het truss.

dan gaan we de pilaren van truss bouwen. Als die allemaal afzijn zetten we die naar de hoekpunten.

Dan draaien we het geheel de lucht in, zodat die iets boven de pilaren uitkomen. Dan gaan we 1 voor 1 de pilaren erin steken, en laten we het truss zaken totdat het allemaal in elkaar zit.

Mijn excuus voor de magere kwaliteit. Zoals je zit op deze foto's is het truss hier al omhoog gehaald, en zijn de pilaren er voor een groot deel al onder gezet. Wat belangrijk is dat we de tripot's los laten zitten. zodat als we wind-up omlaag halen, die gewoon om het trusscarreer heen blijven zitten.

LET OP, het bouwen van een truss is o zo simpel. Echter is het berekenen van een truss carreer een heel stuk moeilijker, en dat berekenen is juist van groot belang. Voordat je dus een stuk truss gaat huren en hem wilt up-winden, verdiep je dan eens eerst in truss berekenen ( natuurkunde) en vraag anders bij je verhuurder of jou plan realistisch, en veilig uitvoerbaar is.

Over b-52 heb ik helaas niet zo veel te melden. Ik denk dat het een goed systeem is, echter werdt het slecht aangestuurd had ik het idee. De bas top verhouding klopte niet. Wel is kan ik zeggen dat het een enorm rendament heeft, en voor disco gebruik prima is. De subs act 18 zijn ongeloofelijk compact, en geven een stoot geluid waar je u tegen zegt!

Voor de foto's van het feest zie, www.picturetrail.com/greup

ff een globale app. lijst,

12* mac 250/300
b-52 geluidset
trusscarreer van 12*6*3.21
dj booth bestaande uit cdj 1000mk2 en djm 600

What do you think about out of school party 2006 ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 28-06-2006 19:57
Heet het niet een 'carré' ipv een 'carreer'?
greup    posted on 28-06-2006 20:48
*kan iemand mij helpen met het uploaden van een filmpje van 5.5 mb?? ( picturetrail heeft een max van 5mb)
Miss_keshia    posted on 28-06-2006 20:52
rapidshare?
Jorrit    posted on 28-06-2006 21:14
Ik dacht inderdaad ook dat het een carré was?

De foto's zijn erg wazig, verder puik werk hoor. Ik hou me niet echt bezig hiermee.
(Btw. hoe zit het met baseplates?)
greup    posted on 29-06-2006 12:46
baseplates zijn niet gebruikt ( had natuurlijk wel gemoeten). dat het een carré moet zijn kan heel goed.

foto's zijn idd helaas van niet al te goede kwaliteit..
greup    posted on 29-06-2006 14:28
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

nog een filmpje van den avond
Miss_keshia    posted on 29-06-2006 14:31
leuk filmpjeHappy, laughing mag ik vragen wat voor laser dat is?
greup    posted on 29-06-2006 14:44
mag je natuurlijk vragen, alleen weet ik niet precies welk merk.

het is een 1. 8W full green animation laser.  Meer weet ik er helaas niet van.
_Ivan_    posted on 29-06-2006 18:46
hoe bouw je zoiets weer af? op de zelfde manier als dat je het neerzet? dus weer wind ups eronder en weer naar beneden halen

Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 29-06-2006 21:14
ja eerst ga je de koppelingen van de truss poten los halen. Dan wind je het geheel iets op, haal je de poten er onder vandaan en kun je het geheel weer netjes naar beneden halen.
_Ivan_    posted on 29-06-2006 22:14
Hebben jullie op de avond alleen met mh's gewerkt? of hebben jullie nog iets gebruikt in de vorm van parren ofzo... omdat dat niet staat vermeld bij de globale app. lijstHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 29-06-2006 22:50
nope, parren waren niet nodig als basis verlichting. de 12 mh's waren ruim voldoende.

Daarnaast waren d'r 10 blacklights een setje witten doeken die het moesten afkleden, en ook enigsinds nog wat basis zouden bieden.

De mh's en laser werden aangestuurd d.m.v Avolites pearl 2004 lightdesk.
Winston    posted on 30-06-2006 02:20
Hoeveel tijd heeft de totale opbouw van de truss carr ... ?? incl. het ophangen van de macs gekost en met hoeveel mensen?

Trouwens: ziet profi uit.
Tic Toc
User edit by Winston on 30-06-2006 @ 02:22:18 (22%)
greup    posted on 30-06-2006 11:59
dat neemt niet heel erg veel tijd in beslag. Als je er een beetje vaart achter zet kunt je het truss in 1 uur gebouwd hebben ( met 4 man) en dan binnen anderhalf uur in de lucht hebben hangen. Het is alleen een hoop timmerwerk

This is an old Topic

No new postings for 7.012 days.
 Post CommentThat would be 233.7 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

150 Users online: 94 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 6.507
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.699.898