CDJ-1000 Mk2 of Mk3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 12-06-2006 16:53
Op dit moment ben ik in het bezit van 2 mk2's en een DJM-600 mixer. Nu wil ik een 3e cd-speler aanschaffen, maar twijfel om een 2e-hands mk2 te kopen of een nieuwe mk3. Hier de voordelen (volgens mij) van elke keuze op een rij:

Mk2
  • Goedkoper (maar dus wel gebruik)
  • Net zo goed als de Mk3, alleen iets minder functies (mp3)
  • Werkt perfect samen met Mk2's die ik al heb qua geheugen (uitleg hieronder*)
Mk3
  • Meest complete speler ooit (nu ook met mp3 en Hot Loop)
  • Nieuw, dus met 2 jaar garantie
*Volgens mij werkt de Mk3 niet zo lekker samen met de Mk2 als het op opgeslagen cue-points aankomt. Volgens de handleiding kunnen de extra datatypen die alleen door de Mk3 worden ondersteund (Hot Loop en mp3 informatie) alleen op een SD kaart worden opgeslagen. Nu kan ik deze wellicht van een MMC naar de SD kopiëren, maar ik maak gebruik van het programma MMC-merger welke alle Mk2 cue-points van verschillende kaarten kan combineren en over de kaarten weer verdelen. Dit lijkt me dus niet mogelijk met de data van de Mk3. Een van de voordelen van de geheugenkaarten vind ik dat ik ongeacht welke speler altijd dezelfde cue-points heb, maar met een Mk3 erbij is dit dus niet meer het geval.. of zit ik ernaast?

Mijn vraag aan jullie collega DJ's is dus welke keuze het verstandigst is: Mk2 of Mk3?

What do you think about CDJ-1000 Mk2 of Mk3 ??

Vote :   

Ferrox    posted on 12-06-2006 17:39
euhhh hot loop?

dat moet ik dan nog ff uitvinden Happy, laughing
DJ-Emotion    posted on 12-06-2006 20:30
Poster: DJ_Aad
Mijn vraag aan jullie collega DJ's is dus welke keuze het verstandigst is: Mk2 of Mk3?

MK2!
Waarom? simpel, wat moet je met 1 MK3 speler die eigenlijk als extra t.o.v de MK2 alleen MP3 ondersteuning heeft wat dan al gauw een paar 100 euro scheelt.
Ten opzichte van de 2 MK2's die je hebt lijkt me dit dan niet echt enig voordeel
te creeeren.
User edit by DJ-Emotion on 12-06-2006 @ 20:32:18 (8%)
LauW    posted on 12-06-2006 20:37
Als 3e speler lijkt mij mk3 misschien wel handig ivm met hotloop, waardoor je vocals e.d. kan laten heet loopen :P
Lead    posted on 12-06-2006 20:57
De kwestie met de MMc/Sd kaart is zeker een goede om op te letten. Ik zit zelf het nodige te expirimenteren aangezien ik ook de MMC Merger software gebruik, maar sommige kaartjes lijken soms niet gelezen te worden door de MK3.... Vele ook weer wel, dus daar is iets vreemds aan de hand.... wordt vervolgt.

Ik denk dat je met 1 MK3 iets kunt mits je nu veel MP3 muziek hebt, of van plan bent om dit te gaan gebruiken. Behalve de hotLoop, displays en wat cosmetische dingen is het voordeel niet schrikbarend....

Als de MK2 in goede staat is, lijkt dat me een goede keus... let wel op dat de displays goed werken en het jogwheel soepel en gelijkmatig rond draait. Niet dat een van de 2 snel kapot gaat, maar dat zijn vaak de duurdere reparaties... en dus zinnig om iets beter op te letten Winking my eye

Check ook  The Ultimate CDJ Comparison Chart
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-06-2006 20:58 (7%)
LauW    posted on 12-06-2006 23:32
Das ook wel raar/beter, ik heb sd en mmc kaartje en alles werkt bij mij gewoon in zowel mn mk1 als mk3.
Lead    posted on 12-06-2006 23:43
Gebruik je ook de MMC merger ??

Bij mij werkt het namelijk goed, echter ken ik een geval waarbij iemand 256mb SD kaartjes gebruikt in de MK2 en deze syct met de software. Echter de punten worden door de MK3 niet herkent.... Onderzoek loopt nog....

Let the BASS be louder
Winston    posted on 13-06-2006 00:33
Mk2
  • Goedkoper (maar dus wel gebruik)
  • Net zo goed als de Mk3, alleen iets minder functies (mp3)
  • Werkt perfect samen met Mk2's die ik al heb qua geheugen (uitleg hieronder*)
Mk3
  • Meest complete speler ooit (nu ook met mp3 en Hot Loop)
  • Nieuw, dus met 2 jaar garantie
*

De stand voordelen MK2 - MK3 = 3 - 2
Maar ik denk dat er een oplossing komt, dan wordt de stand 2 - 2.

De vraag wordt dan wat je in de toekomst wilt. Volledig MK3? Dan alvast nummer 1 kopen.

Het meest essentiele performance verschil zijn de 3 hot loops. Vraagje is of je een echte loop/sample gebruiker bent qua draaistijl.
Tic Toc
Lead    posted on 13-06-2006 01:31
en of je mp3 belangrijk vind...
Let the BASS be louder
LauW    posted on 13-06-2006 10:37
Poster: Lead
Gebruik je ook de MMC merger ??

Bij mij werkt het namelijk goed, echter ken ik een geval waarbij iemand 256mb SD kaartjes gebruikt in de MK2 en deze syct met de software. Echter de punten worden door de MK3 niet herkent.... Onderzoek loopt nog....

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik heb alleen een keer gecopy'd met de cdj1000 zelfs alleeen dat was zooooo'n werk. Waar kan ik die MMC merger vandaan halen? Sounds handig!
DJ_Aad    posted on 13-06-2006 12:41
@LauW: gebruik de search optie van deze site

Lead, als ik het goed begrijp Sync je dus alle MMC kaarten met MMC-merger en gebruik je in de mk3 ook een MMC-kaart. Maar je kunt dan dus geen hot-loop informatie opslaan en mp3-data (cue-points en wavedata), omdat dit alleen op een SD kaart kan (en je deze 2 niet tegelijk in je mk3 kunt doen)??
Lead    posted on 13-06-2006 19:56
MMC Merger Winking my eye

Je kunt SD en MMC mergen met elkaar... maar wat ik zei, soms kan het dus zo zijn dat je kaarten niet gelezen worden door een MK2

Let the BASS be louder
DJ_Aad    posted on 14-06-2006 09:51
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt: Mk2. Het scheelt toch honderden euro's en de extra features vind ik niet echt een verbetering. Daarbij heb ik zeer goede ervaringen met de betrouwbaarheid van de CDJ-1000, dus een tweedehandsje durf ik dan ook makkelijk aan.

Bedankt voor alle reacties
Ferrox    posted on 14-06-2006 11:29
tip: Cyberdance heeft er 7 te koop Happy, laughing
DJ-Emotion    posted on 14-06-2006 18:36
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt: Mk2. Het scheelt toch honderden euro's en de extra features vind ik niet echt een verbetering. Daarbij heb ik zeer goede ervaringen met de betrouwbaarheid van de CDJ-1000, dus een tweedehandsje durf ik dan ook makkelijk aan.

Bedankt voor alle reacties

Goede motivatie.
greup    posted on 14-06-2006 18:57
Poster: Ferrox
tip: Cyberdance heeft er 7 te koop Happy, laughing

jup, 850 per stuk is de richtprijs. Als je geen kvk hebt moet je trouwens wel hopen dat ze er nog een paar hebben die niet in de boeken voorkomen, en waar je dus geen btw over hoeft te betalen.

Ook ff op de staat letten, cyberdance heeft een grote verhuurafdeling en dus zijn de spelers ongetwijfeld flink gebruikt
Ferrox    posted on 14-06-2006 22:27
Poster: greup

jup, 850 per stuk is de richtprijs. Als je geen kvk hebt moet je trouwens wel hopen dat ze er nog een paar hebben die niet in de boeken voorkomen, en waar je dus geen btw over hoeft te betalen.

Ook ff op de staat letten, cyberdance heeft een grote verhuurafdeling en dus zijn de spelers ongetwijfeld flink gebruikt

klopt geheel.. maar dat is risico van de koper. Ik twijfel niet aan deze jongens heb er namelijk goed zaken mee gedaan Happy, laughing
DJ_Aad    posted on 15-06-2006 10:03
Nou dan heb ik toch een beter deal: 650 (ex) per stuk voor een demomodel (dus GEEN ex-verhuur)
greup    posted on 15-06-2006 10:41
(voor een particuliere aankoop dus 773.5 E incl.)
Lead    posted on 15-06-2006 11:52
Wordt er hier reclame gemaakt Winking my eye
Let the BASS be louder
Ferrox    posted on 15-06-2006 12:31
Wordt er hier reclame gemaakt Winking my eye

vrienden dienst :P
DJTruth    posted on 14-10-2008 18:05
mk3
Kan je misschien als de mk3 'uit' is verder uitbouwen met die mk3.
Maarja, ik draai zelf nietzovaak met mp3. Vind geluid zuigen. Hotloop is wel handig.
VmaX    posted on 14-10-2008 18:22
Poster: DJTruth
mk3
Kan je misschien als de mk3 'uit' is verder uitbouwen met die mk3.
Maarja, ik draai zelf nietzovaak met mp3. Vind geluid zuigen. Hotloop is wel handig.

Merk je nu verschil in het geluid van een mp3 (legaal gehaald van beatport ofzo) of een gewone cd Cool
To stay tuned, become a fan on my facebookpage

This is an old Topic

No new postings for 6.103 days.
 Post CommentThat would be 203.4 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

113 Users online: 67 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 12.161
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.236.578