Poster: BillyArddan moet je wel eerst ff op start/pause drukken! dat je dat goe dweet!.
door op cue te drukken als je het punt gevonden hebt !
Poster: Maartenb
Bedankt, heb nu het systeem door. toch vrij eenvoudig en helder, iig bij deze cdj-200 dan, het lijkt me dat het beatmixen allemaal wat sneller en gemakkelijker gaat met cd's, echt een fijne cd-speler.
Poster: Lead
Praktijk
Ik maak zelf altijd als eerste een cue punt. Vervolgens stutter is ongeveer 4 of 8 bassen en doe de grove instellen. Je kunt pitch instellen en pitch bend geven terwijl je Cue ingedrukt houd. Meestal kun je dan in 3-4 keer instellen alvast een grove instelling maken die redelijk klopt. Dan tik ik op het goede moment op Play en ga dan pitch benden en fine-pitchen.
Door de Cue als stutter te gebruiken kan ik meer platen in een uur draaien.... en vaak de plaat al gelijk hebben voor de break. Ik hou niet van breaks dus die kan ik vaak wegwerken door in de break al 2 platen te laten horen.
Of dit voor jouw ook werkt weet ik niet, het is toch iets persoonlijks waar je zelf voor jezelf de snelste/beste/makkelijkste moet zoeken.
Poster: BURN
...Als je de CDJ op Vinylmode hebt staan heb je geen stutter als je Play/Pause indrukt als je je cue point voorbij hoort komen...
Poster: DonBasco
Ja Jorrit,
Heldere uitleg!!
Als het de rookies nou nog niet lukt......