hoe werken effect apparaten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 01-05-2006 18:24
Hallo mede-DJ's,

er bestaan dus effect apparaten, waarmee je allemaal effecten kan toevoegen aan je mix en misschien nog wel meer.
Ik heb 0 verstand van deze dingen, en daarom wou ik het een en het ander weten.
Als je een effectbak hebt zoals:EFX 500, Alesis Air FX, Behringer DFX-69 dan neem ik aan dat je dit op je mixer moet aansluiten. En kan je die effect bakken op meerdere kanalen gebruiken, of is zo'n effect bak voor maar 1 kanaal bedoeld?
Zitten er alleen maar effecten op of zit er ook iets van een beatcutter bij ofzo?

Alvast bedankt.
Grtzz

What do you think about hoe werken effect apparaten ??

Vote :   

the-melody    posted on 01-05-2006 18:29
Nou ik heb enkel ervaring met de efx:
om antwoord te geven op je vragen:

'dan neem ik aan dat je dit op je mixer moet aansluiten' : japs op send en return(of tussen je mixer en master in nood situatie's)
'En kan je die effect bakken op meerdere kanalen gebruiken': op de djx700 selecteer je dit met cue(voor hoofdtelefoon), op de djm 600 met de keuze schakelaar waarop je het effect wilt.
'Zitten er alleen maar effecten op of zit er ook iets van een beatcutter bij ofzo?':ja(sorry had het verkeert begrepen)

Nog vragen dan hoor ik ze graag
User edit by the-melody on 01-05-2006 @ 18:41:54 (22%)
djjw    posted on 01-05-2006 18:33
Poster: djliberty
'Zitten er alleen maar effecten op of zit er ook iets van een beatcutter bij ofzo?': op de efx zit er een automatische bpm teller die het effect instelt aan de hand van de bpm, dit kun je ook handmatig via op een knopje te tappen, of via midi.

oja en waar hadden we het over?
the-melody    posted on 01-05-2006 18:37
Poster: djjw

oja en waar hadden we het over?
 snap het al, sorry
User edit by the-melody on 01-05-2006 @ 18:42:16 (84%)
Reemz    posted on 01-05-2006 18:40
@Liberty:
Een beatcutter heeft niets te maken met het tappen van de BPM.

Een beatcutter is het verkorten van de beat. En ja die zit er op op de Pioneer EFX 500. Ik zou zeggen Blast. Zoek op google en je komt vast informatie en ook wel filmpjes tegen van effecten bakken.
djjw    posted on 01-05-2006 18:43
@ Phenix... thanx

verkeerde info geven is niet echt tof..
mja het kwam weer goed !
User edit by djjw on 01-05-2006 @ 18:44:53 (100%)
Blast    posted on 01-05-2006 18:56
'En kan je die effect bakken op meerdere kanalen gebruiken': op de djx700 selecteer je dit met cue(voor hoofdtelefoon), op de djm 600 met de keuze schakelaar waarop je het effect wilt.

maar kan je ook bvb, met een effector, een flanger op kanaal 2 zetten en een echo op kanaal 4 zetten en dat je het allebei hoort?

the-melody    posted on 01-05-2006 18:59
neen dit gaat niet. Je kiest namelijk(in jou situatie) met je djx 700 het kanaal. bv: voor een flanger op kanaal 2 druk je cue in zet je effect aan en je hoort het. Druk je nu de knop cue in van kanaal 4 komt hierop ook een flanger. Maar je kunt dit wel met 2x efx's

beetje offtopic: ben je van plan om er 1 te kopen
User edit by the-melody on 01-05-2006 @ 19:00:27 (1%)
Blast    posted on 01-05-2006 20:53
 Maar je kunt dit wel met 2x efx's

beetje offtopic: ben je van plan om er 1 te kopen

ik denk wel dat ik er een ga kopen, weet alleen nog niet welke

Camino    posted on 01-05-2006 20:57
wat voor mixer heb je? kan ik een volledigere uitleg geven...
the-melody    posted on 01-05-2006 21:20
hij heeft een djx700Winking my eye
Camino    posted on 01-05-2006 21:25
ok... in dat geval...

op je mixer heb je een send/return. Hiermee kan je een signaal uitsturen naar je EFX, en komt hij terug, op de zelfde wijze dat je dat ook met de interne effects zou doen. om je kan een externe effect processor zien als een uitbreiding voor die dat je al hebt.

Qua effeten zou ik de KP2 aanraden, of anders de AirFX, die ook aardig goed is voor z'n geld.

Je kan geen twee effects units tegelijk aansluiten tenzij dat je een dubbele send return hebt... wat alleen maar op de top van de top mixers zit... ik ken er haast geen.
Blast    posted on 02-05-2006 09:31
@ DeafDJ ik zat ff te kijke naar de KP2 en de AirFX en ze verschillen qua uiterlijk wel heel erg van elkaar.

De KP2 heeft een touchscreen en allemaal knopjes en nog meer, terwijl de AirFX slechts een programmeer knop, een jogwheel en een screen heeft. Maar wat is dan het verschil, want de effecten zijn het zelfde (lijkt mij).

BillyArd    posted on 02-05-2006 11:33
Een ding hebben ze gemeen , ze zijn alle twee zeer intuitief , en dus dichter bij de muziek qua gevoel !
User edit by BillyArd on 02-05-2006 @ 11:33:40 (68%)
LauW    posted on 02-05-2006 11:44
Kijk wel uit dat bij sommige mixers de send/return een jackaansluitig heeft. En sommigen effect apparaatjes hebben tulp aansluiting waardoor je ze niet op elkaar aan kan sluiten. Dat kan dan wel maar alleen over je master.

Een voorbeeld hiervaan is de Reloop RMX40 DSP en Behringer DFX-69. Ik vond dat jammer maar uiteindelijk gebruik ik die DFX toch alleen op m'n master aangezien de RMX zelf ook goede effecten heeft die je wel per kanaal kan gebruiken.
BillyArd    posted on 02-05-2006 11:56
2 Lauw :Tulp -jack kabels zijn er gewoon in standaard uitvoeringen hoor .
Ik heb een vestax met kaoss , de vestax heeft 1/4 inch jacks en de kaoss heeft tulp .
gewoon een kabel voor gekocht van 10 euro van het merk Roland(van de synthesizers), en dat is er dus een zonder verloopstukjes
Happy, laughing
Blast    posted on 02-05-2006 12:14
Poster: LauW
Kijk wel uit dat bij sommige mixers de send/return een jackaansluitig heeft. En sommigen effect apparaatjes hebben tulp aansluiting waardoor je ze niet op elkaar aan kan sluiten. Dat kan dan wel maar alleen over je master.

Een voorbeeld hiervaan is de Reloop RMX40 DSP en Behringer DFX-69. Ik vond dat jammer maar uiteindelijk gebruik ik die DFX toch alleen op m'n master aangezien de RMX zelf ook goede effecten heeft die je wel per kanaal kan gebruiken.

Kan je hier dan geen kabeltjes voor kopen?? Ik heb zelf een DJX 700 en stel ik zou ook bvb een behringer DFX-69 hebben, moet deze dan via master of send/return?

ps, jullie hebben me alvast wel heel erg geholpen, heel erg bedankt iedereen

LauW    posted on 02-05-2006 13:07
Poster: BillyArd
2 Lauw :Tulp -jack kabels zijn er gewoon in standaard uitvoeringen hoor .
Ik heb een vestax met kaoss , de vestax heeft 1/4 inch jacks en de kaoss heeft tulp .
gewoon een kabel voor gekocht van 10 euro van het merk Roland(van de synthesizers), en dat is er dus een zonder verloopstukjes
Happy, laughing

Hmm dat had ik ook geprobeerd maar het geluid werkt zo slecht Headscratch Nog maar is kijken dan..

Poster: Blast

Kan je hier dan geen kabeltjes voor kopen?? Ik heb zelf een DJX 700 en stel ik zou ook bvb een behringer DFX-69 hebben, moet deze dan via master of send/return?

ps, jullie hebben me alvast wel heel erg geholpen, heel erg bedankt iedereen

Als ik het goed heb heeft de DJX tulp send/returns. Moet je zelf even voor de zekerheid kijken.

dancedimension    posted on 02-05-2006 13:10
Poster: LauW

Als ik het goed heb heeft de DJX tulp send/returns. Moet je zelf even voor de zekerheid kijken.

Klopt, die hebben dat Winking my eye
Blast    posted on 02-05-2006 16:23
jep idd, de DJX-700 heeft dat
User edit by Blast on 02-05-2006 @ 16:24:08 (88%)
Blast    posted on 02-05-2006 16:38
btw heeft iemand ervaring met de Behringer-DFX-69?? Want hier viel mijn oog namelijk op.

ps, ja ik weet het, goedkope, kut, slecht behringer..... jaja ik weet het, maar ik ben ook geen prof

BillyArd    posted on 03-05-2006 08:55
Totdat je de effecten gehoord hebt is er nog niets kut he !

Ook behringer kan(als ze echt heel erg hun best doen)ook best leuk spul maken !

en bovendien een vies ranzig effect kan ook tof zijn, bij effecten komt het er meer op aan hoe je ze gebruikt!

Gewoon proberen dus, en laat het even weten want dankoop ik er ook een.

voor nog extra tussen mixer -kaoss-behringer DFX, toch leuk om bbijvoorbeeld een delay uit de kaoss te filteren.

Asl we trouwens toch over effect bakken hebben , is er een apparaat wat ik nooit de revue zie passeren op het forum , .....De AKAI MFC standalone filter zowel mono als stereo te gebruiken en met alle mogelijek instellingen, een beest van een filter en ook nog eens analoog.........daarbij klinkt hij gewoon ubervet!

een goed filter =meer dan een handvol effecten ,en dat voor een som van 279 euro!

Zeker de moeite om eens naar te kijken !

ik heb m reeds besteld

Happy, laughing

Blast    posted on 03-05-2006 10:01
k zit te twijfel tussen de

Behringer DFX 69 en AirFX.

De AirFX ziet er een stuk minder indrukwekend uit, en heeft ook minder functie's (geloof ik) maar de kwaliteit zal ongetwijfeld wel beter zijn. Maar het geluid verander je bij de AirFX d.m.v met je hand door een ontzichtbaar infrarood 3d oppervlak. Dit werkt misschien 2 weken goed, maar ik krijg altijd gezeik met infrarood/geen contact/draadloos etc etc.

ALs je kijkt naar de DFX 69 daar zitten allemaal toeters en bellen op. Buiten de effecten om zit er ook een bmp counter, scratch functie, resonantie controle (wat dat ook mag zijn), pitch transposer, loop sampler, 3 bands kill-EQ.

En toch is de AirFX 20E duurder (bij newline), terwijl dit veel minder kan. Heeft dit met de kwaliteit te maken? En heeft iemand ervaring met een/beide van deze effect bakken?

BillyArd    posted on 03-05-2006 16:47
Ja ik weet zeker dat dat een kwaliteits verhaal is .

Alessis is een grote synthesizer fabrikant die al jaren lang naam maakt in studio land , daar zit m het prijs verschil.

Overigfens de air FX gaat niet haperen hoor .

je moet je hand er namelijk boven houden , op het moment dat je dat doet onderbreek je een straal wat zich vertaalt in een parameter van een effect.

Vergelijk m maar met de theremin van Bob moog , maar net anders.

Vriendin van me heeft m al een jaar of wat en hij doet t prima !

Blast    posted on 04-05-2006 10:42
oke ik weet genoeg ontzettend bedankt iedereen

This is an old Topic

No new postings for 6.950 days.
 Post CommentThat would be 231.7 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

107 Users online: 10 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 15.818
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.824.277