New Stanton CD players C.313 & C.314 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Winston    posted on 15-05-2006 02:06
C.314_small

The single table top cd players from Stanton, the C.303 and C.304, got a small upgrade. They can now also play MP3, just as all competing models from other brands. They are designated C.313 and C.314. The effects on the C.314 can be controlled with the platter like on the Pioneer CDJ-200. A new feature is also the loop/sample edit or adjust.

The upgrade that I was hoping for: super fast search or quick jump, to move forward or back 1 minute within a second is not implemented. This still makes the C.314 too slow to really use the bank buttons to its full potential.

De enkele table top cd players, de C.303 en de C.304, ondergingen een minimale upgrade. Ze kunnen nu ook MP3 afspelen, net als de modellen van andere merken. Ze kregen de model nummers C.313 en C.314. De effecten van de C.314 kunnen vermoedelijk zoals de Pioneer CDJ-200 worden bediend. Een nieuwe feature is de sample/loop edit.

De upgrade waarop ik had gehoopt is niet gekomen: 'super fast search' of 'quick jump,' om 1 minuut vooruit of achteruit te gaan binnen 1 seconde. Dit maakt de C.314 te traag om de 'bank' knoppen te benutten zoals eigenlijk mogelijk zou kunnen zijn.

STANTON C.314 DJ CD PLAYER
Single top loading CD player, touch wheel, DSP effects, scratch

The Stanton C.314 is a tabletop CD player designed for MP3 DJs who want to scratch CDs like vinyl. The large touch-sensitive jog wheel makes it possible to scratch and beat juggling just like a turntable, while onboard effects, seamless looping and sampling let DJs perform more creative mixes.

• Flagship tabletop CD player with touch-sensitive jog wheel for scratching and beat juggling
• Full MP3 functionality NEW!
• Browse files and folders NEW!
• Control effects via wheel NEW!
• MP3 player-style file and folder browsing NEW!
• Vinyl Emulation
• 6 high-quality beat synchronized BPM FX (Filter, Echo, Phase, Flanger, Transform, Pan)
• Key Lock (aka master tempo)
• Multi-purpose jog wheel for scratching, adjusting loops, controlling effects, more.
• Adjustable pitch (+/- 8%, 16%, 25%, 100%) and Pitch Bend
• Onboard sampling with Pattern Sequencer, plus four trigger buttons and cue memory
• Reliable, anti-shock playback (10 sec.) with auto cue and instant playback
• Easy-to-read Blue LCD display with visual marker for track position
• S/PDIF digital output

Source: DJDeals.com

Tic Toc
User edit by Winston on 01-08-2006 @ 03:24:41 (5%)

What do you think about New Stanton CD players C.313 & C.314 ??

Vote :   

Winston    posted on 21-05-2006 14:19
@discjunkie2

Deze cd/mp3 players zouden deze maand uitkomen. Waarschijnlijk is het een beetje vertraagd. Je kunt ze wel alvast bestellen bij diverse web shops. De advies prijs zal vermoedelijk hetzelfde zijn als van de Stanton C.304. Dus EURO 150 meer dan de Numark Axis 9. Maar praktisch wordt het nu voor hetzelfde bedrag aangeboden als de Axis 9.

Het heeft geen Smart loop en beatkeeper z.a. de Numark Axis 9. Wel een gewone bpm counter. Vermoedelijk werkt de automatische bpm counter ook bij de C.314 niet goed. Wel kun je de beat meetikken op de "tap" knop en berekend hij de bpm. Dat lukt meestal wel aardig. Eigenlijk is het wel belangrijk dat de bpm goed kan worden vastgesteld, omdat de efx worden gelinked ermee.

Tic Toc
Jorrit    posted on 21-05-2006 15:54
Ik heb de oude spelers (303 en 304 dus) onder m'n handen gehad, en was totaal niet tevreden.

Het jogwheel voelt wel solide, maar is zoo verschrikkelijk soepel, 1 tikje en hij maakt 5 rondjes, leuk backspinnen wordt dat. Ook is het wiel naar mijn mening te zwaar, snel scratchen lukt niet omdat het wiel onder je vingers weg glijd, in ieder geval, dat gevoel krijg je bij de spelers.

Verder moet je eens op het display letten, als de speler wat verderop de tafel staat. Wat zie je: niets!
Hopelijk is dat met de nieuwe spelers verandert, maar de displays zien er op die foto's zelfs al wazig uit...
Winston    posted on 21-05-2006 16:12
Ja ik had je review ook gelezen.

Scratchen en back spinnen is iets minder belangrijk voor mij. In een ander review las ik wel dat pitch benden ook heel erg wennen is met het jog.

Het display is inderdaad klein en als je onder een bepaalde hoek en afstand niets ziet wordt het een probleem. Op de nieuwe ziet het op de foto's hetzelfde uit alleen is er een andere indeling. Hopelijk is het in het echt nu wel veranderd. Draaide je in het donker of bij vol daglicht?

En was er meer negatiefs dan je had vemeld? De toon nu en in het review zijn inderdaad van iemand die heel erg ontevreden is.

Voor het merk en de prijs kan ik me dat niet goed voorstellen.

Tic Toc
Jorrit    posted on 21-05-2006 16:58
ik teste de spelers wel bij vol daglicht ja, maar ik kan me voorstellen dat je ook over dag wilt kunnen draaien Winking my eye
Meer negatiefs was er eigenlijk niet nee, was het niet genoeg? :PWinking my eye

Begrijp me trouwens niet verkeerd: Dat verhaal over het jog is heeel persoonlijk. Zo zijn er ook mensen die deze speler juist gekocht hebben om de jog, omdat hij zo solide voelt.
Winston    posted on 21-05-2006 19:16
Trance klinkt lekkerder in het donker. Doe ik dus altijd al; ook voordat ik met DJ-en begon.

Nou ik denk dat we beiden de fout maken om de C.304 met de CDJ-800 en 1000 te vergelijken. En dat is oneerlijk voor zowel de CDJ-1000 als de C.314.

Z.a. Lead het zei in de review topic is het een clone qua uiterlijk.

Maar de CDJ-1000 is ontworpen voor de pro en er is totaal geen compromis gesloten om topkwaliteit te halen.

De C.304 en ook nu dus de C.314 is ontworpen voor de pro die let op zijn budget, of de beginner die veeleisend is. De positionering is dus middenklasse, tussen de pro en instapmodellen. Er zijn dus wat compromissen gedaan. Dat is kenmerkend voor OEM producten, zowel draaitafels als cd players.

Bij de draaitafels wil OEM een aantrekkelijk alternatief bieden voor de Technics SL-1200 en bij cd player een alternatief voor de Pioneer CDJ-1000. En dat alternatief is uitsluitend gericht op het middensegment van de markt en niet de pro. Omdat de OEM in tegenstelling tot bv. Denon zich niet wagen om op het echte pro veld te komen.

Maar het middensegment heeft de keus of heel veel geld en een CDJ-1000 met minder functies, of veel minder geld en een beetje minder kwaliteit maar toch goed genoeg en veel functies en wat je bespaart uitgeven aan bv titels z.a. je ook ergens anders aangaf.

Voor de pro die geen compromis wil, maar het beste van het beste wil en het geld heeft, die kiest dan CDJ-1000. De gevorderde beginner die het geld voor een CDJ-1000 niet heeft kiest een C.314 en dan is dat negatiefs wat je hebt vermeld nog niet genoeg.

Als je me 2 CDJ-1000MK3 gratis zou geven zonder de grote hoofd displays, zou ik het nog nemen. Met de drukknoppen kun je met je ogen dicht, naar de juiste track tellen, daarom o.a. wil ik liever drukknoppen dan een draaiknop. Als drive in DJ kun je dan ook naar een mooi meisje blijven kijken dat juist op dat moment spannend oogcontact met je maakt. Anders zijn er nog genoeg andere knoppen en de VU meter op de mixer die je in de gaten moet houden.
Vaak kijk ik niet bij het zoeken van een track naar het display, maar naar de cue knopjes e.a. monitor knopjes om het kanaal gereed te maken om in te luisteren en beatmatchen. En tijdens het pitchen kijk ik ook nauwelijks naar het display, maar luister alleen of het al goed klinkt. Dus het display is voor mij geen bezwaar in relatie tot de prijs. Al had ik het liever ook groter gewild.

De jog kwestie is iets van wennen. Jij bent gewend aan de CDJ-800 en 1000 en dat is echt de professionele top. Maar er is geen enkele andere scratch cd player met niet draaiende platter die een zelfde soort jog aanbied. Ook niet de andere OEM's. Behalve dus de C.304 en C.314.

Ik onthou me voorlopig van commentaar over de C.314 want ik ben geen vertegenwoordiger van Stanton en ik wil de C.314 zelf eerst ook uitvoerig testen.

Als je het zou willen vergelijken dan toch eerder met de Denon DN-S1000 (?) en de Numark Axis-9.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-05-2006 @ 19:27:43 (3%)
greup    posted on 21-05-2006 19:34
wat ik nou trouwens niet snap is dat er geen 1 cd-speler bestaat in het low en midden sigment met een Proffesionele uitstraling..  Het lijkt allemaal alsof het rechtstreeks uit de intertoys komt.

Deze stanton bijvoorbeeld.. Ik denk dat hij het een stuk beter gaat doen als de uitstraling wat proffesioneler was.

Maar sorry voor deze off-topic opmerking

Winston    posted on 21-05-2006 19:53
Ik vindt het echt al een grote hele vooruitgang dat er bij deze geen knopjes in de rondte en bogen voorkomen. En het aantal kleuren van de lichtjes valt heel erg mee. En je beledigt Pioneer CDJ 800 en 1000 een beetje.  En de CDJ-200 vindt ik ook wel redelijk pro uitzien.
Tic Toc
greup    posted on 21-05-2006 20:08
Poster: Winston
Ik vindt het echt al een grote hele vooruitgang dat er bij deze geen knopjes in de rondte en bogen voorkomen. En het aantal kleuren van de lichtjes valt heel erg mee. En je beledigt Pioneer CDJ 800 en 1000 een beetje.  En de CDJ-200 vindt ik ook wel redelijk pro uitzien.

Doe ik niet.. Die komen uit de top sigment, en niet het midden sigment. Maar de stanton c. 304 ect zien d'r echt een STUK minder prof uit( eigenlijk gewoon lelijk) en dat snap ik niet... het oog wil toch ook wat!!!

Hoezo zijn de pioneer, denon modellen wel mooi en die andere niet!

_Ivan_    posted on 21-05-2006 21:22
Juist ik vind die stanton  c.304 gewoon lelijk ik snap niet hoe ze in godsnaam bij zo'n design komen. Die spelertjes van pioneer zien er temminste nog een beetje stoer uit
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 21-05-2006 23:09
@ Greup: ik snap je laatste post niet echt?? De looks van gear heeft niks te maken met top of midden segment. Je vindt iets mooi of niet. En de Stantons zijn op de kleur en plastic-heid na 60% identiek aan de CDJ-800 en 1000's. Qua uiterlijk alleen nogmaals. En van waar haal je opeens de Denons?

@Ivan1991: het design hebben ze afgekeken van de Pioneer CDJ-1000 en 800, duh!!

Voor de rest: smaken verschillen duidelijk. Greup begon dat hij andere players van alle merken qua uitstraling (ik begrijp qua uiterlijk) in het middensegment niks vind. Hij zei dat ze van Intertoys zijn. Ik probeer zo min mogelijk uitspraken te doen over het uiterlijk van andere players. Daarover valt niet te twisten en ga ik dus ook niet doen.
Als jullie Rita Verdonk mooi (professioneel en stoer) vinden, kies ik bv liever voor Sasha de Boer. En dat moet kunnen toch?

Tic Toc
User edit by Winston on 21-05-2006 @ 23:48:50 (66%)
greup    posted on 22-05-2006 07:59
@ Greup: ik snap je laatste post niet echt?? De looks van gear heeft niks te maken met top of midden segment. Je vindt iets mooi of niet. En de Stantons zijn op de kleur en plastic-heid na 60% identiek aan de CDJ-800 en 1000's. Qua uiterlijk alleen nogmaals. En van waar haal je opeens de Denons?

dan begrijp je het idd ook niet. Jij zei dat ik de pioneers beledigden, terwijl ik had gezegt dat ik alle cdspeler in het low en midden sigment neit mooi vind. En daar vallen de pioneers dus volledig buiten.

De stanton daar in tegen zit wel in het midden sigment en heeft in grote lijnen de looks van de 800/1000 maar wat ze voor idioote knoppen, display en materiaal gebruikt hebben.....

Maar ja, over smaak valt niet te twisten.

Winston    posted on 01-08-2006 03:22
Vandaag nieuw verschenen op de Stanton website, de pages voor de nieuwe C.314 en C.313.

STANTON C.313

Stanton C.313 cd/mp3 player
Tic Toc
User edit by Winston on 01-08-2006 @ 03:30:39 (54%)
Lead    posted on 01-08-2006 11:36
Let the BASS be louder
Marz-L    posted on 01-08-2006 17:44
Ok.................
Vind ze ook er-ug lelijk.

Waarom zijn ze niet gewoon bij de productie gebleven van cartridges.......
Winston    posted on 02-08-2006 20:35
Poster: Marz-L
Ok.................
Vind ze ook er-ug lelijk.

.
  Dat ding is niet om sex mee te hebben.
Tic Toc
Day-One    posted on 03-08-2006 11:04
Een leuk ding zeker om mee te beginnen Thumbs Up quanto kosta?
Winston    posted on 03-08-2006 14:39
Ongeveer USD 400. Niet slecht, he?
Tic Toc
Steev    posted on 03-08-2006 15:18
Vandaag nieuw verschenen op de Stanton website, de pages voor de nieuwe C.314 en C.313.

STANTON C.313

Stanton C.313 cd/mp3 player

Uh, ik snap hem even niet, waar zijn de knopjes gebleven die aan de linker en rechterkant van het display zaten? Of is dit model heel anders dan de oudere versie?
_ruud_    posted on 03-08-2006 15:44
Poster: Dj_SteeV

Uh, ik snap hem even niet, waar zijn de knopjes gebleven die aan de linker en rechterkant van het display zaten? Of is dit model heel anders dan de oudere versie?

je bedoelt de groter broer de c.314
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Winston    posted on 03-08-2006 17:06
De C.313 heeft de knopjes niet. De C.314 wel. De knopjes zijn de bediening van de fx die de C.313 niet heeft. Verschil is ook de kleur van de display. De C.314 met fx heeft een blauwe en de C.313 een amber (oranje) display.
Tic Toc
Winston    posted on 11-08-2006 17:16
Voor de liefhebbers en onbevooroordeelde belangstellenden klik DJ Resource > News > Stanton , voor de definitieve features en specs van de Stanton C.314 die nu bekend zijn geworden.
Tic Toc
Zephion    posted on 12-08-2006 13:20
ik vind juist het uiterlijk van deze spelers heel erg vet, snap echt nie dat jullie deze lelijk vinden, maar dat zal dan wel aan mij liggen :P ach smaken verschillen.
Day-One    posted on 14-08-2006 17:36
Die CD Lade vind ik echt niets!! voor de rest een leuk ding. maar voor $400 zou ik echt uitwijken naar denon. qua prijs/prestatie.
User edit by Day-One on 14-08-2006 @ 17:36:55 (4%)
_Ivan_    posted on 14-08-2006 18:04
Poster: Day-One
Die CD Lade vind ik echt niets!! voor de rest een leuk ding. maar voor $400 zou ik echt uitwijken naar denon. qua prijs/prestatie.

Alleen voor de cd-lade uitwijken naar denon? Ik dacht juist dat qua prestatie de stantons wel aardig waren (?)
Feel&.Celebrate.Life!
Zephion    posted on 15-08-2006 00:47
Wat gaat er gebeuren met de 'oude' modellen van stanton. Worden die net zoals de cdj-800 meteen van de markt gehaald of krijgen die een prijsverlaging oid? Iemand die daar iets meer over weet?

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

122 Users online: 11 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 20.667
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.628.418

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use