En nu een vraagje voor de gevorderde netwerk knutselaar.
Als je je laptop draadloos hebt verbonden met je pc zodat je
dus draadloos kunt internetten op de laptop dan moet het
toch ook mogelijk zijn om te kunnen FTP'en met de laptop ?
Heeft dit te maken met port-forwarding ?
De FTP gaat over port 8080 naar de pc.
Op de pc wordt er gecontroleerd of er een FTP signaal
over port 8080 komt en forward deze naar port 21.
Zo zou het toch moeten werken ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
What do you think about netwerk probleempje ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Ja, dat zou moeten kunnen volgens mij. Ik denk zelf dat je probleem met een netwerk instelling te maken heeft.
Mijn computer en mijn laptop krijgen allebei internet via een Wireless Modem Router. Als je via je PC je laptop van internet wilt voorzien moet je PC wel beschikken over een Wireless Accesspoint, hij moet niet alleen wirelress kunnen ontvangen, maar het ook de lucht in sturen. Je Laptop hoeft geen accesspoint te hebben, een draadloos netwerk kaartje is voldoende.
Wat je eigenlijk doet heeft op zicht niet zoveel met een netwerk te maken, je deelt alleen je internetverbinding. Wat dat met port-forwarding te maken heeft weet ik niet. Da's iets waar ik nog niet zoveel over gehoord heb.
Maar om even op je vraag terug te komen : Ja het is mogelijk om te FTP-en als je ook kunt internetten.... Mits je firewall dit toestaat !
Dat had ik ook... toen was wel mijn internet geshared, maar netwerk functies heb ik nooit aan de praat gekregen. In mijn geval lag dat aan het feit dat mijn laptop op een zakelijk domein was ingesteld en mijn PC op een thuisnetwerk....
voor het sharen van de internet verbinding gebruik ik niet de standaard
"internet sharing" van windows maar heb ik het programma "Avirt Gateway
Server" geinstalleerd.
Hiermee wordt ook ingesteld welke poorten e.d. hij moet forwarden.
bijvoorbeeld mijn internet gaat vanaf de laptop naar de pc via
port 8080 en de pc zet die dan weer om naar poort 80.
Alleen werkt dit niet voor de overige functies. bijvoorbeeld
FTP naar port 21.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.