Omdat ik laatst aan iemand op dit forum beloofd heb om te laten zien hoe je een truss carreer bouwt heb ik maar een paar foto's geschoten. Helaas was ik te druk om het hele proces te fotograferen, maar ik denk dat deze foto's ook wel enkele duidelijkheid scheppen.
Daarbij was dit ook het feest waarbij ik dan eindelijk het B-52 systeem mocht gaan beluisteren. Daarover meer.
Allereerst dan maar eens even over het truss carreer ( wat ongeloofelijk simpel is)
zoals ik heb verteld bouwd men eerst de vorm ( rechthoek in dit geval). Dit rechthoek tilt met met behulp van een aantal man op een paar windup statieven ( in dit geval 6). Vervolgens hangt met ( afhankelijk van hoeveel de windup naar boven kunnen heisen) de verlichting in het truss.
dan gaan we de pilaren van truss bouwen. Als die allemaal afzijn zetten we die naar de hoekpunten.
Dan draaien we het geheel de lucht in, zodat die iets boven de pilaren uitkomen. Dan gaan we 1 voor 1 de pilaren erin steken, en laten we het truss zaken totdat het allemaal in elkaar zit.

Mijn excuus voor de magere kwaliteit. Zoals je zit op deze foto's is het truss hier al omhoog gehaald, en zijn de pilaren er voor een groot deel al onder gezet. Wat belangrijk is dat we de tripot's los laten zitten. zodat als we wind-up omlaag halen, die gewoon om het trusscarreer heen blijven zitten.
LET OP, het bouwen van een truss is o zo simpel. Echter is het berekenen van een truss carreer een heel stuk moeilijker, en dat berekenen is juist van groot belang. Voordat je dus een stuk truss gaat huren en hem wilt up-winden, verdiep je dan eens eerst in truss berekenen ( natuurkunde) en vraag anders bij je verhuurder of jou plan realistisch, en veilig uitvoerbaar is.
Over b-52 heb ik helaas niet zo veel te melden. Ik denk dat het een goed systeem is, echter werdt het slecht aangestuurd had ik het idee. De bas top verhouding klopte niet. Wel is kan ik zeggen dat het een enorm rendament heeft, en voor disco gebruik prima is. De subs act 18 zijn ongeloofelijk compact, en geven een stoot geluid waar je u tegen zegt!

Voor de foto's van het feest zie,
www.picturetrail.com/greup ff een globale app. lijst,
12* mac 250/300
b-52 geluidset
trusscarreer van 12*6*3.21
dj booth bestaande uit cdj 1000mk2 en djm 600