Poster: matezo
ik heb momenteel 225 euro over voor speakers. Kan ik bevoorbeeld nu een krk kopen en daar alvast mee draaien ? (zet ik hem gwn als monitor aan men rechter oor)...?
matezo: Kheb juist eens op hun website gezocht onder monitors. En volgens mij zijn het allemaal actieve systemen het staat er wel niet specifiek bij vermeld maar in de spec is te lezen dat je deze met een XLR of RCA kabel kan aansluiten. En bij mijn weten is dat enkel voor actieve systemen. Behalve de R6 die is passief.
Actief = met ingeboude versterker
Passief = zonder ingebouwde versterker
Stel dat je op je mixer een apparte monitor uitgang hebt , dan moet je van daaruit rechtstreeks naar je actieve monitor mee gaan. Dit met een RCA of XLR kabel.
Als je voor een KRK Monitor gaat raad ik je de VXT8 aan. Want die heeft een redelijk ruim en laag frequentie bereik. Namelijk: 37 Hz - 22kHz. (hoe lager de frequentie is hoe beter de lage frequenties (de bassen)?weergegeven worden).
ALs je tog wat meer vermogen wil dan kan je voor de expose gaan (500W piek) ,maar voor een monitor vindt ik dit veel. Ook is het frequentie berijk minder goed. Namelijk: 40 Hz - 30 kHz
Btw 30 kHz voor een monitor is behoorlijk veel. Hij zal redelijk wat schellen in hoge tonen?denk ik.