Korte kleine gear vragen (KVT) (11/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

DJ-Zash    posted on 22-11-2006 20:02

Ik kan me Protector ook afzetten of instellen als ik naar een groot feest ga moet ik gelijk een hoop vermogen in zetten dus staat dan Protector uit tot dat ie op de goede Volume staat dan zet ik protector aan als er dan 20X Teveel vermogen komt in 3 Seconden slaat ie af en moet ik Protector resten
DJEduardo    posted on 22-11-2006 20:08
Ik kan geen touw aan je verhaal vast knopen.
Waar gaat dit over? Ik denk dat het verstandig is dat je duidelijker uitlegt wat je bedoelt.
User edit by DJEduardo on 22-11-2006 @ 20:09:26 (100%)
DJ-Zash    posted on 22-11-2006 20:11
Poster: djmamo

dit is ook meer een persoonlijke voorkeur.
de ene vind een compresser fijner en de andere een limiter.

op een goede limiter zit ook vaak een clip/peak lampje dat aangeeft wanneer het geluid te hard staat en zolang deze niet continu brand zit je goed met je geluid, en zal deze ook niet dichtslaan

Zo loop je wel minder risico dat je je duuren Boxen Opblaas
djmamo    posted on 22-11-2006 20:13
Poster: DJ-Zash

Ik kan me Protector ook afzetten of instellen als ik naar een groot feest ga moet ik gelijk een hoop vermogen in zetten dus staat dan Protector uit tot dat ie op de goede Volume staat dan zet ik protector aan als er dan 20X Teveel vermogen komt in 3 Seconden slaat ie af en moet ik Protector resten

mag ik vragen wat je aan geluid hebt?

en kan er ook niet echt weis uit maken wat je bedoelt
www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 22-11-2006 20:20
Poster: DJEduardo
Ik kan geen touw aan je verhaal vast knopen.
Waar gaat dit over? Ik denk dat het verstandig is dat je duidelijker uitlegt wat je bedoelt.

heb net op je site gekeken en zag wel met je filmpje dat je flink in het rood stond te draaien en dat is ook niet echt goed he, maar wel vet
www.moonentertainment.nl
DJ-Zash    posted on 22-11-2006 20:22
We hadden het eerst over boxen en over het opblaasen als je versterker te hoog is enzo : bekijk de vorige page Happy, laughing
djmamo    posted on 22-11-2006 20:31
Poster: DJ-Zash
We hadden het eerst over boxen en over het opblaasen als je versterker te hoog is enzo : bekijk de vorige page Happy, laughing

ja dat begrepen we wel maar we snappen jou post niet, en zou graag willen weten wat je aan gear hebt
www.moonentertainment.nl
niles    posted on 26-11-2006 14:45
Poster: greup

Ook is de combi van "een lichtere versterker dan je boxen" verhaal alles behalve ideaal. ZO ken ik een hoop luidsprekers die pas lekker beginnen te klinken op het moment dat ze flink belast worden. En rekening houdende met een zogenaamde crest-factor is een lichtere versteker ook alles behalve ideaal! ( ga je dus maar eens snel inlezen!)

Er liep een heel mooi topic over dit onderwerp waarin een hoop info staat. namelijk "versterker vraagjes"

kan je mij dan vertellen waarom in de meeste (lees: beste) discotheken, de boxen meer vermogen aan kunnen dan de versterkers?,
er zijn idd boxen die pas echt goed klinken bij een flinke belasting, maar dat betekend niet dat je ze tot het einde moet pushen!
Abc123    posted on 05-12-2006 20:41
De pech houd precies niet op bij mij.

Nadat op een feest 1 box is gesprongen bij mij is precies koptelefoon ook kapot.
Er komt nog geluid uit maar echt zo luid, trillend 'kapot' geluid.
Heb hem niet laten vallen ofzo maar ik zit er nu wel mee.
Heb wel een nieuwe mixer, maar daar zal het niet aan liggen of kan dat wel?

grtz
Chiron    posted on 08-12-2006 22:33
Kolere jan, hoe belachelijk hard moet je je koptelefoon dan wel niet op hebben staan dat ie het begeeft? Of het is er eentje van wat mindere kwaliteit geweest.. maar toch.. zoveel vermogen wil ik persoonlijk niet direct op mijn oren hebben, mn trommelvliezen moeten nog langer mee :D

Wat voor mixer heb je? Een Dateq XTC staat er bijvoorbeeld berucht om dat de versterker van de koptelefoon vrij hard kan.
the-melody    posted on 26-12-2006 20:03
Ik heb net ableton live 5,2 via internet gekocht, maar het is een .exe bestand wat macintosh niet opent. Heeft er iemand een programmatje dat dat wel doet? Zoals virtual pc maar dan gratis?
barthawk    posted on 26-12-2006 20:09
Poster: the-melody
Ik heb net ableton live 5,2 via internet gekocht, maar het is een .exe bestand wat macintosh niet opent. Heeft er iemand een programmatje dat dat wel doet? Zoals virtual pc maar dan gratis?

dan moet je site ff mailen voor de link van het mac-bestand??
the-melody    posted on 26-12-2006 21:47
Ok ableton lukt. Thanks daarvoor aan IbiziX. Nu heb ik een VST plugin gekocht: Rapture. Nu wil ik hem instaleren, krijg ik altijd maar de melding: invalid serial number, please enter the serial code. Terwijl die het niet heeft gevraagd aan mij:s
Alert : Gebruik EDIT ipv een reply geven op jezelf
Mod edit by Lead on 27-12-2006 01:30 (1%)
dutchman    posted on 26-12-2006 23:09
Ik heb ook even een klein vraagje.

ik wil een nieuwe mixer en dacht aan de djm 400. ikd raai met 2 cdj-200's.
ik draai vooral hardstyle. is de djm 400 een geschikte mixer voor mij?

Twello    posted on 27-12-2006 00:15
de DJM-400 is toch oa gemaakt als match op de cdj 200?
Jorrit    posted on 27-12-2006 00:21
Pioneer heeft het wel zo bedoeld ja.
DJM-400 is ideaal als je houdt van een beetje klooien met efx, en geen 3+ kanalen nodig hebt....
dutchman    posted on 27-12-2006 00:24
Poster: Jorrit
Pioneer heeft het wel zo bedoeld ja.
DJM-400 is ideaal als je houdt van een beetje klooien met efx, en geen 3+ kanalen nodig hebt....

maar is het ook een ideale mixer voor hardstyle?
Lead    posted on 27-12-2006 01:24
Poster: the-melody
Ok ableton lukt. Thanks daarvoor aan IbiziX. Nu heb ik een VST plugin gekocht: Rapture. Nu wil ik hem instaleren, krijg ik altijd maar de melding: invalid serial number, please enter the serial code. Terwijl die het niet heeft gevraagd aan mij:s

Tikfout of je bent genept bij de aankoop...
Let the BASS be louder
_ruud_    posted on 30-12-2006 19:26
Ik heb laatst 2 cdj800mk2 besteld maar nu vroeg ik me eingelijk af, als de software al geupdated is.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
the-melody    posted on 30-12-2006 19:27
Denk ik wel, mijn versie is gewoon goed en ondervind er geen last mee. Hij's zelfs beter qua mt dan me mk1.
the-melody    posted on 12-01-2007 20:40
Even nog een vraagje vanaf mijn kant. Morgen ga ik om een macbook(de 80 gig versie) en er zit 'maar' 512mb ram geheugen in(ddr2). Nu bij me iMac kun je dat ram geheugen simpel zelf veranderen( openingkje zit aan de zijkant wat in de handtekening staat om zelf te kunnen veranderen). Nu vraag ik me af of je het ram geheugen van de iMac(1 gig zit hier in) zelf kunt veranderen voor 512mb, en de 1 gig in de macbook?
Lea_Phar    posted on 12-01-2007 23:10
Volgens mij gebruikt Apple verschillende geheugenmodules voor hun computers. Je kan dus niet gewoon geheugen uit de ene trekken en in de andere prikken.
the-melody    posted on 13-01-2007 08:32

toch bedanktHappy, laughing
neutje    posted on 13-01-2007 16:51
als een pioneer hdj1000 net onder het draaimechanisme is gebroken, valt dat dan onder de garantie ??

Rens    posted on 20-01-2007 11:55
Ik had ff een vraagje over een image bewerking.
Ik heb een afbeelding met een aantal brede lichtstralen, ik wil in die lichtstralen een tekst zetten maar op zo'n manier dat het lijkt of deze tekst uit die stralen tevoorschijn komt. Is hier een programma voor, of gaat dit ook met photoshop, of is dit niet mogelijk Unhappy:P?

243 Users online: Lead & 9 Guests (233 Unknown)
Pages generated today : 27.197
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.415.571