netwerk probleempje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 07-03-2004 13:29
En nu een vraagje voor de gevorderde netwerk knutselaar. Als je je laptop draadloos hebt verbonden met je pc zodat je dus draadloos kunt internetten op de laptop dan moet het toch ook mogelijk zijn om te kunnen FTP'en met de laptop ? Heeft dit te maken met port-forwarding ? De FTP gaat over port 8080 naar de pc. Op de pc wordt er gecontroleerd of er een FTP signaal over port 8080 komt en forward deze naar port 21. Zo zou het toch moeten werken ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

What do you think about netwerk probleempje ??

Vote :   

Lead    posted on 08-03-2004 08:40
Ja, dat zou moeten kunnen volgens mij. Ik denk zelf dat je probleem met een netwerk instelling te maken heeft. Mijn computer en mijn laptop krijgen allebei internet via een Wireless Modem Router. Als je via je PC je laptop van internet wilt voorzien moet je PC wel beschikken over een Wireless Accesspoint, hij moet niet alleen wirelress kunnen ontvangen, maar het ook de lucht in sturen. Je Laptop hoeft geen accesspoint te hebben, een draadloos netwerk kaartje is voldoende. Wat je eigenlijk doet heeft op zicht niet zoveel met een netwerk te maken, je deelt alleen je internetverbinding. Wat dat met port-forwarding te maken heeft weet ik niet. Da's iets waar ik nog niet zoveel over gehoord heb. Maar om even op je vraag terug te komen : Ja het is mogelijk om te FTP-en als je ook kunt internetten.... Mits je firewall dit toestaat !
Let the BASS be louder
daan    posted on 08-03-2004 12:23
je hoeft geen accesspoint te gebruiken, een simpele ad-hoc verbinding is al voldoende in principe.
Alex    posted on 08-03-2004 12:39
je hoeft geen accesspoint te gebruiken, een simpele ad-hoc verbinding is al voldoende in principe.
W.i.M    posted on 08-03-2004 17:40
Een Adhoc verbinding heb ik ook ingesteld. Alleen IRC, FTP e.d. lukt me niet behalve het normale internetten.
Lead    posted on 08-03-2004 18:23
Dat had ik ook... toen was wel mijn internet geshared, maar netwerk functies heb ik nooit aan de praat gekregen. In mijn geval lag dat aan het feit dat mijn laptop op een zakelijk domein was ingesteld en mijn PC op een thuisnetwerk....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 08-03-2004 18:28
voor het sharen van de internet verbinding gebruik ik niet de standaard "internet sharing" van windows maar heb ik het programma "Avirt Gateway Server" geinstalleerd. Hiermee wordt ook ingesteld welke poorten e.d. hij moet forwarden. bijvoorbeeld mijn internet gaat vanaf de laptop naar de pc via port 8080 en de pc zet die dan weer om naar poort 80. Alleen werkt dit niet voor de overige functies. bijvoorbeeld FTP naar port 21.
User edit by W.i.M on 08-03-2004 @ 18:28:40 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 7.735 days.
 Post CommentThat would be 257.8 months
or a whopping 21.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

112 Users online: 27 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 60.695
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.647