Welke P.A. system kies jij!!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

johnny21    posted on 12-04-2006 13:22
Oke vraagje aan julie ben bezig voor nieuwe P.A. set maar nu wil ik van julie weten welke julie zouden kiezen tussen de Dynacore Powermax 5 (2 sub 2 top) of de van Behringer B PRO (4sub's en 2 top's met Cros en EQ). dus lucht je hart. wel goede redens graag waar ik wat aan heb en liefs als je dr zelf ervaring in heb. Ik heb met bijde systemen een paar keer gedraait.

Greats Johan

What do you think about Welke P.A. system kies jij!!! ??

Vote :   

Nvie    posted on 12-04-2006 15:44
Wat denk je zelf :P
Ten eerste komt uit die dynacord 10x zoveel geluid, ondanks dat ze met 2 subs in de minderheid zijn.
Daarnaast is dynacord een brok kwaliteit, mooi, warm geluid, meer dan genoeg laag, enzovoorts.
johnny21    posted on 12-04-2006 15:56
Oke dit is dus nie wat ik zoek :P

Heb jij zelf gebruik ervaring in bijde?

Greats Johan

Nvie    posted on 12-04-2006 15:59
Ben er zelf wel eens naar gaan kijken, en bij ons op school hadden ze zo'n set. Zelfs degene die valszongen uit het koor kwamen er nog goed uit Winking my eye

Die set van behringer is z'n geld ook waard, maar kan van z'n lang-zal-ze-leven niet tippen aan die dynacord set.
robbert    posted on 12-04-2006 16:01
Ja ik zelf heb de Behringer set, en er komt goed geluid uit, als je kijkt naar prijs-kwaliteits verhouding.
the-melody    posted on 12-04-2006 16:04
Poster: robbert
Ja ik zelf heb de Behringer set, en er komt goed geluid uit, als je kijkt naar prijs-kwaliteits verhouding.
 offtopic: hoeveel koste die totaal+ versterker? ben namelijk ook opzoek naar een goede geluidsset wara veel geluid uit komtWinking my eye thanks!

Ontopic:

johnny21    posted on 12-04-2006 16:36
hmm ok emaar je heb dr geen gebruiks ervaring in het punt is iedereen is merk geil. en logies ik ook maar. dynacore heeft kwa vermogen maar voor ruim 400 man terwijl de behringer vermogen heeft voor 900. + beringer is goedkoper ik weet dat dynacore PM5 een helder geluid heeft maar wat je uit de behringer kan krijgen met een CO en EQ. is ook super helder plus wat ik een nadeel vind aan de PM5 is dat je maar een versterker heb en terwijl met deze set 3 dus mog je versterker dr uit klappen heb je back up. en dan nog niet te spreken over de prijsverschillen :P levens duur is voor beiden 10 jaar. ik zoek echt goede redes waarom ik een dynacore moet kopen in plaats van de behringer.

Greats Johan

greup    posted on 12-04-2006 16:55
Poster: johnny21
hmm ok emaar je heb dr geen gebruiks ervaring in het punt is iedereen is merk geil. en logies ik ook maar. dynacore heeft kwa vermogen maar voor ruim 400 man terwijl de behringer vermogen heeft voor 900. + beringer is goedkoper ik weet dat dynacore PM5 een helder geluid heeft maar wat je uit de behringer kan krijgen met een CO en EQ. is ook super helder plus wat ik een nadeel vind aan de PM5 is dat je maar een versterker heb en terwijl met deze set 3 dus mog je versterker dr uit klappen heb je back up. en dan nog niet te spreken over de prijsverschillen levens duur is voor beiden 10 jaar. ik zoek echt goede redes waarom ik een dynacore moet kopen in plaats van de behringer.

Pardon? wil jij met die behringer set 900 man bespelen?? Keep dreaming!!!

en ga alsjeblieft zelf eens luisteren en als je dan nog zegt dat er uit berhinger helder geluidt komt verwijs ik je direct door naar de oorarts. Het is zeker niet slecht... Maar als je z'n set gaat vergelijke met een dynacord max 5 set ( wat al een idiote vergelijking is) dan is die behringer nergens meer.

Die behringer is leuk voor de wat kleinere disco feestjes.. waar niet meer dan 400 man komen ( afhankelijk van de zaal natuurlijk) ik zeg niet dat de dynacord veel meer mensen aankan. Maar ook met oog op de toekomst is z'n setje dynacord veel aantrekkelijker. Bij behringer heb je weinig uitbreidings mogelijkheiden meer en is absolut niet geschikt voor dingen als live versterking van een band ect.

Maar gezien deze vergelijking begin ik me toch wel aftevragen hoe serieus ik dit mag nemen. Z'n setje dynacord is +/- 6000 euro...

robbert    posted on 12-04-2006 17:39
Ja inderdaad haha.. een behringer set voor 400 man Happy, laughing

Nee tot 400 man moet gaan, maar daarna kun je het echt vergeten.

djmamo    posted on 12-04-2006 18:48
ik heb ook nog een higtech set staan voor 3000 euro daar kan bijna niets aan tippen.

maar ontopic. ik zou voor de dynacord (met een D) gaan omdat dit veel beter is dan behringer en als je wilt uitbreiden is er van deze set over 10 jaar ook nog speakers te vinden

www.moonentertainment.nl
johnny21    posted on 12-04-2006 19:27
haha en toch heb ik 900 man van goede muziek voorzien met Zn vergelijkbare set. en of het een droom was nee dat was het niet was eerder dat ik een top van een gehuurde PM5 set had opgeblazen heeft me een flinke bak met geld gekost om die top te vervangen. en dat was voor Zn 400 man oke dit was wel buiten maar toch volgens de worden die rond gaan kan dit niet gebeuren.            

En de vergelijking is simpel. je hoef geen 2 top merken altijd met elkaar de vergelijken. gaat om de out put. ik zelf kies ook voor goed spul. maar ik trek de vergelijking uit eigen ervaring en die was met behringer goed en met de PM5 minder. en ik wil de ervaringen van andere weten. en geen meningen van mensen die nog niet met beide sets hebben gewerkt (zeg niet dat jullie dat niet hebben gedaan maar zo begrijp je waarom deze vergelijking) voor mij is geluid dr bij ik verkies liever voor Video en Licht. maar toch weet ik wel wat geluid is en hoe het moet klinken

Greats Johan

greup    posted on 12-04-2006 19:35
Poster: johnny21
haha en toch heb ik 900 man van goede muziek voorzien met Zn vergelijkbare set. en of het een droom was nee dat was het niet was eerder dat ik een top van een gehuurde PM5 set had opgeblazen heeft me een flinke bak met geld gekost om die top te vervangen. en dat was voor Zn 400 man oke dit was wel buiten maar toch volgens de worden die rond gaan kan dit niet gebeuren.            

En de vergelijking is simpel. je hoef geen 2 top merken altijd met elkaar de vergelijken. gaat om de out put. ik zelf kies ook voor goed spul. maar ik trek de vergelijking uit eigen ervaring en die was met behringer goed en met de PM5 minder. en ik wil de ervaringen van andere weten. en geen meningen van mensen die nog niet met beide sets hebben gewerkt (zeg niet dat jullie dat niet hebben gedaan maar zo begrijp je waarom deze vergelijking) voor mij is geluid dr bij ik verkies liever voor Video en Licht. maar toch weet ik wel wat geluid is en hoe het moet klinken

Greats Johan

Kennelijk heb jij je beslissing al gemaakt. Een behringer is een leuk beginners setje... maar 900 man?? NO FUCKING WAY ( mits jij een heel raar idee hebt van hoe je een zaal versterkt) zelfs voor achtergrond muziek zou deze set nog maar net voldoende zijn.

Jij geeft ons een keuze... Behringer of Dynacord... En die vraag wordt duidelijk met Dynacord beantwoordt.

killerbee    posted on 12-04-2006 20:10
Haha wat sjaak die behringer set is net voldoende om mn auto van geluid te voorzien al heb ik dan wel een pitege generator nodig. maar even zonder dolle. behringer is leuk is goed voor matige feestjes. de dyna set das een beest je hoef bijna nooit bang te zijn dat het kaduuk gaat  met nadruk op bijna alles kan kaduuk als je maar wil geluid van beide is goed laten we even voor de gein zegen je staat op een feestje voor 200 man zelfde zaal oke mee eens je zal niet echt het verschil horen mits je behringer goed uitfiltert. das dus de voordeel van de dyna das maar een amp dus wat wil je daar doen. al is een EQ geen overbodige luxe maar je moet een week later op een feest van 600 man draaien zelfde zaal. als je dyna goed plaatst heb je geen probleem de sub is zo puur zo krachtig die komt door het publiek heen je top is je probleem die moet je goed hoog hangen en op een tactici plek. dan sta je daar met je behr set dan kan je het nog zo mooi hangen oke iedereen heeft geluid maar daar is dan ook alles mee gezegd het klinkt niet meer mooi. behringer heeft als groot nadeel het gaat heel snel schel klinken.
dus wat raad ik aan.
 Draai je alleen maar max voor 200 man koop een behring set. heb je voldoende zelfs voor bend uit versterken.
Maar ga je voor groter koop een Dyna plus als iemand vraagt aan je wat voorn set je heb staan en je zegt ja heb een dyna set kan ik je zegen dat ze gegarandeerd jou kiezen.  Plus heb je is snel wat meer nodig je huur je allen 2 sub kasten en je blaast de oren van iedereen lijf.
Ik heb zelf 2 dyna sets staan bijde 4 sub en 2 tops als je het nog niet gelooft huur je ze een keer. week zeker dat je op behringer poept:P:P

P.S. Behringer is zkkr geen slecht merk maar is voor amateurs (sory dak het zeg)

robbert    posted on 12-04-2006 20:33
Nou je moet de Behringer set ook echt niet onderschatten. De prijs/kwaliteits verhouding is echt in orde.

Maar er zijn natuurlijk wel lekkerdere setjes te krijgen.

Ik vind persoonlijk (voor als ik meer geld uit te geven zou hebben) de actieve Mackie setjes echt lekker.

Nvie    posted on 12-04-2006 20:54
Uit die Mackie SWA 1801 (?) schijnt ontzettend veel laag te komen...
greup    posted on 12-04-2006 22:09
Poster: Nvie
Uit die Mackie SWA 1801 (?) schijnt ontzettend veel laag te komen...

gruwelijke kasten. Zien d'r trouwens ook nog eens heel erg mooi uit
Camino    posted on 12-04-2006 22:15
nog nooit mee gedraaid met die mackies... ben wel erg te spreken over hun actieve monitors (C300 gebruik ik regelmatig). Maar ff ontopic; ik vind het echt een vage vergelijking - echt zo'n topic van "skytec of pioneer?"
robbert    posted on 13-04-2006 00:25
Ja uit die actieve mackie set komt echt geweldig geluid.

Ik heb deze set (2x actief laag + 2x actief hoog) gehoord in de Mondial.

De hoge tonen klinken super zuiver en de bassen zijn heerlijk!

Als ik genoeg geld had wist ik het wel..

killerbee    posted on 13-04-2006 13:09
Hehe en wat dag je van DB technologies en dan de Fifty line http://www.dbtechnologies.de/mod_produkte.cfm?pgid=1&pugid=5&psugid=8 dat wil ook wel :P:P

djmamo    posted on 13-04-2006 13:13
wat is je budget eigenlijk?

ik heb nog een hightech set staan 2 sub 2 top met versterkers en alles.

voor 3000 euro en voor dit geld kun je hem nergens halen dat weet ik zeker.

www.moonentertainment.nl
Rinaldo    posted on 14-04-2006 15:08
Goedenmiddag,

Ik heb al de reacties gelezen op de vraag van Johan. Ik ben dj rinaldo en draai voornamelijk op surinaams - hindoestaanse verjaardagsfeesten en bruiloften (max. 200 personen). Af en toe heb ik ook een Nederlands feestje er tussen door. Ik ben pas vanaf maart 2005 actief na het een aantal jaren niet meer te heebn gedaan. Nadat ik mezelf op het internet heb gezet waren de reacties (boekingen) ver boven mijn verwachtingen. Ik verwacht dan ook dat dit zo door gaat gezien de reacties die ik kriig. Maar goed dit even terzijde... Mijn equipment bestaat uit 2x cdj 100 en een denon x100 mixer. (O ja ik ben geen mix beest). De P.A. set die ik huur is een Dynacord P3. Na de vakantie ben ik van plan een eigen PA setje aan te schaffen echter ik weet niet welke? Ik ben tevreden over de P

van Dynacord maar de prijs (€ 8.000,00) vind ik wat aan de straffe kant. Zijn er vergelijkbare setjes te koop....of kan iemand mij nader advies geven.

Groetjes

Rinaldo
www.dj-rinaldo.nl
tairip    posted on 14-04-2006 16:23
SA set 2e hands das vette sizzle en klinkt goed!

PM me maar!
djmamo    posted on 14-04-2006 16:59
wederom een higtech set. 3000 euro met versterkers en kabels.
nieuw waarde van deze speakers waren 70 000 gulden dit is een serie a set

nadeel is dat deze alleen opnieuw moeten worden gestoffeerd, maar daar ligt niemand wakker van

2 sub en 2 top samen geloof ik 8 kw maar kan ook meer zijn
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.878 days.
 Post CommentThat would be 229.3 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

98 Users online: 38 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 20.671
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.686

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy